3. letá prohlídka

12.02.2013

ahoj, kdo už máte po 3letý prohlídce s prckama, jaký jsou ty základní barvy a tvary??? žlutá, modrá, zelená a červená a trojúhelník, obdélník, čtverec a koule??? díky! :a:

Kliknutím vložíte smajlíky:

V březnu mě čeká tříletá se synem, obzvlášť na barvy jsem hodně zvědavá- je typickej chlap- barvoslepej. Ukážu na modrou, zeptám se, jaká je to barva a on řekne:"Červená jako sluníčko." :s: :s: :s: :s:

Nemluvě o tom, že na prohlídkách u doktora snad všechny děti dělají, že nic neumí, nic neznají, nemluví, nevidí a neslyší... :s: :s: :s:

nás dr zkoušel jen barvy, ale tvary ne. Už ani nevím, jaké to přesně chtěl, zkrátka ukázal nějakou věc a malý to řekl, ale on umí barvy už od svých 18. měsíců. A to vůbec nemluvil.

Čauky,každý lékař to má jinak.Nás samozřejmě měřili,vážili,prohmátli bříško,krk,díval se do krku,pak,se musela svléknout a ukázat,jak chodí.Pak se mě zeptal,co všechno umí-pochválil nás a šli jsme.Kdyby se jí na něco zeptal,tak mu to stejně neřekne,je strašně stydlivá,u sestřičky teda ukázala na správné písmenko,ale to bylo vše.Jinak umí počítat do 10 s vynecháním dvojky,písmenka,tvary,základní barvy,ale,že by měla umět básničku?To ani náhodu :-D Umí,ale jen doplňovat mě u říkání pohádek :-D

náš syn ve 3 letech ani nemluvil natož aby popsal nějaké tvary. Sestra zkusila sluch - no protože moc nemluvil tak jen řekla ať to pozoruju já, změřily ho a zvážily, prohlídly a doktorka ho pochválila, že je šikovný, že se sám svléká a obléká. Jinak žádné testování, žádný stres....

In reply to by paní Kateřina Behege

tak to by snad měli znát už ve školce ne :) Naše dítě pozná všechny čísla do dvaceti (je mu 3,5),zato písmeno ani jedno :00: mimochodem třeba manžel si vzpomíná,že když šel do školy,tak neuměl nic a ve škole byl hodně pozadu oproti jiným dětem... a myslím,že většina dětí dneska už zná číslice a písmena,když jdou do školy...

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Jasně, že vezmou, ale....
Nás čeká zápis za rok, a letos me zajímalo, co vše tam chtějí.Ale asi jsem se o to zajímat neměla, je toho nějak moc myslím.Přesné datum narození,čísla, písmena, kdo je prezident a tak.

my byly na 3 leté v lednu,nesli jsme moč,zvážila,změřila,obvod hlavy,poslech srdce,malý moc nespolupracoval(máme trauma z dr.díky píchání uší)takže mu ukázala knížku a chtěla aby řekl co je na obrázkách a vše jí popsal a pak i řekl jak se jmenuje a kde bydlí a to dr.stačilo :) jinak barvy a nějaké tvary známe,ale to po nás ani nechtěla :n:
každý dr.má jiný přístup a chce vidět něco jiného!!a na nic jsme se nepřipravovaly :n: :n: :n:

tak my byly na tříletce před měsícem. Jsme šikulky, malá poznala úplně všechno.Barvy tedy nezkoušel, ale ty známe snad všechny a tvary? Kolečko, židlička, houba, srdce, barák :one:

to jsem nikdy neslyšela :D Na tříletou jdem příští týden. Malá sice asi všecky geometrické tvary neumí, ale umí tolik jiných věcí, že bych se jen speciálně kvůli preventivce nic neučila :)
...no, když nad tím přemýšlím, možná je umí :///:

In reply to by Kacka9

prosím tě,jaký trénování :? nášl znal ve třech letech všehny barvy,ale to jen proto,že ho děsně zajímaly auta a furt se ptal,jakou má které barvu :s: ale cíleně do něj něco cpát nelze-on sice umí číslice,barvy,značky aut a já nevím co všecho,ale třeba maluje jak 1,5 leté dítě (a možná ani to ne :00: ),tužku drží jak prdlouš,stále bojujeme s oblékáním a nestřídá nohy při chůzi ze schodů :€s€: takže asi tak :) samozřejmě netrénovat,co dítě zajímá,to ví,co ho nezajímá do něj stejně nevtlučeč :n:

já byla na tříleté s malou před rokem a půl, tak si toho moc nevybavuji. Ale vím, že jak se jí zeptala na barvy, tak mlčela :s: ale jak jí řekla, ať jí donese to žluté auto, tak ho přinesla ;) a ohledně tvarů, to jen malá měla se zakrytým okem poznávat obrázky na zdi - dospělí tam mají psaná různou velikostí písmena, děti obrázky. Pamatuji si, že tam byl pes, židle, domeček, asi i tvary jako čtverec, srdce-to už si přesně taky nepamatuji.... prostě poznat černý obrázek, co to je. Básničku z ní taky nedostala, ale myslím si, že v tom věku tří let je normální, že se dítě stydí a moc nespolupracuje. Takže se mě jen zeptala, jestli umí nějakou básničku nebo písničku a věřila mi ;)

kazde DITE ma JINE zakladni byrvy a tvary...
muj treba umel spoustu barev ale nedokazal je proste vyslovit to same s tvary
dlouho mel jen fialovou,modrou a kytickovou-to byla zelena
napr...jedno umi modrou cervenou zelenou a mesic,kruh hvezdu a srdce a druhe dite trebafialovou ruzovou zlutou hnedou a trojuhelnik ctverec a obdelnik
takze nelze tak rict..

Myslim, že tam byl čtverec, kolečko, srdíčko, domeček, zelená, žlutá, červená a víc si bohužel nepamatuju měli jsme to spojené s první prohlídkou novorozence, takže to bylo trochu hektické. Zkoušela nám oči a sluch. Ale všude je to jiné.

Ted jsem našla na jedné diskusi následující výčet, prý od pediatričky, ale mám to brát s rezervou, každé dítě je jiné, co neumí teď může za pár týdnů umět a naopak může umět spoustu věcí navíc:

MATEMATIKA

počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd.
znát základní barvy
znát základní geometrické útvary
srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
srovnávat počet předmětů
vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

ROZVOJ ŘEČI

znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
znát jeden příznak každého předmětu
znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
opakovat básničky a písničky

POZORNOST

min. 3–4min. soustředěně vyplňovat úkol
nacházet párové předměty
ze skupiny předmětů vybrat potřebný
všímat si vlastností a kritérií předmětů
nacházet shody a rozdíly mezi předměty

PAMĚŤ

zapamatovat si 2–3 obrázky
zapamatovat si 3–4 slova, zopakované několikrát dospělým
pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1–2× dospělým
pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu

MYŠLENÍ

skládat obrázek ze 2–4 částí
nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
nacházet shody a rozdíly mezi předměty

MOTORIKA

roztřihnout nůžkami papír
vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
kreslit kroužky, tečky a linky
opakovat pohyby prstové gymnastiky

OKOLNÍ SVĚT

znát názvy a mít představu o domácích (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.) a divokých (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) zvířatech
znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
znát názvy základních rostlin – třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů
mít představu o ovoci, zelenině
mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
znát části dne (ráno, den, večer, noc)
umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha…)

TĚLESNÁ VÝCHOVA

umět skákat po dvou nohách (snožmo)
házet a chytat míč
držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
znát pravidla osobní hygieny

HUDBA

hýbat se v rytmu hudby
kopírovat zvuky
korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas-potichu
mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)

In reply to by Slunko

Tak to je dost drsné teda:-) třeba to, aby znaly ty děti názvy stromů a rostlin, nebo ty ryby:-) Tak my máme jasno, že je to stromeček a kytička a rybička:-) Ale jinak básniček a písniček známe mraky... MY jdeme v březnu, ale máme do toho i roční prohlídku sestřičky, takže snad to nebude tak moc drsné:-) A plínky bychom už neměly, kdyby nebyla v lednu hnusná nemoc:-( Vůbec jsem neměla představu, co se po ní bude chtít, takže teď aspoň malá představa, díky:-) Snad naše doktorka nebude tak "pünktlich"...

In reply to by Slunko

Hehe to je krásný seznam. Spíš orientačně pro maminku. Některé položky jsem tedy viděla spíš na zápis do školy..
NA kontrole se zvládne jen to nejdůležitější. Tvary, barvy, kontrola zraku a sluchu. Jestli se počůrává v noci, umí chodit po schodech (střídá nohy) Potom si trochu povídají se sestrou a dr. zkontroluje zdravotní stav. My trénovali jen to zakrytí očka na kontrolu zraku, aby spolupracoval. Měli jsme doktorskej dětskej kufřík a tam ty obrázky taky byly. Vzali jsme si ho i s sebou a chlubili se doktorce...

In reply to by ha.nka

prosím tě,neboj,to by tam každé dítě muselo strávit minimálně hodinu a asi fakt ne :) nehledě na to,jak je psáno,tak stejně většína tříleťáků prostě nespolupracuje :) spoustu věcí tady napsaných moje dítě nezvládá ještě ve 3,5 letech :00: a retard to není :///: :///:

Myslím, že u každé dr. je to jiné. Naše se neptá, mluví s dítkem a zajímají ni jen ta její měření
Ale barvy a zákl. tvary by dítka umět měla.

no po nás nechtěla nic :) jen se zeptala,jestli už je v noci bez plen a opakuje básničky :) A to barvy znal všechny včetně růžové,oranžové,stříbrné a podobně :) No akorát při očích měl říkat co tam vidí,stejně mlčel jak dub :00: :00:

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky