trestání dětí

27.05.2011

ahoj holky, chci se zeptat, jaké tresty dáváte svým školním dětem? U nás vede zákaz pc a někdy zredukování kapesného (děti 9 a 11 let). Nemáte něco originálnějšího? :s: .
Třeba zákaz televize u nás moc neuspělo a zákaz chodit ven dávat určitě nechci, jsem ráda, když se jdou čas od času vyvětrat.
nechci vyznít jako matka, co se v trestech vyžívá, ale někdy prostě nutné jsou, bohužel. Tak co platí na vaše děti?

Kliknutím vložíte smajlíky:

tak po týdnu musím říct, že strategie domluvy a netrestání za školní prohřešky u nás selhává. Syn přijel z výletu, promluvili jsme si, následující den poznámka, 5 dnů ve škole, čtyři poznámky, z toho jen jedna od toho "zasednuvšího" učitele (kde teda uznávám, že pokud to bylo, jak říká syn, tak úplně zbytečný zápis). Fakt ještě že už budou prázdniny, já bych si tak přála, aby v září bylo vše v pohodě, ale optimismem nehýřím. ted je Filip na týden pryč na sportovní olympiádě, tak nic nehrozí :-)

In reply to by aisha

ahoj, bohužel stejně tak jak chvilku trvá než vzejde rostlina ze semínka, tak taky trvá než se změní chování po změně našeho přístupu. Každopádně pokud se na něčem domluvíte trvej na tom, aby to tak bylo (domluva ale neznamená to, že mu oznámíš, že se domlouváta na tom, že nebudou poznámky), na domluvu musí být dvě strany, po synovi chtěj ať se k tomu postaví jak chlap (je už dost velkej) a ať navrhne on sám řešení problému a také hlavně jaký důsledek pro něj bude plynout z toho, když dohodu nedodrží.
Ale teď už bych ty poznámky fakt neřešila, ve škole už se moc neučí a on se nejspíš ve škole hrozně nudí a bohužel učitelé už v tuto dobu nemají moc energie na to, aby vymýšleli extra práci pro nadanější studenty.
Ber to tak, že září je pro váš nový začátek, nová startovní čára, na které jste oba dva a že táhnete za kopete za jeden tým nikoli proti sobě.
Užij si léta a sbírej optimismus.
Tess

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

tvůj syn je prostě super, poznámky typu "vydává zvuky při hodině" mi přijdou fakt směšný a bohužel učitel, který něco takovýho napíše už asi nezmoudří :(, to můžeš říct i synovi a že bohužel na takové lidi bude narážet i v práci, ale tam za nevhodné chování nebude potrestanej poznámkou, ale třeba snížením platu nebo taky vyhazovem.
Já bych takovýto poznámky fakt doma neřešila, je to problém mezi synem a učiteli a ty to za ně nevyřešíš akorát si přiděláváš nervy. Příště se takovým poznámkám zasměj (samozřejmě ne před synem), ale určitě ho za ně netrestej, prostě to přejdi.
Tess

Holky, moc vám děkuju, že mi takhle radíte :h: , dnes má Filip přijet z výletu, jsem za ten týden odpočatá, žádná poznámka nebyla :s: , tak se i řešení s chladnou hlavou bude hledat určitě líp

DĚKUJUUUUUUUUU

ahoj,
v pátek jsem šla pro syna do družiny. Zrovna končila hodina a já byla svědkem asi jedné "normální" situace ve škole. Třída páťáků /odhadem/ šla po chodbě s učitelkou. Jeden kluk jí schválně šlápl zezadu na pásek u boty. Pásek se nejenže rozepnul, ale i uvolnil a rozbil, učitelka se málem složila na dlaždičky /byla dost korpulentní/ a celá skupina školáků, když se na ně otočila, co to proboha má znamenat?, se jí nahlas smála...
Tak tohle bychom si tehdy my nedovolili ani na střední škole. Je to dnes drzost, šikana a bordel.

In reply to by Janulka Kubik

máš pravdu taky se nestačím divit co se děje na základce a ještě na tak malém stupni muj syn chodí do 4třídy a když mi vyprávěl i se to řešilo na rodičáku co si děti dovolí :jawdrop: tak se nestačím divit :€\€: spolužák z jeho třídy řekl ředitelovi,že nikoho nehodlá poslouchat,že na ředitele zavolá policii :00: a šikanují z maldších stupnu starší žáky fakt mazec :?ale tohlebyhc řela už že je i výchovou rodiču :€\€: já jsem štastná že muj syn je hodný a zatím tedy tehle bandy se vubec nedrží a celkově je na kluka zlatej :one: za nás tohle nebylo a nai by si to nikdo nedovolil :€\€:

ahoj, ono záleží za co mají být potrestáni. Můžeš mi napsat konkrétní situaci, za kterou si myslíš, že by si zasloužily tvé děti trest?
Trest (spíš důsledek jejich konání) musí být uměrný tomu, co provedli a hlavně musí následovat okamžitě, tzn. takové ty zákazy, že o víkendu se něco nesmí nemají moc valný význam a navíc je děti dost často považují za nespravedlivé. Vyzkoušej ať si navrhnou trest sami. Můj názor je ten, že děti musí nést důsledky za svá rozhodnutí, ale také si těch důsledků musí být jasně vědomi. Tzn. že když udělám něco, tak zákonitě bude následovat něco jiného.
Tess

In reply to by tessie

ahoj,
ted třeba dost intenzivně řešíme kázenské problémy syna ve škole, kdy nosí tak 2-3 poznámky týdně, nejsou to dle třídní až tak velké prohřešky, dle něj vůbec žádné či souhra náhod + zasednutí učitelé: povídání při hodině, tuhle "omylem" hodil bačkoru z okna, prostě dělá šaška třídy, komentuje při hodině. Včera mi na něco odseknul, a když mi řekl, že takhle reaguje i na učitele, když má odevzdat žákovskou, tak jsem šla málem do mdlob. Nejhorší je, že on si právě tu chybu snad ani neuvědomuje, vždy on za to nemohl, ono samo, nemá respekt k dospělákům, nevím, kde jsem udělala tu chybu, nechci to svádět na dobu, v prvních letech jsem nebyla důsledná, vím to. S otcem se stýkají velmi málo a jeho výchova se snad ani výchovou nedá nazvat. Na poznámku ze školy reaguje jen: "hm".
On je jinak fajn kluk, chytrej, známky super, ted vyhrál krajské kolo matemat. olympiady, chdoí na atletiku, úspěchy tam také má.
Co si myslím, že si tím šaškováním snaží najít dobrou pozici mezi klukama, nechce být za toho šprta, v tomhle ho chápu a na jednu stranu jsem ráda, že se s tím aspon nějak vypořádává než aby byl někde v koutku bez kamarádů, ...ale moje nervy. Budu moc ráda, když mi nějak poradíš :-), za dva týdny jdeme i k výchovné poradkyni ve škole, tak uvidíme i tam.
Já vidím největší problém v tom, že neuznává nad sebou autoritu a neumí přiznat (nebo poznat?), co je správné.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

díky moc :-), dneska odjel na týden na školní výlet, tak hodíme řeč, až přijede.
Největší problém má u dvou vyučujících (jeden z nich ztratil teda respekt i u mě, když mi do meilu napsal takovou děsnou hrubku :00: . Plus jedna učitelka, učila ještě mě, a ta si opravdu respekt zjednat uměla, tak ta ho prý usměrnila a už si to u ní nedovolí. Takže "něco" na tom bude. Jenže (a klidně mě oprav)podle mě je prostě dospělí (rodič, učitel) někdo, kdo by se měl poslechnout a někdy se musí poslouchat i ten, kterého zrovna já moc neberu. Tohle si myslím dnešním dětem chybí. Mají takovou volnost, že nevědí, co s ní.
Ty jako učitelka; kdy přišla tahle změna? Já vidím ohromný skok mezi naší generací a generací dnešních dětí. Ale asi tahle změna byla postupná...(?).
:k:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

...protože trest většinou s tím, co udělá nemá nic společného. Navíc vymyslet trest zaměstnává tvou hlavu, přestože ty jsi nic neprovedla. Uvedu příklad: dítě rozbije okno - následuje trest - domácí vězení - s oknem to absolutně nesouvisí - tady je logický důsledek například to, že rozbije prasátko a na zaplacení škody se bude podílet. Nic jiného. A jak potrestat dítě, za to, že ve škole skáče učiteli do řeči? To přece musí vyřešit učitel. Protože se to týká vztah - učitel x dítě. Když mu dá za to učitel poznámku, jak to má rodič vyřešit? Maximálně můžeš říct, že s tím vyrušováním nesouhlasíš, ale víc asi ne. Tohle si opravdu musí vyřešit učitel hned a sám. Jak už ti tessie radila, promluvit si, co následuje, když učitele štve. Víc asi ve tvé moci není. Tenhle problém může vyřešit jen učitel a tvé dítě. Až budou třídní schůzky, zkus si za tím dotyčným pedagogem zajít a zeptat se ho, jaké řešení navrhuje on, když sám vidí, že jeho poznámky nezabírají.

In reply to by Eponina

s učitelem jsem mluvila, vyměnovali jsme si i maily, ale řešení od něj nikdy žádné a i ta, co jsem navrhovala. Zkuste ho přesedit, dejte mu víc práce, at se nenudí...vždy zavrhnul s tím, že to plán hodiny a rozvržení třídy neumožnuje. Prostě řešit nic nechtěl. Prosila jsem, at mi napíše krátký mail, zda se chování zlepšilo či naopak a nikdy sám nenapsal, ... jen vždy poznámka v žákovské. A pravdou je, že dneska už syn od něj dostává poznámky za "kraviny". Může si za to částečně sám, protože už se u něj prostě zapsal takhle špatně, ale na druhou stranu by učitel (dle mě) neměl koukat na nějaké osobní sympatie a pohlížet na všechny žáky stejně.

In reply to by aisha

Já ti nevím, já tomu učiteli nechci křivdit, ale mně to zní tak, že učitel chce mít pohodičku, hlavně žádná práce navíc, nejlíp, aby ho nikdo neotravoval... Jeho to asi moc netrápí. Kdo chce, hledá příležitost, kdo nechce, hledá důvody. To by ses pak mohla natrápit, a výsledek asi žádný. A nejvíc tím trpí vztah mezi tebou a tvým synem. S tím škatulkováním je to smutné, ale bohužel to tak u hodně pedagogů je. A vzhledem k tomu, že jsi ho žádala o přesazení a jinou spolupráci a nevyšel ti vstříc, tak tam moc nějaký jiný přístup k dětem ani k řešení situace nevidím. Tohle je strašně smutné. A ty pak máš po svém dítěti chtít, aby mělo vůči takovému dospělému respekt. Tvůj syn se třeba bude snažit, ale protože už je nějak zaškatulkovaný, tak jeho snažení třeba vůbec nebude ceněné. Může se stát, že donese domů poznámku už jen ze "zvyku" učitele. Takže pokud mu slíbíš půl hodiny u PC navíc, tak ho to může mrzet, ale vůbec to třeba nebude moct ovlivnit. Ony odměny jsou stejně ošemetné jako tresty. Jsou určitě lepší, ale můžou mít svá úskalí právě v okamžiku, kdy se dítě snaží, ale výsledek nemůže ovlivnit. Výchova je těžká věc. Každý z nás byl nějak vychováván a tuto výchovu má zarytou pod kůží. Naši rodiče to většinou dělali tak jak jejich rodiče a my to děláme jako naši rodiče. Někdy pomáhá, vzpomenout si na své dětství, jak jsme se cítili a co by nám nejvíc pomohlo v té dané situaci slyšet. Určitě s tvým synem na něco přijdete. Budu vám držet palce!

In reply to by Eponina

ahoj, přesně tak, jak píše Eponina. Ty nemůžeš trestat dítě za to, jak se chová ve škole. Není to tvůj problém, ale problém učitele. Představ si např., že by tvůj šéf nebyl spokojen s tvou prací a místo, aby to řešil s tebou, tak by psal dopis tvé rodině ať si to s tebou vyřeší.
Já se trošku obávám, že učitel, který píše poznámky, tak nebude schopný navrhnout konstruktivní řešení a akorát přileje olej do ohně.
Tess

In reply to by tessie

jak bych teda na poznámku měla správně reagovat? Předem si společně domluvíme nějaká pravidla a kluk mi i přes to poznámku přinese. Řeknu mu, že mě to moc mrzí, ale nevím, co tedy dál.
Promiň, že se ptám takhle triviálně, ale chci to nějak vyřešit.
Píšeš, že je to problém učitele, ale pokud si doma určíme pravidlo, že se ve škole budu chovat tak a tak a syn to poruší, tak přece porušil nějako dohodu mezi mnou a jím, myslíš, že pak i v takovém případě by trest neměl přijít?
Ještě mě napadla pozitovní motivace, dost jsme ji praktikovali, když byly děti malé. Že bych místo "nepůjdeš na pc,..., řekla: "když nebude poznámka, můžeš tam být třeba o půl hodky déle, neseberu ti kapesné, ale když se budeš dobře chovat, tak ti 50 kč přidám, atd...
Myslím si, že jít za učitelem s tím, že chybu dělá on, by asi neprošlo. Už se před ním vidím jako neschopná matka, co si neumí ukáznit syna a ještě to háže na nebohého učitele :-).

In reply to by aisha

ahoj, víš, s těma poznámka od učitele je to prostě tak, že ten problém není tvůj, ale toho učitele a ty těžko budeš řešit jeho problém, protože tvoje řešení už není v logickém důsledku k chování tvého syna. Jediné, co můžeš udělat je to, že synovi řekneš (jak psala Eponina), že ty poznámky se ti opravdu nečtou dobře a že si pak připadneš, před učitelem blbě a zda by nemohl zkusit navrhnout nějaké řešení, jak se poznámkám vyhnout, že mu věříš, že určitě nějaké řešení najde. Ale podle toho, co píšeš, tak problém bude spíš v učiteli než v tvém synovi, takže bych to asi přestala řešit, pokud se budou opakovat poznámky pouze od tohoto učitele.
Tess

In reply to by tessie

Jo, v tom s tebou souhlasím, že učitel, který píše poznámky asi moc konstruktivní nebude... Jediný, co mě ještě napadlo, dát dítěti najevo, že mě jeho chování mrzí. Říct, že poznámky se mi příjemně nečtou. A jak už jsi psala výše , zkusit najít společně řešení. Třeba vzít papír a vypsat úplně všechny návrhy i nepřijatelné, a pak si je společně přečíst a vyškrtat, co je nepřijatelné pro rodiče i co je nepřijatelné pro dítě a společně najít nějaké řešení.

u nas jsou domaci prace samozrejmosti - syn 11let, ale ne za trest, ale proste aby vedel, ze se pomahat musi a nadobi se samo neumyje a vysavac taky sam neprobehne barakem .... tresty u nas jsou zakaz nintenda, nebo nesmi ke kamaradovi, nebo musi napsat proc kdyz neco udela tak se tak chovat nema atd .... s ucenim problem nemame zadny . . . akorat skola ma trosku prisnejsi chovani, tresty jsou i za blbe zduchnuti

In reply to by Eponina

A to je právě chyba, že se to nesmí. nechápu kdo vymyslel, že je to šikana. Taky to podle toho vypadá, jaký jsou dětičky sprominutím fakani. To za mých let jsme měli z učitelů respekt. Dnes mají děti z učitelů tak akorát srandu.
Já bych učitelku nedělala ani náhodou :€\€: takže holky kdo učíte, klobou dolů.

In reply to by Štěpula

souhlas, je to o tom respektu. My minulý rok řešili poznámku, že nějaký kluk zakopnul o synovu vystrčenou nohu z lavice do uličky při hodině. k¨Když jsem o tom se synem mluvila, tak se hrozně divil, proč by jako neměl mít vystrčenou nohu, když se mu tak dobře sedí a proč by se jako kamarád nemohl při hodině procházet, když se mu nechtělo sedět.

In reply to by Štěpula

ja se nedivim, ze nemaji z ucitelu respekt, kdyz prijdou domu a reknou ze ucitel po nich chce aby se naucili to a ono a rodic rekne at se na to vy.erou a podobne, to je pak tezko ...... a uprimne, nekteri ucitele si ten respekt ani nezaslouzi jak se chovaji, nemaji ve skolstvi co delat! facka od dobreho ucitele byvala daleko lepsi nez poznamka od debila . . . neustale jsem premyslela nad tim zda jit nebo nejit do skoly ucit a nebo delat asistenta, po nekolika story o tom jak se chova synuv spoluzak k ucitelce se mi chtelo za ni brecet ://:

In reply to by devilishlena

jo, tak to je pravda, také takoví rodiče jsou, jenže u nás tohle není a syn ten respekt také nemá. Učitele si myslím nemáme špatné, ale je fakt, že třeba syn pod minulou třídní vyváděl také víc, je to o přístupu. A co říkám pořád synovi: "pokud se už jednou u těch učitelů zapíšeš jako poznámkář, tak pak ty poznámky budeš dostávat i za "blbosti".

No, někdy taky žasnu, co si dovolí někteří k učitelům. Bych učit nemoohla ani za nic :-)

In reply to by aisha

ja vzdycky synovi rikam at si predstavi sebe v situaci ucitele a uvedomi si jake to je kdyz ma hledet na 30 decek, z toho 20spratku co tam delaji bordel, jak by se mu ucilo ...... tady je to jine, ze ve tride s ucitelkou je minimalne jeste jeden asistent a hlavne decka nemaji cas se nudit! porad maji nejake aktivity . . . syn jde konci zakladku a jde na skolu kde je velice prisna disciplina, tak jsem fakt zvedava jak tam budou valcit

In reply to by Štěpula

Mezi námi, když 100x napíšeš, že něco už nebudeš dělat, co ti to do života dá? Povahu člověka tím nezměníš. Já jsem s dětmi ve škole problém neměla. Bylo to fajn. Respektovala jsem je, nevyžadovala jsem v hodinách absolutní ticho a látku jsme probrali v květnu a červen jsme měli na různé hry venku - učila jsem matematiku a myslím, že až na pár výjimek se nikdo matematiky nebál. A díky volnosti, kterou jsem jim dala, tu matiku relativně všichni uměli. Děti si k učitelovi dovolí jen to, k čemu jim dá prostor. V kabinetě se mnou seděla s prominutím pi.a (omlouvám se). Jak ta se k dětem chovala! Jak o nich mluvila, jak jim dávala najevo svou moc nad nimi! Já jsem se těm dětem vůbec nedivila, že ji natíraly kliku lepidlem, židli pokreslily křídou, třídnici pomazaly špinavou houbou... ale takových těch opravdových sígrů je málo. Měla jsem ve třídě jednoho kluka, se kterým měli všichni problém. Jeho otec hodně pil a bil je doma. Někde se to projevit muselo. On ten kluk na sebe hodně upozorňoval a dělal vylomeniny. Ale stačilo mu jako prvnímu dát slovo, on se vyjádřil a bylo to. Nebo jsem mu třeba řekla, že vím, že je fér kluk a já potřebuju vysvětlit těžkou látku, tak si plácneme na to, že mi k tomu dá prostor. Plácli jsme si a on byl ticho. Jen zabrblal, že je ode mně nefér hrát na férofku, že to pak fakt nedokáže zlobit :s: Myslím, že ty děti nejsou hloupé a cítí, kdo je má rád, ale zároveň si nenechá s.át na hlavu.

In reply to by Eponina

Tak určitě souhlasím. Ono je to dnes těžký sehnat dobrého učitele. No a některý rodiče na výchovu tak trochu kašlou. Syn dostal v 6. třídě učitelku, která učila léta, byla přísná, ale spravedlivá. Já jsem celý půl rok o synovi nevěděla. Potom odešla, což mě fakt mrzelo a oni dostali mladého učitele, no hrůza, katastrofa. Všichni žáci se zhoršili jak v chování tak v učení. Řešilo se to i s ředitelem. naštěstí ho vyhodili, takže v 7. dostali zase novou a ta byla celkem v pohodě. někdy na ní nadával, ale já jsem řekla, jsi ve škole, tam je nějakej řád, při hodině se máš učit a né vykecávat a já bych vás tedy učit nechtěla. No paní učitelka šla v 9. třídě v prosinci na mateřskou a dostali zase novou a ta tedy je hustá. ta je schopná je i urážet :00: a jak se žákům najednou stýská po paní učitelce Krůtové, najednou byla skvělá. Ještě že už končí a doufám, že na se to nebude takhle střídat.

In reply to by Eponina

uaaa jsem toho tolika napsala a chcip mi net :D z cr jsem mela taaak velice nemilou zkusenost s zenskou co si hrala na ucitelku, ac nebyla ani dostudova ze se mi zveda tlak i ted po letech .... ferovych ucitelu a tech kdo uci s laskou je v cr velke minimum, proto si tvoji zaci muzou vyskat!

In reply to by tessie

system nikdo asi menit nebude, a kdyz tak to zas bude nejaky paskvil, ale celkove pristup ucitelu k detem a vubec povolani ucitelskemu je velice vzdalen tomu jak by to melo vypadat . . . ja kdyz si vzpomenu na zakladku tak dobreho ucitele jsem potkala jednoho, max dva, gympl - jedna profesorka, stredni - tam to uz bylo lepsi, ale celkove kdyz posoudim skolstvi v cr a v uk tak kroutim hlavou - porovnavam to se skolou deti, ktera je jedna ze dvou nejlepsich ve meste, bohuzel v cr v malem meste neni vyber kam jim

Ahojky, nejlepší a nejefektivnější jsou domácí práce :D ....taková týdenní směna vynášení koše nebo vysávání bytu dokáže divy... :s:

syn je v první třídě, takže pokud něco provede, tak vrátí dinosaury /jeho miláčci/ a pak opisujeme x-krát větu třeba typu : Nebudu lhát... apod.

náš má 10let a zatím zákaz pc je dostatečný :c: :one: jednou měl zákaz 3týdny a moji mamce říkal,že bez pc asi umře :s: :s:

tak ja byla donucea zakazat kamaradky. jako ve 13 co predvadi nase slecna to ej des a ted se pisou velke pisemky a ji ej to snad jedno takze zakaz PC a televize ma uspech ted teda dokonce nesmi za kamaradkama. Az bude uzavrena kalsifikace at jsou klidne venku do vecera .. A pokud pisemky odflakne hrozi ji zkraceni tabora u kon o tyden. Ma tech prusvihu an krku uz dost

Jé, teď jsem si vzpoměla, když jsem já měla nějakej průšvih ve škole nebo blbou známku, tak mi táta jenom řekl: "dělníci jsou taky potřeba" A už jsem byla v pokoji a šrotila :s: Jinak zatim netrestáme :a:

Zakázat dobroty, sladkosti, brambůrky...
Každopádně bych to možná zkusila obráceně - ne tresty, ale spíš forma odměn.

In reply to by suldinka

to jsme už taky zkoušeli, ..když budeš hodnej, může být vyšší kapesný, delší čas na pc, něco dobrého. Ale nějak to ztroskotalo. Kluk mi pak řekl, že ví, že to stejně nevydrží, tak co by se snažil. Aspon je upřímnej :s:

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky