Elishka

22.03.2014

Narazila jsem na tento článek http://www.novinky.cz/finance/313634-kazdy-treti-cech-si-pred-partnerem… - ta čísla docela překvapila. Je to tu povětšinou anonymní, tak se dovolím zeptat - vážně je to v tak rozšířeném měřítku? Také si uléváte bokem nebo jste na to přišly u svých partnerů?

Kliknutím vložíte smajlíky:

já si nemám jak ulívat, rodičák i výplata mi chodí na účet, ke kterému má manžel přístup. Jemu zase chodí na účet, ke kterému mám přístup já, takže kdybych chtěla, můžu se podívat.

vzájemně nemáme před sebou tajnosti co se týká finanční strány (ani jiné stránky ;) ). Máme společný účet a obě výplaty na něj jdou. Každý máme svou kartu a víme, co si můžeme dovolit "utratit". Spoříme společně.

Sice máme účty oba, ale to ještě z doby, kdy jsme byli sami. Ale z mého se stal spořící a z manželovo provozní. Peníze máme společné, vedeme takové malé účetnictví ať plus mínus víme kam co jde. Větší výdaj spolu konzultujeme. Nedokážu si představit, že bych žila jen z rodičáku, nebo teda jím byla omezená a manžel měl k dispozici všechny své peníze. Snažíme se něco našetřit, dáváme dohromady dům.. Oběma nám přijde normální, že veškeré peníze jsou nás obou. Ale každý ať si žije, jak mu to vyhovuje.

14.01.2014

Často se tu objevují diskuze na téma, s jakým rozpočtem kdo dokáže vyjít... Dostalo mne, s jakým minimem lidé dokážou vycházet, aniž by se museli extra omezovat. Podělíte se o tipy? :) A co si naopak rádi dopřejete a užijete si toho? :-)

Kliknutím vložíte smajlíky:

mne tu dostalo, jak jedna holka psala, že jim stačí jedno kuře na 3 (nebo 4?) lidi na 3 hlavní jídla... Šla jsem si docela do svědomí, ale na druhou stranu mi došlo, že kdybychom si tak nedopřávali v oblibě dražších věcí a koníčků, byli bychom na tom více než dobře... Ale tak život se má prožít a ne přežít... :-)
Tak nějaké tipy od nás:
- hodně pečiva máme vlastního - vlastní pekárna a kuchyňský robot jsou báječné vynálezy - když to člověk přepočítá, dá třeba za tři makovky v obchodě tolik, co za minimálně trojnásobek upečených doma, a to jsou ty domácí ještě v nesrovnatelné kvalitě
- jsme zvyklí jíst až na obědy v pracovních dnech (a občasné večeře ve dvou) hlavně doma - za to, co vydám já za oběd v práci, jsem schopna navařit 2-3 hlavní jídla (či večeře) pro 4 lidi
- paštiky apod. dělám vlastní
- nekupujeme balenou vodu, minimum slazených minerálek (já a děti pijeme jen vodu) či Coca Col (když má dorazit velká návštěva)
- elektrospotřebiče nakupujeme na základě referencí a jsme schopni vyčkat na akce
- hodně kosmetiky a trvanlivého jídla nakupujeme do zásob
- stejně tak u mýdel - kupujeme spíše náplně
- poctivě chodím a zhasínám, hlídám spotřebu vody
- pokud jsme nuceni koupit něco na splátky, pak si dáme tu práci a porovnáme aktuální nabídku splátkových firem - v IKEA jsme tak např. vychytali akci - bez úroků při splacení úvěru do půl roku
- nejedeme v trendech - s čistým svědomím si koupím oblečení ve výprodejích - preferujeme kvalitu, některé boty mám doposud jako nové, i když už je mám třeba deset let; stejně tak si ráda koupím něco od dobrého módního návrháře - kvalita materiálu a ušití u většiny případů je nesrovnatelná od běžné konfekce
- ale to neznamená, že občas něco nekoupím v sekáči
- dětem především v mladším věku jsme koupili většinu oblečení a kočárek z druhé ruky
- nejedeme na hromadách hraček - koupíme to, co děti aktuálně ve svém věku potřebují - a je to znát, s většinou hraček a knížek si hrají opravdu dlouho a vrací se k nim
- v létě máme dost ovoce a zeleniny vlastních
- ovoce a zeleninu v sezóně zpracuji a zamrazím - v cenách mimo sezónu je nesrovnatelný rozdíl, nemluvě o výživové hodnotě
- hodně čerpáme i z vlastních zásob marmelád apod.
- maso, uzenářské výrobky a mléko rádi nakupujeme u farmářů, zpracujeme a maso zamrazíme
- ráda nakupuji přes iTesco.cz - z mého pohledu se to silně vyplatí - když spočítám náš čas, který bychom strávili cestou a samotným nakupováním, zvážím, jakou útratu si můžeme aktuálně dovolit, v seznamu povětšinou zůstane pouze to, co opravdu potřebujeme a ne to, nač nás aktuálně zláká pohled v obchodě - plus se dá objednat zboží přes jejich mobilní aplikaci - takže třeba cestou z práce...
- dárky nakupuji dopředu a většinou přes internet - opět - mám čas zvážit, zda objednávku odešlu, plus ceny přes net a v kamenných obchodem mohou být rozdílné až o několik desítek procent
- preferujeme teplé večeře - ať už kvůli zasycení (a člověk se pak zbytečně nedokrmuje bramborovými lupínky apod.), a je to mnohdy i výhodnější cenově - kvalitní sýry a uzeniny bývají dost drahé, bramborové šišky s mákem nebo fazole či polévky mnohdy vyjdou i na třetinu ceny, a kolikrát zůstanou i na oběd na další den
- manžel je manuálně zručný - kdo v poslední době platil nějakého řemeslníka, jistě ví, o čem je řeč :-))
- u zdraví - dáme raději na prevenci...
- potěší nás, když některá z babiček uplete čepici nebo ponožky do kočárku - kupované sice hýří barvami a tvary, ale ty "naše" zahřejí nejen na těle, ale i na duši ;-)

- co ještě nemáme vychytané... asi tu elektřinu - fascinuje mne, jak si to kdo umí propočítat a řídit se tím :-)
- no jak jsem psala výše, dopřávat si a rozmazlovat se umíme bohatě ;-)

In reply to by Elishka

jooo,máš pravdu,na to jsem úplně zapoměla-mám strašně šikovného manžela,co umí na baráku spousty věcí udělat sám a nebojí se toho :///: takže za poslední rok zmíním jen vestavěnou skříň do předsíně a pergolu s dlažbou okolo domu,což nám určitě ušetřilo pěkných pár tisíc :///: v tom máme opravdu výhodu,když vidím,kolik se pohybují ceny řemeslníků :( letos nás čeká předzahrádka a kluků pokoj,tak jsem zvědavá :///: jo a s tím kuřetem máš pravdu,byla jsem to já,která se paní ptala a opravdu jsem rád,že takto žít nemusíme :(

In reply to by lucininenka

No, nevím, možná jsem to s tím kuřetem byla já.... také udělám z jednoho kuřete 3 obědy pro 3 člennou rodinu:-) a neboj netrpíme, jen prostě neumíme sežr.. jedno kuře na posezení, myslím, že se rozmazlujeme až až, jenže jsme byli tak trochu skromně vychování a teď tady aspoň nemusím psát články typu, proč projíme, celou výplatu a nemáme na dovolenou a jiné nadstandardy:-)

In reply to by petra.nn

Zrovna jsem to chtěla napsat, že ani mně nedělá problém z jednoho kuřete udělat tři plnohodnotná jídla. Přesně si pamatuju, jak to tu ta maminka psala....a přesně tak to dělám. Koupím celý kuře, vykostím - na jedno jídlo použiju prsa, na druhý stehna, na třetí skelet.
Pravda, kdybychom se snažili, možná to celý (menší) kuře sníme (jsme 4), ale nevidím důvod :)

11.07.2013

Říká se, že rodinu si člověk nevybere... sousedy občas také, ale moc šancí to ovlivnit nemá...
Jaké akce ze strany sousedů, ať už v pozitivním nebo negativním smyslu vás překvapily?
A jak moc se změnila situace, když jste bydlely s rodiči a pak jste se přestěhovaly do svého nebo podnájmu?

Kliknutím vložíte smajlíky:

Jé,sousedi,věčné téma :) My máme tak nějak jen jedny-díky Bohu- a s tema dobrý,maj stejně starýho kluka jako my a ty se kamaráděj :) před lety když žili ještě prarodiče to bylo docela boro :D zabíjeli si slepice,naschvál prášili na cestě,házeli si psí hovna do zahrad :D ale to už je pryč,mladí chtějí mít klid,ale do teď (v sousedovi-dědovi) zůstalo zakořeněný a když jde pod vlivem z píva tak nám dráždí psy.Vůbec se nám to nelíbí ale necháváme to bejt.Děsim se ale chvíle kdy ho naše holky pokoušou,to asi klid skončí :/ jinak sousedi pod námi byly jobový :D říkali sme jim divný lidi a hodilo se to na ně :D 3 děti,u silnice,furt křik až do tmy,oni jehovisti,pani se 3/4 dne modlila,děti bez dozoru na silnici.A pán?? Ten byl vůbec hustej :D o půl 10 večer nám začal křoviňákem sekat trávu-manža na něj vyběhl jestli je normální a on prej že se omlouvá ale myslel,že takhle večer už nikoho nebude rušit :D :D

ahoj, jsem docela nekonfliktní typ, snažím se se všemi vyjít po dobrém, strany spíše dávat dohromady...ale někdy se to fakt nedá
máme sousedku, co se léta starala o rodiče /máma jí pak spáchala sebevraždu skokem do řeky..pořád se hádaly, otec jí zemřel nedávno na věk, je léta rozvedená, dcery s vnoučaty má na opačném konci republiky, moc se nestýkají, neustále je pomlouvá.../
a co nám zřejmě provedla ona /jinak žijí v domě rodiny s malými dětmi/, jsem po operaci křečáků asi 3 měsíce, nesměla jsem zvedat těžké věci ani dítě, tj. jsem si nechávala na přechodnou dobu golfáč u hlavních dveří pod schránkami
vzadu pod schodištěm je binec od jiných dětí, kola, koloběžky, hračky,...
a my!!! měli ve schránce domovní řád se zaškrtnutým odstavcem, že nemají být kočárky apod. ve společných prostorách, chodbách, že mají být v kočárkárně /tam už ho dáváme/, ale chápeš???? Jí nevadí bordel pod schody a vzadu ve sklepech, protože ho dělá i její vnučka, ale vpředu...je to svině a také má smůlu /vozili jsme jí tatínka do nemocnice, nemá totiž auto, vozili jsme jim ovoce ze zahrady,...tím končím, protože to je i na mou povahu prostě moc/
stačilo něco říct, že

když jsme bydlela u rodicu,tak to jsme bydleli v rodinem dome a se sousedy problém byl,ze nam vecne nechavali svoje auto u nas ve vjezdu nebo tak aby jsme nemohli vyjet a druhy problém,ze všichni okolo palili během dne travu a suche listi,mamka vecne sbirala pradlo a znovu prala a muj tatka když uz něco zapalil,tak vecer at to nikomu neva a všichni hned co se deje a chteli volat hasice.a ted bydlim v panelaku jak jsem se od nasich odstěhovala a to jsem hodne poznala jak lidi dokážou zavidet,pomlouvat,vse ignorovat,starat se jen o sve a na problémy nadavat a neresit je.tak napr:jedna sousedka pomluvila mého muze ,ze je sprosty nezamestnany alkoholik/manzel je zamestnany,ja na materske a jestli jde na pivo tak 3do mesice,o rodinu se perfektne stara/.nebo hlasky jiné sousedky a jejího muze,ze porad rekonstruujeme,ze to mame doma pozlacene,posperkovane a nevim jake.a pak je tu jeden velky problém bydli tu starsi pani v noci mlati do zdi,do vytahu a všichni jen nadavaji,ale nikdo to neresi.my když jsme volali mestaky tak nas pomalu ani klika od dveri nepozdravila.holt lidi jsou ruzni,co bych dala za baracek nekde kde jsou sice sousedi,ale ne moc blizko

In reply to by a.m.v.

vykuřováním jsi mi připomněla kolegyni, co si nevěděla rady se sousedem o patro výš - byl nimrod, ale žil v paneláku... věčně měl na balkóně zavěšené zastřelené ptáky nebo zvěř - chuťovka na čerstvě vyprané prádlo sousedů o patra výš :one:

In reply to by Elishka

tak to je silene a ještě me ted napadlo,ze se domovnice odstěhovala a dala to synovi /bydli ve 3patre z 8/.vecne kouril na zachode,tak to slo všechno stoupackama na horu,no ja jako nekurak,male dite jsem nadávala a pak jednou spalil jidlo a sel pryc a nechal to na sporaku.panelakem se linul smrad spaleniny a on az za tri dny prisel domu.nejspis domovnici vse doslo a syn se odstehoval,nevim jak by to pokracovalo.

10.07.2013

Když k vám dorazí na delší dobu (třeba na den nebo týden apod.) návštěva - očekáváte, že vám pomůže? Nebo vám je nepříjemné, pokud se vám někdo plete pod nohami a trváte na tom, že vše zvládnete samy nebo že to udělá váš muž?
A když pomoc uvítáte, dotyčná návštěva se k tomu nemá, řeknete si o pomoc?

Kliknutím vložíte smajlíky:

Ahoj,když k nám někdo přijede je to tchýně nebo moje babička.Pokud se mě zeptají jestli chci s něčím pomoc odpovím at jsou s holkama,at si jich užijí,vezmou je na hřiště,procházku atd.já si odpočinu a holky jsou nadšené.S ničím jiným pomoc nepotřebuju,v kuchyni jsem raději sama,tchýně do všeho kecá a přerovnává mi nádobí a celý barák :(

k nam jezdi tchyne nebo svagr a ja pomoc nechci. pomuze mi manzel a to staci.mi to vadi a da se rict az neprijemne,jednou mi tchyne umyla nadabi a me to fakt neskutecne vadilo,jak se mi někdo montuje do věci a neumyje to třeba dle mych predstav,porad se někdo pta kde co je apod.od toho je to navsteva abych ji pohostila a vse udelala,staci,ze se venuji ceri.

k nám jezdí pravidelně každý měsíc na víkend švagr a od něj nic neočekávám, on jí a přebývá většinou dole u svých rodičů ale spí u nás nahoře na gauči a jediný co očekávám je že si ustele po sobě gauč a dá ho do původního stavu...když ho nechá občas rozložený neustlaný tak řeknu svému příteli at to uklidí on když je to jeho brácha :-D

Ahoj, záleží o jakou návštěvu jde, pokud je to sestra, která přijede 3X do roka tak pomoc očekávám, aspoň jako je naškrábaní brambor, pomytí nádobí a pod, sestra je o 14 let mladší a nemá děti, zatím studuje a přijíždí z VŠ koleje také ji využiji na hlídaní malé v rámci utužovaní vztahu s tetou, ale pokud by to byla jiná návštěva tchyně( jen pomoc s malou) kamarádi, tak nevyžaduji nic, ale oni se většinou sami zeptají :€s€:

Ahoj, no já žádnou pomoc moc neočekávám, když jsou to kamarádi tak v podstatě žádnou. Moje mamka ta mi někdy pomůže a švagrová taky i si o to sem tam řeknu, ale vím, že si to mohu dovolit, že jim to nevadí. Nikomu jinému bych neměla odvahu si říct. Jinak mě návštěvy docela stresují, jsem uhnaná a unavená jak kolem nich běhám. Manžel moc nepomůže.

26.12.2012

Vzpomenete si, jak jste si to představovaly? A jak to proběhlo ve skutečnosti? :-)
Kolikrát se vám to přihodilo? Podařilo se vám to dotáhnout až konce? ;-)

Kliknutím vložíte smajlíky:

Byli jsme se 6.12.2012 projít v Praze. Přítel mě vzal na jídlo, objednali jsme si pizzu, bylo tam moc hezky, skoro nikdo tam nebyl, hráli hezké písničky, takže vážně úžasné. A když jsme dojedli, požádal mě přítel o ruku, bylo to fantastické. Samozřejmě jsem řekla ano :)

představy jsem neměla žádný. Ve skutečnosti jsem ani tak nebyla požádána jako spíš jsme se s partnerem dohodli, že se chceme vzít. Stalo se to jednou a tím koncem myslíš co? svatba byla veliká, rozvod v plánu není :s:

Tak představu jsem neměla radši žádnou, určitě ne s tímhle partnerem, romantické chvilky se nám jaksi vyhýbají, jsme spíš jako kámoši. Ale s chlopkem jsme se nějak hypoteticky a nezávazně o svatbě bavili už nějakou dobu. Jenou před vánocema přijela jeho mamka a prodávala nějaké špěrky (šunty na první pohled), a já mu ze srandy říkám, ať mi koupí ten prsten. A pod stromem jsem měla jen malinkou krabičku ... stašně se omlouval, že pro mě nic jiného nemá ... Takže nečekaně romantika byla a v září jsme se fakt vzali.

tak romantické jako ve filmu to opravdu nebylo. Vesměs jsme se tak nějak oba shodli na tom, že bychom se zasnoubili a do roka se vzali :-). Šli jsme do zlatnictví a já jsem si vybrala prstýnek. Přímo zásnubní to nebyl, ale mě se moc líbil a chtěla jsem ho. Šli jsme si sednout do cukrárny na dortíka a kafe a potom jsme rodičům oznámili že jsme zasnoubeni a do roka bude svatba. Tak se taky stalo :///: .

Já si nikdy nic nepředstavovala a nikdo mě zatím o ruku nepožádal a Bůh ví, zda se toho někdy dožiju. Žijeme s partnerem na psí knížku a máme 2 děti.

05.11.2012

Vždy mne překvapí, když slyším / čtu či vidím v televizi reklamu na nějaké polotovary, že daná potravina obdržela cenu "novinka roku" apod. Popravdě řečeno, neznám nikoho ve svém okolí, vyjma občasného použití u své mamky, kdo by tak vařil. A když dorazíme my - aniž bych se jakkoliv ozvala, vaří pouze z čerstvých potravin a používá max. sušené bylinky. Ale mezi ženami svého věku někoho takového neznám. Používáte je? Pečete v mikroténovém sáčku maso? Používáte sypké omáčky? A jaké?
Nechci nikoho pranýřovat, to ne. Jen by mne zajímalo, jestli opravdu někdo podobných pochutin při vaření využívá.

Kliknutím vložíte smajlíky:

myslim, ze se to tu zas tak trochu v urcitych ohledech prehani (viz prispevky nize) - muzete mi vysvetlit, co je SPATNEHO na mrazene zelenine???? .. ze nekdo pise, ze by v zadnem pripade nekoupil zeleninu ala "pod svickovou" a pod?? .. myslim, ze polotovar / instantni veci je neco krapet mimo mrazenou zeleninu :?

In reply to by nathali

zeleninu, kterou můžu normálně koupit, tak raději koupím čerstvou, nám prostě víc chutná než mražená.
babička mě třeba každý rok zásobuje domácí mrkví, ať si jí našoupu do mražáku a taky to nedělám, ona ztratí chuť

In reply to by nathali

Já pod svíčkovou kupuju pokaždé když dělám svíčkovou :-) zatím jsme sice s manželem jen dva ale je to rychlejší než loupat a strouhat tunu zeleniny :-D a kukuřici a hrášek,baby karotku,špenát,směs brokolice+květák+mrkev nebo babiččinu zeleninu mám pořád po ruce - kupované :-) nic špatného na tom nevidím a když mám chuť na zeleninu,nebo potřebuju do polívky a dojde mi "domácí" tak mám po ruce tohle. :a\|:

Jéje...instantních věcí a konzerv jsem se za mlada najedla...na intru..na čundru :s:
Teď to nekupuju,snažim se vařit a když už,tak opravdu vyjímečně a jen pro sebe.
Ovšem ty pytlíky se mi osvědčili.Občas je kupuju samostaně bez toho prášku.Je v tom rychlá večeře pro manžela :///:

01.10.2012

Jak moc se "obměnili" vaši přátelé po tom, co se vám narodily děti?
Kdo a jak dlouho je ta vaše nej kamarádka? Proč?

Kliknutím vložíte smajlíky:

i ti bezdětní, i ti co měli děti...
Moje nej kamarádka/y jsou ze střední, jedna se mi teď odstěhovala daleko :( prostě jsme si sedly...

Změnilo se všechno. "V jedné chvíli" jsem otěhotněla, dodělala střední a přestěhovala jsem se k mojemu ... v té době nikdo z širokého okolí dítě neměl a já byla totálně v izolaci. Je to už pět let, ale pořád tady nemám kamarádky. Nejlepší kámoška ze školy je daleko, už má taky dítě, stýkáme se málo. Kámošky z dětství jsou daleko, i když některé děti mají, vidíme se vyjímečně. Jsem strašně nesmělá. Nejvíc se bavím s holkama v práci. Vím, že holky tady jsou fajn, ale cítím se mezi nima jako vtěrka - ony se znají od školky, teď mají miminka, myslela jsem, že budem mít podobné starosti a nějak se sblížíme, ale asi už nejsem schopná se "skamarádit" ... a je mi z toho smutno.

A ty Elishko?
Dá se říct, že se nic nezměnilo. Momentálně s fajnovou rolí mamka s dětma - se stýkám víc s ženskýma s dětma. Některé kontakty zašedly, vznikly nové, některé se obnovují, ničeho nelituji. Kamarádky zůstaly 3 z dětství a puberty, i přes to, že nás už 14 let dělí 400 km a jsou všechny singls. Hodně jsme spolu zažily, respektujeme se, pomohly si. Supr je, že jsem holky seznámila a setkávají se i když já jsem jinde. Uvidíme, kdo ze současné doby vydrží do důchodu :)

In reply to by Bystřinka

když porůznu čtu, jak je kdo "odříznutý" díky dětem...
Ty své nej mám stále - jednu už od základky, dvě od střední, další z jedné práce... nej kamarád mi zůstal na památku z dřívějšího vztahu - přístí rok to bude dvacet let... Nevídáme se každý rok, ale rádi zvedneme aspoň mobil... A jsme strašní :///: Pokaždé to je prakticky jako bychom se viděli včera, nám ty pusy jedou pořád :)
Vzájemně si hodně dáváme - jsem z nich předposlední, které se narodily děti... předtím jsem je tahala od rodinného krbu já, teď ta poslední mne a je to super - vídáme se hlavně v divadle nebo na koncertech... příjemné pohlazení na duši...

S mojí nejlpší kamarádkou se známe od prváku na střední, prošly jsme spolu vysokou a i když jsem začly pracovat každá úplně jinde, tak jsem se pořád vídaly. Na vysoké jsme do party přibraly jednu spolužačku a po škole ještě jednu holčinu a pořádáme cca jednou za měsíc babince (sejdeme se většinou u nás, ale občas jinde), cca dvakrát do roka jedeme na víkendovou dámskou jízdu... Já mám doma kluka 2 a čtvrt roku, tak jsme prostě začly plánovat aktivity tak, aby to šlo s ním. Byla jsem první těhula a mamina z party a ostatní to vzaly úplně v pohodě, jsou to super tety, byly za mnou v porodnici a paráda. Druhá otěhulila cca rok po mě, teď má domů téměř půlroční holčičku... a ostatní dvě jsou teď ve fázi snažení, já už opět taky. Na našem kamarádství se nezměnilo nic, ani když jsem byla já už těhula nebo mamka a ostatním to neříkalo nic... POstupně se mění témata, která rozebíráme, ale pořád víme, že se můžeme jedna na druhou spolehnout. Moje nejlepší kamarádka mi byla za svědka před třema a půl lety a já jsem to odsvědčila jí před čtvrt rokem. :-)

15.12.2011

Chci vás poprosit - pište sem, prosím, své vlastní zkušenosti i osudy svých známých, kteří si vzali různé půjčky, hypotéky...
Dost často tu člověk narazí na podobné příspěvky, kdy si holky zjišťují, kde by jim kdo dal hypotéku či jednu (a více) půjček by rády pořešily dalšími půjčkami... a pak tu člověk za pár týdnů / měsíců čte vzlyky nad neetickým jednáním exekutorů...
Třeba, když si přečtou, jak to s lidmi, kteří jednají podobně neuváženě a naberou si podobné finanční závazky, že "se to pak nějak udělá - vždyť nám čtyři tisíce na jídlo přece stačí...", dopadá, aspoň pár lidí od podobného jednání odradí...

Možná vám podobné téma nepřijde zrovna nejvhodnější v mateřství, ale popravdě řečeno - pár mých známých se právě v tomto období dostalo od onoho začarovaného kruhu, kdy si nabrali půjčky, chtěli pro děti "to nejlepší" a koupili byty a domy, ale na splácení neměli, protože prostě při rodičáku holky práci nesehnaly...

Kliknutím vložíte smajlíky:

Nemyslím si, že je to vždycky tím, že si to lidi špatně spočítají...
znám manželé co si to taky hezky spočítali - hypotéku si vzít musely, ale to je nadlouhý vysvětlovaný, prostě to jinak nešlo.
Krásně jim všechno vycházelo, se splácením neměli problém až do chvíle, kdy manželka dostala rakovinu - najednou se snížil příjem, ale oni počítali s tím, že jeden onemocí a tak opět nebyl problém až do chvíle, kdy manžel dostal infarkt a bylo to - vzali si další půjčku, aby mohli splácet hypotéku, manžel byl několik měsíců v nemocnici a ta taky něco stojí a tak přišla na řadu další půjčka a další a tědka neví co dřív splatit, manžel si našel práci, kde bere opravdu hodně, sice se s manželkou vidí jednou měsíčně, ale i tak to nestačí, ona je v invalidním důchodu a má načerno brigádu .. hold se někdy všechno spikne a i když je to krásně spočítaný tak to hold nevyjde.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

pokud o ní doopravdy nevěděla, s klidným svědomím bych to dala k soudu... lékařské záznamy jsou podle mě průkazným důkazem..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

máš pravdu... ale my nemáme pojištění schopnosti splácet... ale klasické úrazové a životní pojistky, pojištění pro případ hospitalizace a dlouhodobých následků atp...

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

hele,jen mě tak napadlo-zítra jdeme snad už konečně podepisovat ty smlouvy :) a dneska jsem dostala do ruky úvěrovou smlouvu,kde je přímo ve smlouvě uvedeno pojištění na schopnost splácet,ačkoliv jsme ho nechtěli :( myslíš,že se to dá změnit a nebo prostě proti bance nemáme šanci,když to po nás bude chtít?Já právě nevím,myslíš,že se to dá i zrušit třeba za dva tři měsíce?Poradkyně nám řekla,že sjednat se to dá kdykoliv,ale odstoupit od toho?To by mělo jít tím pádem taky,ne?nechceme ho,je to pro nás pětistovka navíc měsíčně a rezervy máme,takže jsme ho zatím nechtěli :?

13.09.2011

Dotaz na vícerodětné matky ;-)
Jaké věci jste se rozhodly zakoupit při druhém dítěti? Co se vám osvědčilo u prvního, co jste "vylaďovaly", co jste naopak zavrhly po zkušenosti u prvního dítěte (např. nosítka, lehátka, typy postýlek či kojeneckých lahví, atd.)?

Kliknutím vložíte smajlíky:

Ahoj, já mám sice jen jedno mimi, ale už vím co bych koupila jinak..Baby vak jsem měla z druhé ruky, ale vyhozené peníze, jsme únorový.. Po druhé bych si pořádně vybrala kočárek, aby sportovní korbička byla polohovatelná do lehu. Měli jsme Moon ping a tam se polohuje celá sportovní korbička, nožičky jsou pořád zvednuté. A určitě trojkombinaci..Malý se začal brzo přetáčet na bříško a jelikož tam nejsou kšíry a v té sportovní byl celý pokroucený, kupovali jsme po čtyřech měsících golfky.Přebalovací půlt používáme jen pri koupání, máme dvoupatrový dům a lítat s malým pořád nahoru přes den a v noci do dětského pokoje..začali jsme přebalovat v posteli a děláme to do teď..

Tak já čekám brzy druhé, prvorozenímu je 2,5r, a já jsem v podstatě využila vše, co jsem pořídila na první, tedy snad kromě koupacího kyblíku, ten nám moc nevyhovoval. Ale zase se v něm koupe prcek teď, má jen 11,5kg, tak se do něj v pohodě vejde :s: a má z toho děsnou legraci.
Teď pro druhé jsem koupila navíc zimní zavinovačku do autosedačky od Emitexu (takovou tu s těmi nožičkami), budu používat i do kočárku. Nemáme koupenou vůbec kombinézu, tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Výhoda té zavinovačky je, že ji v autě rozepneš a dítě se nepeče. S tím jsme měli s Matějem problémy, byl v únoru a jak jsem ho navlíkla, tak se mi v autě vždycky hrozně zpotil. Pak jsem ještě koupila přebalovací podložku (otíratelnou), měli jsme na přebalováku deku a jak se prcek počůral, tak jsem mohla hned prát. Jinak nic nekupujeme a myslím, že i vše využijeme.
Jo potřebovali bychom 2 chůvičky, jednu pro staršího do pokojíku, pořád se ještě budí a nedosáhne pořádně na kliku a druhou do ložnice k miminku ...

Lištička Kačka + Matýsek + mimi v bříšku

Všechno jsem v podstatě měla po prvním dítěti - jen u prvního jsem si pořídila baby vak. Nevím, zda to bylo mou nešikovností, ale použila jsem ho snad jen dvakrát, protože jsem měla pocit, že z něj miminko může vypadnout, i když jsem utahovala, jak se dalo. Na druhé mimčo jsem pořídila šátek, abych měla volné ruce pro straší dítě a použila jsem jej také párkrát - druhé dítko je pro změnu takový živel, že v něm nechtělo být. Ostatní maminky si třeba nemohou tyto dvě věci vynachválit, pro mě vyhozené peníze. Měla jsem přebalovací podložku s tvrdým dnem přes postýlku a tu jsem nakonec cca po dvou měsících také zavrhla - obě děti se při přebalování dost vrtěly. Jinak peřinku a polštářek do kočáru jsem nikdy neměla a nepotřebovala. Co naopak vidím jako dost praktické a používám u obou dětí jsou pytle na spaní - dítě se neodkope a hlavně se mu těžko dávají nožky mezi šprušle postýlky. Takže děti od miminka spinkaly ve spacích pyztlích, kolem hlavy kojící polštář - bez polštářku, bez peřinky, jen slabou deku ještě přes ten pytel. Spí tak dodnes.

05.04.2011

Tak nějak jsme to probíraly s pár kamarádkami - a docela mě překvapil fakt, že tam, kde mají partneři oddělené účty, tak vzájemně vlastně neví (a jedná se i o dlouhodobá manželství), kolik který z partnerů vlastně vydělává? Jak je to u vás?
A ještě jedna otázka - myslíte, že by váš partner unesl, pokud byste vydělávala víc? A pokud to tak je, jak se to odráží ve vašem vztahu - přechází to, nebo si to nějak kompenzuje?

Kliknutím vložíte smajlíky:

s manzou mame jeden spolecny ucet ze ktereho oba bereme i do nej davame.Manza vydela proti me mnohem vice a vzdy rika,ze jsou to nase spolecne penize a vime co kazdej kolik ma a vzdycky to tak bylo,je a bude at jsem na rodicaku,nebo v praci.Nemame pred sebou tajnsti a pokud by byly,tak by mi to vadilo dost,protoze pr m je tohle dlezita vec verit druhemu a duverovt si v techto zakdnich vecech.
Pokud bych vydelal vice,tak by manza s tim prolem nemel,protoze je to rozumnej chlap,ale nekde uvnitr si myslim,ze jesitnost chlapa racuje a je rad,zeje t tak,ze vydela vice a muze se o nas postarat,ale vimze i jinak by problem nemel.Pokud by s tim chlap,ktery se mnou zije roblem mel,tak by to byl pako a ja bych nebylas nim.Vse je o domluve a rozumu :a:

Tak my máme účty oddělené, ale máme přehled o tom druhém - to proto, že já kolikrát žasnu, jak jiná partnerství či manželství udržují tohle téma jako tabu a pak dochází k docela zapeklitým situacím ohledně splácení, zodpovědnosti za placení (kamarádka zjistila, že na dům není zaplacená elektřina, až dokud jim neodstřihli proud) a následujou šílený hádky kvůli penězům, kdo co kam kdy a za kolik...takže několikrát do měsíce informuju, že už třeba nemám, abych ke konci měsíce sponzorovala naftu a naopak se vyptávám, jak na tom ten můj je, abych dobře rozvrhla peníze do konce měsíce. Zatím totiž průběžně pořizuju výbavu na 4měsíční mimčo, což jsou pálky a vlastně veškerý její potřeby hradím ze svýho...takže když chci přešvihnout svůj obvyklej limit, musím se nejdřív domluvit s druhou stranou :-D
co se týče výdělků, před MD jsme vydělávali v průměru stejně - někdy já víc, někdy on (dělá v nepřetržitým provozu, tudíž se jeho výdělky mění), teď už ale vydělává víc než já před MD...ale nevadilo by mu, kdybych vydělávala víc, každá koruna se hodí...snesl to předtím, snesl by to i teď...

ahojky. účty máme oddělené s tím, že k přítelovu mám kartu. přítel samozřejmě ví, kolik mám rodičák. když jsem pracovala, tak hrubou představu o mém platu měl. to samé i já o jeho, přesnou částku nevím. :-) fixy jdou z jeho účtu, variably jak kdy. :-)

máme každý svůj účet i práva s každým účtem disponovat ,ale manžel ho musí mít kvůli živnosti a pokud by mu tam chodili mé peníze musel by je znovu zdanit ,takže proto dva .Peníze jaké vydělá můj chlap nevím protože to sám neví je živnostník a peníze bere tak jak potřebuje ,mé příjmy on zná , taky podle toho musíme ty naše finance uspořádat , pokud bych vydělávala víc jak on tak mu to rozhodně nevadí je to flegmatik na tyhle záležitosti :)

Ahojky, tak my tak my máme každý svůj účet, on ví přesně kolik mám měsíčně že jo když jsem na RD, já vím *- nepotřebuju to vědět na korunu přesně :) My to máme tak že žijeme z manželovy výplaty a moje mi zůstává na účtě, a v případě nějakých mimořádných výdajů jako máme např. ted - děláme dětský pokojík tak to platím já z mého účtu. A co nám zbyde to nám tam zbyde, máme samozřejmě i nějaké ty trvalé příkazy, jako úrazové pojištění spoření, telefony atd atd. Věřím že nikdy nebudu vydělávat víc než manžel, ale kdyby jo, tak nevím jak se zachová, spíš by byl ráda že máme hodně peněz než by mu to mělo vadit :///:

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky