3. letá prohlídka
ahoj, kdo už máte po 3letý prohlídce s prckama, jaký jsou ty základní barvy a tvary??? žlutá, modrá, zelená a červená a trojúhelník, obdélník, čtverec a koule??? díky! :a:
nás dr zkoušel jen barvy, ale tvary ne. Už ani nevím, jaké to přesně chtěl, zkrátka ukázal nějakou věc a malý to řekl, ale on umí barvy už od svých 18. měsíců. A to vůbec nemluvil.
Čauky,každý lékař to má jinak.Nás samozřejmě měřili,vážili,prohmátli bříško,krk,díval se do krku,pak,se musela svléknout a ukázat,jak chodí.Pak se mě zeptal,co všechno umí-pochválil nás a šli jsme.Kdyby se jí na něco zeptal,tak mu to stejně neřekne,je strašně stydlivá,u sestřičky teda ukázala na správné písmenko,ale to bylo vše.Jinak umí počítat do 10 s vynecháním dvojky,písmenka,tvary,základní barvy,ale,že by měla umět básničku?To ani náhodu :-D Umí,ale jen doplňovat mě u říkání pohádek :-D
náš syn ve 3 letech ani nemluvil natož aby popsal nějaké tvary. Sestra zkusila sluch - no protože moc nemluvil tak jen řekla ať to pozoruju já, změřily ho a zvážily, prohlídly a doktorka ho pochválila, že je šikovný, že se sám svléká a obléká. Jinak žádné testování, žádný stres....
barvy a tvary se snad zkoušej u zápisu do školy :)
In reply to barvy a tvary se snad zkoušej by paní Kateřina Behege
tak to by snad měli znát už ve školce ne :) Naše dítě pozná všechny čísla do dvaceti (je mu 3,5),zato písmeno ani jedno :00: mimochodem třeba manžel si vzpomíná,že když šel do školy,tak neuměl nic a ve škole byl hodně pozadu oproti jiným dětem... a myslím,že většina dětí dneska už zná číslice a písmena,když jdou do školy...
In reply to tak to by snad měli znát už by lucininenka
tak já uměla číst když sem šla do školy, ale požadavek to rozhodně nebyl, u zápisu zkoušeli z barev a tvarů. navíc sem se pak nudila, když se ostatní učili čísla a písmena. tak možná, že teď choděj děti rovnou do 2..??
In reply to tak já uměla číst když sem by paní Kateřina Behege
no to ne,spíš si myslím,že ty co to neumí mají pak o to větší hoňku :( já už nevím,co u nás zkoušeli u zápisu,jasně,že požadavek na čtení nebo psaní či počítání tam být nemůže :)
In reply to barvy a tvary se snad zkoušej by paní Kateřina Behege
U zápisu se spíš zkouší písmena a čísla.Bohužel.
In reply to U zápisu se spíš zkouší by Martivra
Kamarád šel se synem na zápis a nejen čísla,ale i sčítání !!!!Bože,tohle nikdy nebylo,aspoň ne za nás!!
In reply to U zápisu se spíš zkouší by Martivra
a co se pak učej ve škole:-) i když holce sou 4 a čísla už umí
In reply to Jasně, že vezmou, ale.... Nás by Martivra
:-D:-D:-D tak to mi dítě nevezmou pac řekne ze prezident je debil:-D:-D:-D
my byly na 3 leté v lednu,nesli jsme moč,zvážila,změřila,obvod hlavy,poslech srdce,malý moc nespolupracoval(máme trauma z dr.díky píchání uší)takže mu ukázala knížku a chtěla aby řekl co je na obrázkách a vše jí popsal a pak i řekl jak se jmenuje a kde bydlí a to dr.stačilo :) jinak barvy a nějaké tvary známe,ale to po nás ani nechtěla :n:
každý dr.má jiný přístup a chce vidět něco jiného!!a na nic jsme se nepřipravovaly :n: :n: :n:
tak my byly na tříletce před měsícem. Jsme šikulky, malá poznala úplně všechno.Barvy tedy nezkoušel, ale ty známe snad všechny a tvary? Kolečko, židlička, houba, srdce, barák :one:
to jsem nikdy neslyšela :D Na tříletou jdem příští týden. Malá sice asi všecky geometrické tvary neumí, ale umí tolik jiných věcí, že bych se jen speciálně kvůli preventivce nic neučila :)
...no, když nad tím přemýšlím, možná je umí :///:
Já syna na 3-letou prohlídku netrénuju, i když teď jste mě tady znejistili.
In reply to Já syna na 3-letou prohlídku by Kacka9
prosím tě,jaký trénování :? nášl znal ve třech letech všehny barvy,ale to jen proto,že ho děsně zajímaly auta a furt se ptal,jakou má které barvu :s: ale cíleně do něj něco cpát nelze-on sice umí číslice,barvy,značky aut a já nevím co všecho,ale třeba maluje jak 1,5 leté dítě (a možná ani to ne :00: ),tužku drží jak prdlouš,stále bojujeme s oblékáním a nestřídá nohy při chůzi ze schodů :€s€: takže asi tak :) samozřejmě netrénovat,co dítě zajímá,to ví,co ho nezajímá do něj stejně nevtlučeč :n:
In reply to Já syna na 3-letou prohlídku by Kacka9
já synka taky trénovat nebudu, co ho zajímá, to umí, co ho nezajímá, to do něj stejně nenacpu }:)
In reply to já synka taky trénovat by ha.nka
No tak nějak.
já byla na tříleté s malou před rokem a půl, tak si toho moc nevybavuji. Ale vím, že jak se jí zeptala na barvy, tak mlčela :s: ale jak jí řekla, ať jí donese to žluté auto, tak ho přinesla ;) a ohledně tvarů, to jen malá měla se zakrytým okem poznávat obrázky na zdi - dospělí tam mají psaná různou velikostí písmena, děti obrázky. Pamatuji si, že tam byl pes, židle, domeček, asi i tvary jako čtverec, srdce-to už si přesně taky nepamatuji.... prostě poznat černý obrázek, co to je. Básničku z ní taky nedostala, ale myslím si, že v tom věku tří let je normální, že se dítě stydí a moc nespolupracuje. Takže se mě jen zeptala, jestli umí nějakou básničku nebo písničku a věřila mi ;)
kazde DITE ma JINE zakladni byrvy a tvary...
muj treba umel spoustu barev ale nedokazal je proste vyslovit to same s tvary
dlouho mel jen fialovou,modrou a kytickovou-to byla zelena
napr...jedno umi modrou cervenou zelenou a mesic,kruh hvezdu a srdce a druhe dite trebafialovou ruzovou zlutou hnedou a trojuhelnik ctverec a obdelnik
takze nelze tak rict..
Myslim, že tam byl čtverec, kolečko, srdíčko, domeček, zelená, žlutá, červená a víc si bohužel nepamatuju měli jsme to spojené s první prohlídkou novorozence, takže to bylo trochu hektické. Zkoušela nám oči a sluch. Ale všude je to jiné.
Ted jsem našla na jedné diskusi následující výčet, prý od pediatričky, ale mám to brát s rezervou, každé dítě je jiné, co neumí teď může za pár týdnů umět a naopak může umět spoustu věcí navíc:
MATEMATIKA
počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd.
znát základní barvy
znát základní geometrické útvary
srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
srovnávat počet předmětů
vybírat do páru předměty s danou charakteristikou
ROZVOJ ŘEČI
znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
znát jeden příznak každého předmětu
znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
opakovat básničky a písničky
POZORNOST
min. 3–4min. soustředěně vyplňovat úkol
nacházet párové předměty
ze skupiny předmětů vybrat potřebný
všímat si vlastností a kritérií předmětů
nacházet shody a rozdíly mezi předměty
PAMĚŤ
zapamatovat si 2–3 obrázky
zapamatovat si 3–4 slova, zopakované několikrát dospělým
pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1–2× dospělým
pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu
MYŠLENÍ
skládat obrázek ze 2–4 částí
nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
nacházet shody a rozdíly mezi předměty
MOTORIKA
roztřihnout nůžkami papír
vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
kreslit kroužky, tečky a linky
opakovat pohyby prstové gymnastiky
OKOLNÍ SVĚT
znát názvy a mít představu o domácích (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.) a divokých (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) zvířatech
znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
znát názvy základních rostlin – třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů
mít představu o ovoci, zelenině
mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
znát části dne (ráno, den, večer, noc)
umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha…)
TĚLESNÁ VÝCHOVA
umět skákat po dvou nohách (snožmo)
házet a chytat míč
držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
znát pravidla osobní hygieny
HUDBA
hýbat se v rytmu hudby
kopírovat zvuky
korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas-potichu
mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)
In reply to Ted jsem našla na jedné by Slunko
Tak to je dost drsné teda:-) třeba to, aby znaly ty děti názvy stromů a rostlin, nebo ty ryby:-) Tak my máme jasno, že je to stromeček a kytička a rybička:-) Ale jinak básniček a písniček známe mraky... MY jdeme v březnu, ale máme do toho i roční prohlídku sestřičky, takže snad to nebude tak moc drsné:-) A plínky bychom už neměly, kdyby nebyla v lednu hnusná nemoc:-( Vůbec jsem neměla představu, co se po ní bude chtít, takže teď aspoň malá představa, díky:-) Snad naše doktorka nebude tak "pünktlich"...
In reply to Ted jsem našla na jedné by Slunko
Hehe to je krásný seznam. Spíš orientačně pro maminku. Některé položky jsem tedy viděla spíš na zápis do školy..
NA kontrole se zvládne jen to nejdůležitější. Tvary, barvy, kontrola zraku a sluchu. Jestli se počůrává v noci, umí chodit po schodech (střídá nohy) Potom si trochu povídají se sestrou a dr. zkontroluje zdravotní stav. My trénovali jen to zakrytí očka na kontrolu zraku, aby spolupracoval. Měli jsme doktorskej dětskej kufřík a tam ty obrázky taky byly. Vzali jsme si ho i s sebou a chlubili se doktorce...
In reply to Ted jsem našla na jedné by Slunko
no tak to nemáme nejmenší šanci do dubna vypilovat tohle všechno :00:
In reply to no tak to nemáme nejmenší by ha.nka
prosím tě,neboj,to by tam každé dítě muselo strávit minimálně hodinu a asi fakt ne :) nehledě na to,jak je psáno,tak stejně většína tříleťáků prostě nespolupracuje :) spoustu věcí tady napsaných moje dítě nezvládá ještě ve 3,5 letech :00: a retard to není :///: :///:
Myslím, že u každé dr. je to jiné. Naše se neptá, mluví s dítkem a zajímají ni jen ta její měření
Ale barvy a zákl. tvary by dítka umět měla.
no po nás nechtěla nic :) jen se zeptala,jestli už je v noci bez plen a opakuje básničky :) A to barvy znal všechny včetně růžové,oranžové,stříbrné a podobně :) No akorát při očích měl říkat co tam vidí,stejně mlčel jak dub :00: :00:
přidám se, taky nás to v dubnu čeká
V březnu mě čeká tříletá se synem, obzvlášť na barvy jsem hodně zvědavá- je typickej chlap- barvoslepej. Ukážu na modrou, zeptám se, jaká je to barva a on řekne:"Červená jako sluníčko." :s: :s: :s: :s:
Nemluvě o tom, že na prohlídkách u doktora snad všechny děti dělají, že nic neumí, nic neznají, nemluví, nevidí a neslyší... :s: :s: :s: