seznámek
Ahojte zářijňátka :€s€: , zase to tu trošku poupravím! :k: Rosteme jak z vody :-) :-D Tady je mé telefonní číslo: 775 151 831, až se mimisci narodí, tak mi můžete napsat sms a já to tu napíšu, a až se vrátite z porodnice tak tu dáme aktualizaci ve znění níže. 8) jinak maminky které tu jsou a do půlky října nenapíšou vyřadím, jelikož se jinch tu mnoho hned napsalo a některé se vůbec nehlásí. Pod čarou pak budou odkazy na Vaše příběhy z porodu. :||): Doufám, že se Vám to bude takto líbit. Uživejte posledního trimestru!!! :dance: a mazlete svá :€O:
Po porodu:
Přezdívka - Jméno - věk - bydliště - stav - zaměstnání - starší děti (jméno, věk)
Datum porodu - čas - pohlaví :girl: / :cc): - jméno miminka - váha/míra - spontální/císař/vex/kleště - šití - epidurál(ano/ne) - začátek porodu: (vyvolávání, prasklá voda, kontrakce) Kojení/ příkrmy - spokojenost s porodnicí: (ano/ne), váha maminky po porodu: (těsně před +/-) po propuštění+/- , otec u porodu: ano/ne
šestinedělí - miminko váha/míra, Kojení/příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu
3 měsíce - miminko váha/míra, Kojení/příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu, dovednosti mimi
6 měsíců - miminko váha/míra, Kojení/příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu, dovednosti mimi
9 měsíců - miminko váha/míra, Kojení/příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu, dovednosti mimi
12 měsíců - miminko váha/míra, Kojení/příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu, dovednosti mimi
____________________________________________________________
Příběhy (zážitky) z porodu:
iveta turkova http://www.mojetehotenstvi.cz/eliska-3072012, http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-elisky
Pogo http://www.mojetehotenstvi.cz/julinka-18#comment-3974728
Rozárka78 http://www.mojetehotenstvi.cz/narodilo-se-nam-konecne-zlaticko
Irish http://www.mojetehotenstvi.cz/matyasek-6
macinka Dobroška http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-prisel-marecek-na-svet
martina1541 http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-tonicka#new
MajaaKaja http://www.mojetehotenstvi.cz/terezka-je-na-svete-muj-porod
DablKetrin http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-stepanek-vykoukl-na-svet
Martik86 http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-eliska-na-svet-prisla
Petulle http://www.mojetehotenstvi.cz/skoro-3-tydny-co-se-koblizek-vyklubal
Kacenita http://www.mojetehotenstvi.cz/zarijovy-chlapecek-martinek , http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-martinka-120912
Verucira http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-naseho-marecka
Klerietka http://www.mojetehotenstvi.cz/rychla-strela-aneb-porod-nasi-magdalenky
Elukiv http://www.mojetehotenstvi.cz/slava-nazdar-vyletu-z-porodnice-uz-jsme-tu
Vendulina http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-se-beatka-vyklubala-na-svet
Mishka25 http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-vsechno-zacalo-aneb-jak-vykoukla-luci…
Katulle25 http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-se-gabi-rozhodla-prijit-mezi-nas
Pajusqua1 http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-prisla-nase-gabinka-na-svet
Sandra L. http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-258
MaminkaSamuelka http://www.mojetehotenstvi.cz/tak-holky-uz-jsme-taky-na-svete
jitta http://www.mojetehotenstvi.cz/porod-prekotny-aneb-vstup-nikol-na-svet
gabulilinka http://www.mojetehotenstvi.cz/porod-andrejky
Deniska10 http://www.mojetehotenstvi.cz/porod-nasi-nelinky
Janullinka http://www.mojetehotenstvi.cz/muj-porod-eliskyfofr-porod
NIKIMU http://www.mojetehotenstvi.cz/1102012-nas-porod-julinky
Lolinka http://www.mojetehotenstvi.cz/jak-matyask-na-svet-prisel
____________________________________________________________
iveta turkova - 32let - třebíč - prodejce obuvi, doma dcera baruška
30. července - :girl: Eliška 44cm - 2050g porod spontání, praskla mi plodová voda, šití jen maličko, spokojenost s porodnicí ano na 100% otec u porodu ano.
maminka váha před porodem 63kg cca měsíc po porodu 55kg
šestinedělí -
3 měsíce - 4200g 56cm
už nekojím sme na umělím mlíku asi od 4.měsíce. váha v 5. měsících 5385g
Pogo 24 ostrava ,vdana ,fotografka ,taterka,5.8.2012 holcicka 2300-46cm siti ne epidural ano byl povbyny kvuli predcastnemu porodu nekojena je na UM,otec u porodu ano,malicka uz spinka 6hodin vkuse v noci .
šestinedělí -
3 měsíce -
Rozárka78 - 34 let -
23. 8. - :girl: Laura - 48cm - 3190g - císařský řez
šestinedělí -
3 měsíce -
Irish -Irča - 25 - Bystřec - vdaná - Pavlínka 3,5roku
27.8.2012 - 12:53 - :cc): Matyáš - 3140g, 52cm - přirozený, nakonec sekce - začátek porodu : kontrakce - kojení - spokojenost s porodnicí: ano - váha maminky po porodu:( +10kg) +0,5kg , otec u porodu: ano, u sekce už ne
šestinedělí - matyášek 4100g /54 cm - plně kojen
3 měsíce - 5650g a 62cm, plně kojíme
brablik - Iveta - 40let - Olomouc - vdaná - zdravotní sestra, doma dcera Zuzanka 3,5let
27. 8. :girl: Anička - 4 600g - 52cm - císařský řez- plánovaná sekce,spokojenost s porodnicí byla na 100%,otec u porodu nebyl(nemohl z duvodu sekce)pak byl u ošetření malé)váha moje po porodu 77kg,
šestinedělí 5900g a 61cm plně kojená, po šestinedělí 72kg( stále je to +10kg do váhy před těhu:((
3 měsíc.6900g a 66cm plně kojená
DablKetrin - 27 let - Brno -vdaná - projektantka vodohospodářských staveb -
30. 8. - 16:40 - :cc): Štěpánek - 48cm - 3700g - porod spontánní - šití ano - epidural ne - začátek porodu: kontrakce - kojení - spokojenost s porodnicí: ne (Brno, Obilňák) - váha před porodem +14 kg, zůstalo +4 kg - tatínek u porodu ano
šestinedělí - 4670 g, 58 cm
3měsíce - 6150g - 62cm - plně kojen - +2kg
beruskaMK - 34 let - Brno - doma 2 děti
2.9. :girl: Barunka 2 800g sekce v CA
šestinedělí -
3 měsíce -
macinka Dobroška - Markéta - 25 - Velké Losiny - policistka
3.9.2012 - 13:24 - chlapeček - Mareček - 3540 g 49 cm - spontánní porod - šití - epi ne - začátek kontrakcemi - plně kojen - porodnice ano - před porodem 82 kg(+19), při propouštění 75 kg(+12) - otec u porodu ano
šestinedělí: 6100g/58cm, OH 40cm - plně kojen, mamča o 5 kg lehčí
3 měsíce- 7850g/64cm, OH 43cm - plně kojen, semtam zeleninka či banánek, krásně pase, prohlíží ručičky a hračky, krásně se směje, občas i nahlas, spinká celou noc (až na vyjímky)- mamka váží 65kg (+2kg)
Makinka - 25 let - vdaná - Olomouc - zdravotní sestra - doma syn Štěpánek (6/09)
7. 9. - :girl: Magdalénka - 3030g - 48cm
šestinedělí - 3980g - 54cm
3 měsíce - 5200g - 60cm
martina1541 - 37 let - rozvedená- Ostrava - zdravotní sestra - doma syn patrik (2/95), Dan (1/03)
7.9. 13,41 hod, :cc): Toníček - 3640 g - 51 cm - spontánní porod, šití, bez analgetik, vyvolávaný, spokojenost s porodnicí ano,otec u porodu byl, plně kojený, váha - 7 kg z +12
šestinedělí - 5100g - 58cm
3 měsíce - 5900g - 59cm
MajaaKaja - 25let - vdaná - starší děti (Karolínka, 26měsíců)
Datum porodu 9.9.2012- čas 12.09hod- :girl: Terezka - 3.75kg/51cm - spontální- začátek porodu: prasklá voda,ale po 12hodinách bez kontrakcí bylo nutné vyvolání tabletami.Kojená 6týnů, bojovali jsme, ale je na UM.
Váha maminky po porodu: před porodem 80kg po propuštění 71kg , nyní4měsíce po jsem na své váze,ale ještě něco dolů půjde:-)) otec u porodu: ano
šestinedělí - 4100g/56cm, Kojení, maminka úbytek na váze od porodu -3kg
3 měsíce - 6120g/63cm, UM, maminka úbytek na váze od porodu- 2kg
Martik86 - Marťa - 26let - Zlín - vdaná - pracuje v KFC
10. 9. - 1:55 - :girl: Eliška - 3940g - 50cm
šestinedělí -
3 měsíce -
Petulle - 29.let - doma syn Toníček
12. 9. - 1:10 - :cc): František - 2740g - 47cm
šestinedělí - 4300g - 54cm
3 měsíce - 5190g - 59cm
Kacenita - Katka - 27 - Praha - zasnoubená - samostatná referentka
12.09. - 05:35 - chlapeček - Martínek- 3590/50 - spontální - šití ano - epidurál ne - začátek porodu: kontrakce, kojení, spokojenost s porodnicí: ano, váha maminky po porodu: (těsně před +13) po propuštění +5 , otec u porodu: ano
šestinedělí - 5510g, 59cm, plně kojen, maminka úbytek na váze od porodu 0 kg
3 měsíce - 6830g a 63cm, kojení+příkrmy, maminka úbytek na váze od porodu 0kg , prcek pase, pořád se směje - už začíná i nahlas, začíná pořádně prohlížet a taky chytat hračky, nicméně cvičíme Vojtovu metodu
Sissinka - 29, Praha, vdaná, úřednice
12.9.2012 - 7:08- :cc): -Mareček - 3690/52- indukce-prostin-spontánní-šití ano-epidurál ne-začátek porodu-cca 3,30 ráno praskla plodová voda, cca od 5,00 kontrakce, kojení pouze částečné cca 14 dní(vzhledem ke GDM, uměle dokrmován od narození), poté plně na UM, spokojenost s porodnicí:ano, odd.šestinedělí:ne, váha maminky po porodu 58kg: (těsně před +10,5kg), otec u porodu:ano
šestinedělí:5200g, 56cm, na UM, maminka úbytem na váze od propuštění z porodnice 0 (od porodu 8,5kg)
3 měsíce:6450g, 62cm, na UM, maminka úbytek na váze od porodu 9,5kg,
Verucira - 25. let - Ostrava - vdaná - kadeřnice - doma dcera Terezka(05/09)
12. 9. 9:51 :cc): Mareček - 3650g - 52 cm - spontální porod,bez epidurálu,začátek porodu prasklá voda,kojim,s porodnicí jsem spokojená velice, váhu před porodem asi 77kg,po porodu ještě nevím a tatínek byl u porodu
šestinedělí - 4230g - 57cm
3 měsíce - 5500g - 63cm - kojení +UM
Klerietka - Kateřina - 24let - Petřvald NJ - vdaná - zdravotní sestra - doma syn Mareček
12. 9. - 10: 43 - :girl: Magdalénka - 3560g - 49cm - spontální - bez šití - vyvolávaný bez epi - kojení + příkrm -porodnice super- váha po (-9kg) +4kg (zůstaly) - tatínek u porodu
šestinedělí -4600g - 56cm
3 měsíce - 5800g - 59cm
Elukiv - Míša - 25 let - Plzeň - vdaná - dispečerka - Viktorka 12/2009
13.9.2012 - 8:33 - :cc): Maxim - 3570 g, 52 cm - císařský řez - kojení - s porodnicí maximální spokojenost - váha před porodem +0 kg - váha po porodu -8 kg, otec u porodu ano i ne čekal před sálem
šestinedělí -4560g - 57cm
3 měsíce - 6597g/62 cm, Kojen s večerním dokrmem MM nebo UM, maminka spíše příbytek na váze po svátcích, dovednosti: směje se nahlas, přetáčí se na bok, chytá hračky, pozoruje co se hýbe, "kecá" ale strašně
Vendulina - 26 let, Jablonec nad Nisou
13. 9. 12:01 :girl: Beátka - 3650g - 50cm - spontální porod začátek porodu: kontrakce - epidural ano - šití - kojíme - spokojenost s porodnicí maximální - váha před +15, po propuštění +7 - tatínek u porodu:nestihl to o půl hodiny (byla se mnou mamka)
šestinedělí - 4760g - 56cm
3 měsíce - 5460g - 59cm
Mishka25 - 26let - Sněžné v orl. horách - porodní asistentka - Vdaná
13. 9. 18:22 :girl: Lucinka - 4310g - 50cm - porod vyvolávaný, ukončen císařským řezem,,porodnice super, kojení plně, + 16kg,po příchodu z porodnice -12kg, taťka byl se mnou než se jelo na sál
šestinedělí - 5 250g - 57cm
3 měsíce - 6270g - 63cm
Katulle25 Katka - Plzeň, doma syn max (05/10)
14. 9. 9:35 :girl: Gábinka - 4180g - 54cm. spontální, epi ne, začátek kontrakcemi, kojení, spokojenost s porodkou ano, tatínek byl u porodu
Šestinedělí: 4830g, 60cm, hlavička 37,5cm, kojíme
3 měsíce - 5830g - 64cm, hlavička 39,5cm, kojíme
tajemstvi3 - Karolína 24let, Ivančice,vdaná,učitelka na MD, 1.dítě - syn Mikuláš 20měsíců (8.4.2011)
2. dítě holka Eleanor 15.9.2012 spinální anestezie při císařském řezu (malá byla nožkama dolů a já bez plodovky+nějaké zdrav.problémy, tak mě fikla o cca 2-3týdny dřív)
kojím plně obě děti, porodnice FN Brno-Bohunice - spokojenost, až na to časné propuštění domů (4. den po císaři)
otec u porodu byl
malá měla 3080g a 48cm, když nás pouštěli tak 49cm a 2590g
ve 3 měsících má 62/63cm (pokaždé to sestra naměřila jinak) a 5860 gramů, je stále pouze kojená
Pajusqua1 - Pavla-21 let - Ostrava - svobodná - přepážková pracovnice ČP
Datum porodu 18.9.2012 - 12:28 - holčička-Gabriela- váha při narození 3,41kg a 50cm.Porod vyvolávaný, nakonec císařem pod narkózou. Tatínek u porodu.
kojení: Kojila jsem první 2 týdny, od té doby UM.
3.měsíce - Váha 5,25kg
Dovednosti malé: krásně drží hlavičku, pasení koníků se jí moc nelíbí Laughing out loud, nejradši by pořád seděla, když ji chytnu za ručičky, úplně se zapře a zvedá sama os sebe...
jira jiřina - 27let. - Jihlava - Svobodná
Doma dcera Sáruška (12/2009)
20.9. 1:44 :cc): Matýsek(Matěj), 3715g, 52cm, přirozený, šití ano, epidurál ne, částečně vyvolaný, plné kojení, spokojenost s porodnicí maximální, otec u porodu ano
šestinedělí - 6040g - 64cm
3 měsíce -
Agnesa -Míša-32let-Praha-vdaná-marketing-starší holčička Stella 4 roky (nar.10.12.2008)
24.9.2012-13:25- :girl: Johanka- 4150g, 53cm. Porod spontánní, pěkná rychlovka , začátek porodu kontrakce (ráno jsem absolvovala zátěžový test, po něm se mi porod spontánně rozjel, 10dní jsem přenášela)
Epidurál jsem nechtěla a ani na něj nebyl čas, šití minimální (2 malinkaté stehy), tatínek přítomen u porodu
Porodu u Apolináře, spokojenost maximální, od začátku kojíme, co se týče mojí váhy, mám stále asi 10kg nahoře, hrůza
šestinedělí už si míry nepamatuju
3 měsíce - váha 6kg, délka 63cm,
stále kojíme, Johanka je čilé miminko, točí se na bok, chytá hračky do ručiček, paseme koníčky o sto šest, žvatláme, smějeme se i nahlas, ruce má pořád v puse
MaminkaSamuelka - Petra- 18let - Lovosice - zasnoubená
26. 9. 5:57 :cc): Samuel 4 180g - 54cm
šestinedělí - 5 540g - 57,5cm
3 měsíce -
Deniska10 Denisa-23let-Praha-vdaná-administrativní pracovník na MD
Datum porodu 26.9.2012-13:36hod.-holčička- Nela- Váha při narození 3900g a 52cm. Začátek porodu vyvolávaný ale pro velkou hmotnost malé jsem byla císařem. Měla jsem epidurál a manžel u porodu byl:-)
Kojení: Kojila jsem a zaroven prikrmovala,ale skončila jsem s kojením od 2,5 měsíce. Ted uz jsme jen na UM. SPokojenost s porodnicí při porodu OK na šestinedělí nic moc:-( Váha těsně před porodem 69kg, nyní 49kg. Ted možná že byli ty vánoce tak tak o 2kg více:-DDDD
Šestinedělí Nelky: Váha 4100g míra 54cm.Kojení plus příkrmy.Úbytek mé váhy byl 20kg.
3.měsíce Nely: Váží 5300g a měří 59cm již jsme na UM bez kojení.
Janullinka - 24 let - Velká Jesenice - sociální pečovatelka - Doma dcera Verunka (20/09/09)
27. 9. 2012 - 02:03 h, :girl: Eliška - 3310g - 49cm.
šestinedělí -
3 měsíce -
Sandra L. Sandra, vek 22, Benešov, vdana, ucitelka tance, syn Jakub 5/1/2011
27.9. 9:32, :cc): Michal, 3230 g - 50 cm, spontanne bez epi, zacatek porodu odtok plodovky, kojim, spokojena s porodkou jsem velmi, vaha pred +18 kg, po doplnim, otec u porodu ne
šestinedělí - 4285g - 56cm
3 měsíce - 5400g a 59,5 cm
Aji
29. 9. 22:25 :girl: Mia Liliana 3540g - 50cm
šestinedělí -
3 měsíce -
jitta - 26. let
30. 9. 0:35 :girl: Nikol Anna 3000g - DOMÁCÍ POROD
šestinedělí -
3 měsíce - 5,410 kg a 59,5 cm - je plně kojena:
sachmetka - 26. let- Kyjov - Vdaná - cestovní ruch -
30. 9. 8:23 :girl: Lucinka 49cm a 3.350g. spontální porod
šestinedělí -
3 měsíce -
NIKIMU Nikol - 21. let - Frýdek - Místek - doma syn daniel (7/2010)
1. 10 - 11:37 :girl: Julinka - 3550g - 50 cm - spontální porod
šestinedělí -
3 měsíce -
gabulilinka Gábina - 25let - Děčín
5.10. 18:45 :girl: Andrejka
šestinedělí - 58cm - 4850g
3 měsíce -
Lolinka - Katka - 22 - Praha- svobodná (zadaná) - MD- Natali 2 roky
8.10.2012- 8:36- kluk/ - Matyáš- 4000g/53cm - císař (po nepodařeném spontalním porodu)- šití - epidurál ano - začátek porodu: kontrakce v 22:16 Kojení 3 týdny,spokojenost s porodnicí: ano, váha maminky po porodu: 102 po propuštění 92, otec u porodu: ano i ne
sestinedelí-vaha 5.48kg a 59 cm hlavicka 40cm
3 měsíce -
wjerush
2.10. - :cc): Denis - 4100 - 53cm
šestinedělí - 5580g
____________________________________________________________
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
Veru to jsou super zprávy!
K tomu pití, zkus to nabízet na lžičce anebo udělej tu mrkev řidší :-)
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
Ahoj Veruu, To je dobře že už nemoci ustupují, já to na ústup vidím až se vyčistí v moravskoslezském kraji vzduch. Jinak mi malá čajík začala pít a ž ten jablíčkový s meduňkou od Hipp. Tak můžeš zkusit :-)
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
Ahoj.Vidím,že to máte stejné,my máme taky karneval 28.1 a malá už je 3 týden doma a bere už druhá ATB a má taky slíbeno,že pujde za princeznu,ale nevím,jak ji to vysvětlím,že asi nepujde,mám strach ji pustit takhle oslabenou mezi děti i když by to bylo na chvilku,nedávala bych ji tam celý den.Ach jo,ty nemoci jsou hrozné,takže asiu taky slíbím kostým jako bolestné,to je dobrý nápad :one: :one: Ale už se taky uzdravujeme,to byla hrozná ponorka doma,vystřídala si zanět prudušek a dva dny po dolečení jedněch ATB chytla hnisavou angínu a brala další :00: :00: Dva týdnu v kuse prujem,takže mi vypadne ze všech kalhot :00:
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
Juchůůů,to je krásná zpráva Veru :-)
In reply to Juchůůů,to je krásná zpráva by mishka25
:)
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
To jsou aspoň zprávičky :€s€: To ráda čtu :€s€: Chudinka, ten karneval ji musí fakt mrzet ... tak si ho uděláte doma, že? :s: Připrav se na to, že mrkvičku asi taky nebude moc chtít :s: ale určitě se to časem zlepší... ale možná mu zrovna bude chutnat :€s€: Co dítě to origoš :s: :s: :s: Tak zítra dej vědět, jak se mrkev ujala :s: :s: :s:
In reply to To jsou aspoň zprávičky To by Macinka Dobroška
však jo uděláme si karneval doma :s: no taky že se na to psychicky připravuji že nebude chtít mrkvičku :00: dcerka byla jedlík ta mi snědla vše a bez problémů tak to bohužel nemůžu chtít mít doma podruhé takového jedlíka :s:
http://www.mojetehotenstvi.cz/neumime-pit-z-lahve
Holky, kdybyste měli čas ... a chtěli mi poradit... Já nevím jak na Máru s flaškou :s: :s: :s:
Ahoj holky tak podavame nove info...včera jsme byli v poradne a máme uz 7140g a 64cm...prekuluje se na obe strany a uz se snazi i odstrkovat sikulka naše :) jinak sme dostali dalsi ockování tak uvidíme jak to snese tentokrat...prikladam i nejake fotecky tak se juknete pokud budete chtit :) http://www.mojetehotenstvi.cz/fotecky-170 pozdrav Vám i Vašim mimískům :) a krásné pokroky přejí Péťa a Samík :)
In reply to Ahoj holky tak podavame nove info by Maminka Samuelka
Krásné míry i dovednosti, máš být na co hrdá :-)
In reply to Ahoj holky tak podavame nove info by Maminka Samuelka
Krásně roste. je to šikulka!! Krásne fotečky.
Ahoj maminy a miminka :a: Moc zase po dlouhé době zdravím,nějak jsem tu ted nestíhsls,ale pročítala co se dalo,řešilo se tu spoustu věcí a tak jsm přemýšlela,jestli napsat to co mám na srdci...já vím,že každej problém,kterej tu každá máme je v tu chvilku velký a závažný,ale...važme si toho,že jde vyřešit a nemá následky a mám ty naše miminečka u sebe,zdravé a štastné :h: :h:
Já se minulou středu dozvěděla zprávu,která mě přikovala k židli a probrečela jsem celý den.Moje švagrová měla začátkem unora termín,čekala holčičku,tak moc se na ni tešili,o vánocích jsme se viděli,jenom zářila a když se na ni ta naše malá kulička usmála,tak skoro brečela dojetím...no,hormony před porodem :€s€: A minulý týden nám švagr volal,že o miminko přišli,bylo to v 37tt :r: :r: :r: Nevím přesně příčinu,to ani oni ještě neví,jen prostě v noci jela do porodnice,bo měla nějaké problémy a tam už ji řekli,že není slyšet srdíčko :r: :r:
V takových chvílích si uvědomím,že bych měla být sakra pokorná a vděčná,za to co mám...no,nic,jen jsem potřebovala vypsat,sedí mi to na srdci jako balvan :(
A snad se mi dnes večer podaří napsat jak se máme,zatím od vánoc marodíme,Zuza má během 3 týdnu už druhé ATB,malá je zatím v poho,ale trápí nás zuby a mám podezření na 6 měs.spurt,takže je veselo :s: :s: Občas mám chut skočit z okna,ale v přízemí se to nevyplatí :n:
Už se taky tak těšíte na jaro???
Jooo,jinak Míšo díky za ten recept na lučinu,já ji miluju a mužu ji baštit po kilech.ale ta cena mě vždycky odradí :00: takže hned naklušu pro tvaroh a jdu tvořit :one: :one:
Tak holky páááápa,držte se,optrujte a užívejte si s detičkama každou vteřinu :a: :a: :h: :k:
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
To je strašně smutné a nedívím se, že ti to leží na srdci...
A asi máš pravdu s tím, že se všechno zbytečně moc řeší. Po podobném zážitku člověk teprve přemýšlí o hodnotách...
Přeju ať Zuzí brzy douzdraví a zuby ať co nejdříve narostou :00:
A co se týče jara? S pláčem za něj prosím už pár dní. S mým dvojkočárem bez manžela nevyjedu. U nás nějak údržba chodníků nefunguje a v 5 cm se to fakt nedá :s: :s: :s:
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
Upřímnou soustrast rodičům :-( jsou věci, které by se dít neměly a tahle je na první příčce...
Je dobře, že se vám s holkama daří, Zuzka se z toho taky snad brzičko vyhrabe...
Z okna fakt neskákej, maximálně si tak něco zlomíš a bude to ještě horší :s:
Lučinu doporučuji, já ji taky zbožňuji, ale teď jsem ty malé kelímky koupila v akci za 13,90... strašnýýýý! Tak dobrou chuť :a:
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
To mě moc mrzí, na praxi jsem zažila maminku která o mimi přišla 3 dny před termínem. Člověk si po té uvědomuje jaké malichernosti řeší.
Jaro?? Už ať je tady :-D :€s€: :€s€: :€s€:
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
jj je to hnus, strašný a šíleně nespravedlivý :(
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
No to je hrozný Ivet :r: :r: :r:
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
:r: :r: :r: :r: To je strašný,tohle by nemělo být :r: :r: Moc mě to mrzí a szy mám na kraji :-(
Jednou jsem i já byla svědkem toho,jak přišla večer ke konci směny paní v 39.tt s tím,že málo cítí celý den pohyby a k večeru necítila vůbec,zkoušela jsem jí napojit na CTG,ale nikde jsem nemohla najít srdeční akci,tak jsme s Dr. udělali UZ a miminko bohužel nežilo,bylo mi z toho hodně nanic a musela jsem to jít večer zapít. :-(
In reply to Ahoj maminy a miminka Moc by brablik
Ježiš to je strašný :r: Takový věci se nemají stávat :( To si opravdu člověk hned připomene, že opravdu zdraví není samozřejmost a že mít mimčo je fakt zázrak, kterýho si musíme vážit :( Uplně se mi sevřelo hrdlo... hrozný :r: Tohle si přece nikdo nezaslouží :O
Ach jo... :(
Krásné ráno, posílám odkaz na bezva video, jestli se někdo dneska probudil prdkou napřed, určitě mu to zlepší náladu :-)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7OnPfH7bEa8
A ještě malý tip nejen pro dietářky :-) Recept na domácí "lučinu" - 500 g tvarohu nebo smetanového jogurtu typu Holandia, 70 ml smetany na vaření 12%, trocha soli
Vše promíchat a dát okapat do plastového sítka vyloženého plátýnkem nebo utěrkou. Přes noc nechat v lednici a dobrou chuť :-)
Moc jsem tomu nevěřila, včera jsem to vyzkoušela, ráno posnídala a dokonalé, chuť trochu tvarohovější, ale přidáním více soli by to bylo naprosto stejné jako lučina, jen 10x levnější :a:
In reply to Krásné ráno, posílám odkaz na by Elukiv
Super recept!! :one:
In reply to Krásné ráno, posílám odkaz na by Elukiv
Míšo a děláš to z vaničkového tvarohu nebo z toho v kostce co je tužší? Díkes :k:
In reply to Míšo a děláš to z vaničkového by Katulle25
Teď jsem to dělala z vaničkového polotučného, příště zkusím ten tužší :-)
In reply to Krásné ráno, posílám odkaz na by Elukiv
to vydejko je super už jsem ho viděla :s:
In reply to Krásné ráno, posílám odkaz na by Elukiv
Super video :s: :s: :s:
A děkuji za recept,vyzkouším :-)
In reply to Super video A děkuji za by mishka25
Jen doplním, že je třeba to ještě v té lednici zatížit :-) já na to položila mističku s manželovým obědem :-D
In reply to Krásné ráno, posílám odkaz na by Elukiv
Doslovně jsme s manželem brečeli smíchy :one: . Parádní mimino :one:
Ahojky, chci se zeptat, pořád trpíte na prdíky? Já už si moc nevím rady. Máme kritické dopoledne (11-13 cca), pak odpolko kolem 15 hod a pak Od 18 do 21hod. Teď mi konečně zabral a budí se mi v noci tak po dvou hodinkách. Večer okolo osmé vypije 120 ml UM, jinak kojím. Syrovou zeleninu jím jen rajče a okurku, z ovoce jen jablka. Fenyklový čajík mi vypije 100 ml v průběhu celého dne a já piju třikrát denně kmínový. Na noc ještě dostane 10 kapek espumisanu a nelepší se to. U staršího jsem ve čtyřech měsících už nevěděla co prdíky jsou. Vím, že to nemůžu srovnávat, ale myslím, že už by se to mohlo pomalu vytrácet a u nás je tomu naopak... :?
In reply to Ahojky, chci se zeptat, pořád by Sandra L.
Zkus vynechat ten fenyklový čaj. Nám dělal paseku ten..
In reply to Zkus vynechat ten fenyklový by klerietka
No vidíš to by mě nenapadlo. Děkuju. Zkusím ho na tři dny vyřadit a uvidíme :)
In reply to Ahojky, chci se zeptat, pořád by Sandra L.
ja davam male celou dobu od narozeni temer Baby calm.vyjdou tak na tyden,je toho 15ml a stoji kolem 150,- ale pomahaji,je to to jedine,co zabralo.meli jsme taky espumisan na zacatku,ale presne jako u tebe,bez uspechu.tak davame ten baby calm a :one:
In reply to Díky, zeptám se na ně v by Sandra L.
Dají se na mimoši sehnat za zlomek ceny :-)
In reply to Dají se na mimoši sehnat za by Elukiv
:one:
Holky, tak teď z trochu jiného soudku, ať se tu všechny nezhádáme :///: . Mám tu jeden tip pro ty, kterým svědomí nadává, že už by měly se sebou něco dělat a podvědomí se vymlouvá na nedostatek času apod. Začali jsme s manžou cvičit podle těhle stránek a moc nás to baví, tak se chci podělit, třeba Vás to bude některou zajímat ;) . Cvičíte doma a max. půl hodiny, suprofka! :a:
http://www.rutina.cz/
In reply to Holky, tak teď z trochu by Katulle25
Zítra to proštuduju :one:
jsem před chvílí přijela z toho cvičení ve vacu fitu, zítra a v pátek zas a už kupuju další voucher na rolletic ;)
In reply to Holky, tak teď z trochu by Katulle25
vypadá to zajímavě... sakryš, ale já jsem teď tak strašně zhnilá... lenost je teď mý druhý jméno :( Vím, že se sebou už musím něco dělat, ale jsem totálně zlenivělá a rozeřraná :00:
In reply to vypadá to zajímavě... sakryš, by Macinka Dobroška
Markét ty jsi sportovkyně, tobě to pak půjde samo až budeš chtít ;) . Já se po Maxovi vymlouvala na to, že pak bude stejně druhý a nemá cenu se honit, když budu zase tlustá :///: . No tak třetí už nebude, takže teď se nemám na co vymluvit a musím se kousnout. Už je mi ze mě samotné špatně a to je špatně :00:
In reply to Markét ty jsi sportovkyně, by Katulle25
No právě, Kati... já taky chci druhé dítě :s: :s: :s: teď se vymlouvám na kojení... a myslím, že pak se budu vymlouvat právě na tohle :s: :s: :s: Jak píšeš,,, je to špatný :00: :s:
In reply to No právě, Kati... já taky by Macinka Dobroška
Jsem se taky vymlouvala a dopadla jsem jak jsem dopadla :pig: - přesně tak totiž vypadám... :s: :s: :s:
In reply to Holky, tak teď z trochu by Katulle25
Katy, tohle znám a jsem z toho unešena, jen co přestanu kašlat, pujdu do toho:-)
In reply to Katy, tohle znám a jsem z by MajaaKaja
JJ my jsme taky nadšený, hlavně když tam vidím ty úspěchy obyčejných smrtelníků ;)
In reply to by anonymous_stub (neověřeno)
Ještě k předchozímu příspěvku, na který jsem ti odpovídala...
Když vezmu co si tady o dětech psala, nemáš je nijak vážně nemocné, ač je to nepříjemné a dlouhé to jejich marodění, není to nic, co by je ohrožovalo na životě, tak se v tom tak nepatlej, určitě nejsi v takovéhle situaci sama, je spousta maminek, které bojují s podobnými nemocemi a problémy, jen holt nejsou tady v zářijkách.
A teď k diskuzím tady, přístup, o kterém ti tady napíšu je něco, co dělám já.
Když chceš poradit, přijmi jakékoli rady, promysli si je a vem si z nich to, co ti přijde užitečné. Pokud chceš trvat na tom, že vše co děláš je správně a výtky si nezasloužíš, tak se na ty rady neptej.
A asi takhle, když já napíšu příspěvek, na který mi někdo reaguje negativně, řeknu si, že holt má jiný názor, ok, když se k tomu jednomu ale začnou přidávat další a já jsem nakonec v menšině, začnu o tom druhém táboru přemýšlet, zamyslím se nad tím, jestli opravdu není chyba u mně a zkusím na svém přístupu nebo jednání nebo prostě na tom co se jedná, něco změnit. Ne za každou cenu, ale prostě se snažím nebýt vždy 100% přesvědčená o své pravdě a být ochotná přistoupit i na jiné než mé názory.
O tom ostatně diskuze je, pročíst si názory jiných, přijmout nějaké novinky, o kterých jsem dříve třeba ani nedovedla přemýšlet.
In reply to Ještě k předchozímu by Elukiv
Co se mě týče,tak stojím za Míšou.
Existuje spousta jiných léků ( účinnějších) co jsou na průjem už pro tak malé dítě jako je Lucinka Sachmety. Člověk nemusí být študovanej ve zdravotnictví,aby dal vždy na rady doktorů. Černý čaj bohužel obsahuje třísloviny a další sloučeniny,které na sebe vážou železo a snižuje jeho vstřebatelnost v organismu,tím pádem bych se bála anémie,protože kolem tohohle měsíce ještě dochází k úpravě krevního obrazu. Navíc slazené nápoje průjem můžou zhoršit. Nejúčinnější je Smecta,která zabírá velice rychle,lépe než černý čaj s cukrem a malá by už dávno mohla být bez průjmu,mohla by se jí pomalu hojit prdelka a bylo by jí lépe.
Průjmem trpí mnoho dětí a při správné léčbě je za chvíli pryč. Neříkám,že je to pro Sachmetu příjemné,ale jiné maminky mají větší problémy se svými zlatíčky. Já jsem ráda,že nemusím zatím (ťuk, ťuk) řešit závažné problémy u naší holčičky,ale kdyby na to došlo,tak bych se velice dobře s Dr. poradila,kdyby se mi její postup nezdál vhodný. Nechci tady zakládat další debatu,jen jsem se chtěla vyjádřit,protože dřív jsem tu nebyla.
In reply to Co se mě týče,tak stojím za by mishka25
jj taky mylsím že smecta je lepší jak černý čaj.. a účinnější.
In reply to Ještě k předchozímu by Elukiv
:one: každá má svou pravdu, ale musím podpořit Míšu :dance:
In reply to Ještě k předchozímu by Elukiv
Aaa,zase se mi smazalo :€z€:
Takze ted uz jen ve zkratce:
Myslim si,ze jsem diskuzi otevrena,novym nazorum i pristupum taky.A to,ze se zeptam na radu,a nekdo ma nazor,ze neco delam spatne,tak se prece neprestanu ptat kvuli tomu,ne?proctu si to,a zaridim se podle toho,nebo se na to vykaslu,a jedu po svem.A nepsala jsem,ze nemoci mych deti je ohrozuji na zivote,jen ze jsou uz dlouhe,a nemam ani naladu ani cas resit veci,co jsem resivala driv.viz cukr,viz zavadeni prikrmu,a spousta jinych,co jsem s malym driv resivala jak byl miminko on.tak jsem to myslela,ze tyhle veci jdou ted proste bokem,hlavne chci male prospet,a tak proste delam nektere ustupky,v ruznych oblastech.vim,ze ji boli zadecek a nemuze spinkat v postylce na nem,tak ji uspavam v naruci natocenou na bok- driv jsem to nedelala.driv bych ji nedala ryzi,ted ano,davam ji odvar.driv bych s ni sla ven,dnes vim,ze nesmim,a musime byt doma zavreni,driv bych neosladila cukr,dnes ano.az tahle situace pomine,vratime se k nasemu rezimu,a budou se zase resit veci,tak jako drive,jak se maji resit.zadny prikrm,zadny cukr,zadne uspavani v naruci,zadne takove ustupky.Prosim,neprevracej ma slova,ano?vsech nemocnych deti je mi lito,vim,ze jich je vic maminek,ale ne do vsech se navazis.asi mas pocit,ze si to zaslouzim,ale to je fuk :a:
Moc dobre vim,ze tady vsem dobre radis,i me,podle nejlepsiho vedomi,taky proto si te vazim :k:
In reply to Aaa,zase se mi smazalo by sachmeta
Jak bych to napsala, já vím, že tobě to z pusy nevypadlo, že jsou děti ohrožené, chápu tvou náladu, že je to únavné a stresující být s dětmi pořád doma a starat se o marody.
To že já mám s vnímáním tebe trochu problém je asi jasné, působíš na mě prostě jinak, než jak si mamču od dvou dětí představuji, ale ano, je to MŮJ problém.
Takže ač to běžně nedělám, slibuji, že se pokusím řešit opravdu s nadhledem tvé problémy a neřešit tebe osobně ale jen to, na co se ptáš. :k:
A prosím, nikdo v tom nehledejte nějakou urážku nebo ironii, myslím to jak nejlépe můžu.
In reply to Jak bych to napsala, já vím, by Elukiv
OK :a:
In reply to Jak bych to napsala, já vím, by Elukiv
holky musím si taky přidat svou kapku do mlýna podle mě trocha cukru nebo černýho čaje ještě žádnýmu dítěti neublížilo a do budoucna z něj tlouštíka, diabetika a bezzubce určitě neudělá :///: a sachmetku naopak celkem obdivu protože podle mě si toho trápení s dětmi užila už celkem dost a to opravdu nemusí být nijak vážně nemocní. Tak tobě sachmeto přeji at už máš děti konečně zdraví aby sis to mateřství mohla konečně užít :one:
In reply to holky musím si taky přidat by iveta turkova
Diky :k: :a:
In reply to Ještě k předchozímu by Elukiv
Míšo, myslím, že jsi neprávem tak přísná... jak píšeš sama...není vždy tvůj názor ten jediný, tak ho nikomu nevnucuj. A vůbec bych si netroufala tímto způsobem podceňovat závažnost toho průjmovýho onemocnění u malé... možná, že jsi zdravotní sestra, ale ani ty nevíš všechno. Sachmetka si sem především chodí pro psychickou podporu ne pro kázání maminek, které mají jinej názor a jiný způsob výchovy co se stravy týče. Podle mě, je každá nemoc dítěte nepříjemná a nemusí jít vždycky o život ne??? A podle lékařů může být pro takhle malé dítě i blbej průjem fatální, takže bych si být tebou některé výroky nejdřív rozmyslela a až pak je napsala! :00: Jak říkám, sem chodím za e-kámoškama - ne za někým, kdo moje obavy shodí a setře mě jak prase jen proto, že mám strach o své dítě. Toť zase můj názor.
In reply to Míšo, myslím, že jsi neprávem by Macinka Dobroška
Maci možná se ti to nebude líbit, ale o všech svých příspěvcích jsem nejprve přemýšlela, než jsem je odeslala. Zda byly nešťastně formulované, je dost možné, ale obsahově si za tím stojím.
In reply to Maci možná se ti to nebude by Elukiv
Já jen Míši nemám ráda, když se někdo do někoho neprávem (podle mě) naváží... Mám takovou povahu, že když se mi něco nelíbí, tak se ozvu...toť vše :€s€: Jak jsem četla ten tvůj komentář, kterej jsem ti trošku napadla...tak jsem Sachmetku prostě zalitovala, jak se do ní tady všichni obuli a tys to úplně završila, víš... vyneslas trošku drsnej a zbytečnej soud :) Neměli bysme nikoho soudit, když jsme v té situaci nebyli... Jinak proti tobě nic nemám...jen se mi ten komentář zdál až až.. 8)
Tak tak :s: :s: :s:
In reply to Já jen Míši nemám ráda, když by Macinka Dobroška
Chápu tě a respektuju :-) zní to blbě takhle napsaný, ale tak co se dá dělat :-D
Doufám, že mým komentářem k sachmetinu příspěvku výše se tohle už uzavře a nebudu už snad nikoho rozčilovat :a:
In reply to Míšo, myslím, že jsi neprávem by Macinka Dobroška
Také bych ráda něco málo napsala na toto téma :s: ....po debatě s mou mamkou, jsem se dozvěděla, že když mi byli dva měsíce - prodělala těžkou angínu, kdy u nás byla pohotovost. Jelikož měla horečku přes 40 st. doporučil ji dr. neodstavovat mě, ale počkat jeden dva dny, než teploty klesnou. Dále ji doporučil, že mi má udělat právě slazenej čaj. Takže jsem byla dva dny na slazeném čaji a pak dále, další 4 měsíce kojila. Nejsem tlustá, závislá na sladkém a ani nic jiného. Ba dokonce si dovolím říct, že v té době to byla rada nad zlato:-))))....také jsem si nejdříve říkala, že je to blbost a po tomto zjištění mi docela zklaplo :€s€: :€s€: :€s€:
In reply to Míšo, myslím, že jsi neprávem by Macinka Dobroška
Ano ano, souhlasím. Přiznám se, že jsem o téhle celé diskuzi taky dost přemýšlela a říkala si, že až bude chvilka času tak to sem napíšu. Takže: Tentokrát se musím postavit na Sachmety stranu, ač většinou sdílím názory kolem Míšy a Míšy :) . Má totiž pravdu dámy, ono se nám to tu krásně kecá od počítače. Malá se od narození potýká s problémy, navíc má děti věkově blízko u sebe, což rozhodně není kombinace na procházku růžovým sadem. A když má máma strach o dítě, tak nechytračí a prostě poslechne doktory. To mi přijde zcela normální. Já si to zažila se synkem když jsme byli ve 3týdnech v nemocnici a oni mi tam seřvali snad za všechno (dneska vím že neprávem), byla jsem z toho hotová a poslechla je. Nedovolila jsem si v tu chvíli ani oponovat ani nic. Dělala jsem co řekly, jen aby bylo malému už dobře... Dneska nad tím kroutím hlavou, ale když by malá byla nemocná a já se o ní bála, tak zase udělám co mi řeknou! No takže závěr: s cukrem nesouhlasím, ale to se týká doktorky a ne maminky. Rozhodně netřeba jí tu pranýřovat. :a:
In reply to Ano ano, souhlasím. Přiznám by Katulle25
Je fakt, že tahle zkušenost mi díkybohu chybí. Vikča kolem nemocnice vždy jen prošla, maximálně jsme strávili pár hodin na úrazové ambulanci a moc moc doufám, že Max na tom bude stejně.
Jen k tomu věku, ty máš prcky věkově ještě blíž než sachmeta nebo já s Verucirou :-) Tak mi tak napadlo, kdo je tu vlastně "rekordman"? Jako kdo má děti nejblíž a nejdál od sebe? :s:
In reply to Je fakt, že tahle zkušenost by Elukiv
Jo vidíš, já myslela že patří k těm maminám co tu maj děti míň než dva roky od sebe... ;)
In reply to Jo vidíš, já myslela že patří by Katulle25
Jestli se nepletu, tak malý je červen nebo červenec 2009 :-)
In reply to Míšo, myslím, že jsi neprávem by Macinka Dobroška
Moc,moc dekuju :h:
In reply to by anonymous_stub (neověřeno)
Ahoj Sachmetko, nechci už Tě nějak dál dráždit, myslím, že ses toho už dočetla až dost. Když budeš mít chuť tak mrkni na tenhle článek o průjmu. Ale je to zas jen názor doktora a mně už ti doktoři lezou krkem jak se neshodnou v ničem. Tenhle tam píše, že klasický cukr způsobí kvašení a průjem to zhorší, že dávat glukopur. Ale nic nevnucuju, je to spíš hezky napsaný a já si to ráda přečetla. Ale chápu, že poslechneš vaší doktorku, ono taky co nám zbývá než jim věřit. Moudra z internetu a od nás ostatních přechytralých matek nejsou taky zárukou kvality :s: . Hlavně ať je maličké brzy líp a nemusíte znovu do nemocnice :a:
http://mudrsvec.cz/prujem-u-kojencu-a-batolat.html
In reply to Ahoj Sachmetko, nechci už Tě by Katulle25
Diky za podporu :one: Ohledne toho cukru jsem psala,fakt ma lzicku na 250ml hrnek,a vypije 30ml.tak nevim,kolik z toho mnozsvi ma ona,ale je urcite zanedbatelne,a nemyslim si,ze by ji takova trosicka nejak pritizila.ale tak od zitrka varim ten 5% ryzovy odvar,a v patek uz to bude treba tak dobre,ze uz se vysadi uplne vsechno,a bude po problemu.
In reply to tak teda opravdu co doktor to by lolinka
no vidis,a nektere maminky tady by nedaly vubec miminku cerny caj.asi by je radeji daly rovnou na kapacky s leky,hlavne ne cerny caj :n: Nevi co ,o je,kdyz miminko prujmuje 6x denne a nejde to zastavit.hlavne nedat caj,byt se ve vode ani nelouhoval :? :? myslim,ze klady prevazi zapory v tomto pripade
In reply to no vidis,a nektere maminky by sachmeta
Nedramatizuj to sachmeto tolik, já osobně jsem ti psala, že jsou i jiné možnosti, než dávat černý čaj sotva 4 měsíčnímu miminku a i přírodní možnosti, když do dítka nechceš cpát chemické léky.
Dcerka měla průjmy v 5 měsících a jelikož mám tu zkušenost, tak i proto jsem ti psala o smectě, hylaku a kulíškovi. Smectu jsem malé rozmíchávala do mléka, hylak jsme tedy nepoužili, ale slyšela jsem o něm jen pozitiva a kulíška dostala do dětského čaje (neslazeného), protože čistého kulíška pít nechtěla. A to vše jsme dělali na radu doktorky a výsledek byl takový, že za dva dny bylo po průjmu. Je ale pravda, že jsme nebyly na výtěrech, ale to spíš proto, že jak malá začala víc kadit, nasadila jsem jí tuto léčbu a výtěr už pak nebyl nutný.
tak jsem neco v rychlosti procetla,ale zbytek fakt az vecer.jen se teda k necemu vyjadrim,protoze uz mi to fakt NEDA.
Tak za 1.:vy,ktere tady tvrdite,ze by jste cernym caj s cukrem miminku nedaly - budte rady,ze ani nemusite.pokud vim,temer zadna z vas tady nema takovy problemy,jako my.Je to porad neco a mam fakt jine starosti,nez resit,jestli ji dam jednou za den do cerneho caje lzicku cukru,nebo nedam.my proste potrebujeme aby ten caj VYPILA,aby ji prujem zastavil.neustale nad nami hrozi hrozba dalsi hospitalizace,a na to,co uz si ve svych 3.5m zkusila,to vsechno snasi velice dobre a jsem rada.mame o ni strach.nevite,jake to je 3-4x tydne jezdit s ni po doktorech ruznych.vim,ze cukr je svinstvo,a ze nejlepe se mluvi maminkam,ktere tohle proste resit nemusi,maji zdrave deti,a jen blbe kecaji.nestala jsem tu o nici nazor na to,jestli je v poradku,ze jsem ji dala co 250ml caje 1 LZICKU CUKRU (caj piju i ja,takze ani tu lzicku nevypije,male dame tak 30-ku).jsem taky matka,a nic vylozene spatneho bych ji neudelala.starsi kluk necukruje,nevedeme ho k tomu,ani moc sladkeho neji,neni na to zvykly,nevyzaduje to.ale obcas si da.
In reply to tak jsem neco v rychlosti by sachmeta
Máš pravdu sachmeto, nevíme jaké to je být ve tvé kůži a nikdo by ve tvé kůži být ani nechtěl, jen já osobně mám z tebe občas pocit, že si ten život zbytečně komplikuješ, že se určité věci dají zvládat s větší pohodou ale je to zase jen o tom, jaké má člověk sebevědomí a jak sám sobě dokáže věřit, to udělá hodně potom s tím, jak ho vnímají ostatní a co si k němu dovolí (viz ta neuroložka nebo rehabilitační sestra, jak ti řekly, že je malá pozadu :00: ).
Dětem přeji, aby byly brzy zdravé a tobě, abys to zvládala s větším nadhledem :k:
In reply to Máš pravdu sachmeto, nevíme by Elukiv
Miso ja vim,ze to nemyslis spatne,a nad vsema radama se zamyslim.jen obcas ta pohoda uz dochazi,kdyz to spatne trva uz delsi dobu,a vsechno se sype ...Ale snazim se byt v pohode
In reply to Miso ja vim,ze to nemyslis by sachmeta
Hodně štěstí!
In reply to tak jsem neco v rychlosti by sachmeta
Sachmetko,zkus jí dát napít speciálního mlíka..je to při a po prujmu,jmenuje se to AL 110 lactose free od Nestle, koupíš to jedině v lékarně..ale zkus se na toto zeptat i sve mudr, protože nechci ardit něco, co by tvoje dr třeba neschválila, malá se mi po tomhle zpravila dost..ale vy asi kojíte že, aha, tak ten rýžový odvar je super.
In reply to Sachmetko,zkus jí dát napít by MajaaKaja
Ano,plne kojime.zitra zacnu tim odvarem,a do patku ho budu davat,treba zabere rychle
In reply to by anonymous_stub (neověřeno)
ne to určitě malé nijak neubližují jen my přijde že v některých případech zbytečně po těch doktotech lítáš,jako to přetáčení na bříško a hlavně tě zbytečně stresují :one: .samo že vám taky přeji ať jste z toho brzo venku a zdraví už aby bylo jaro léto a nemoci za námi ;) nikdo se ani určitě do tebe nechce navážet.jen nás fascinují některé názory vašich lékařů :00: to se jen tak nevidí.
Koukám,že se tu rozfrčela debata na téma cukřík a další potraviny.
Za mě cukr rozhodně neeeee!!! U takhle malých dětí ani nápad a fakt se divím,že ho Dr. Sachmetě doporučila ( i když ona dbá na všechna doporučení Dr. a svůj mozek nepoužije) a Loli ho dávali už v porodnici :00: :00: :00: To je docela mazec. A když sladit,tak od určitého věku medem. Do roka by ho děti neměli,ale až bude malá připravená bude dostávat medík,stejně jako my s manžou. Nejsem tabulková ani bio máma,s manželem jíme v rozumné míře všechno a malá až bude vhodný čas,tak bude jíst co my a bez všech těch "kouzelných přípravků" pro lepší chuť.
Dřív se taky vařilo bez tohodle sajrajtu a jídla byla velice chutná. Podle mě čím dřív se děti začnou zahlcovat tímto svinstvem,tak do budoucna můžou mít sakra velký problémy. A čím je způsobena obezita?? Tím,že se do dětí od útlýho věku cpou cukry a sladidla. Neříkám,že Lucinka nedostane žádnou sladkost,já sama jsem na sladký někdy až moc,ale dostane všeho s mírou. Převažovat by mělo ovoce a zelenina - přírodní cukry a ne sladidla a umělý cukry.
A ještě jsem četla i to spinkání :-) Co je psáno v článku je dost drastický,u nás to funguje tak,že chodím nejdýl po 5 minutách, párkrát pohladím a ještě nad postýlkou pěkně do očí řeknu větu na spinkání. Pak Lucinku přikryju a odcházím. I když včera byla v postýlce přesně v 18:59,zamručela,šla jsem v 19:01,pak v 19:07(žádnej velkej pláč jako první den se nekonal) a pak bylo ticho a když jsem šla na kontrolu tak v 19:18 krásný a hluboký spánek :-) A spinkalo se skoro do půlnoci a pak se budila co 4 hodiny na kojení. Tak ještě uvidíme jak dneska. :-)
Markét,jestli se na to necítíš,tak se na to vykašli,Mára se naučí sám a pokud ti usíná na ruce hned,je to krása,Lucinka už na ruce usínala i hodinu a půl a za další hodinu byla zase vzhůru, nebo usnula u kojení,za půl hoďky vzhůru a do půlnoci juchala,proto jsem to zkusila,ale kdyby to nešlo,tak bych to taky nechala,nelíbí se mi,když moje dítě trpí a první večer zkušení to bylo větší utrpení pro mě než pro Lucinku.
In reply to Koukám,že se tu rozfrčela by mishka25
Já jsem opravdu ráda, že se v tomhle názoru najde pár lidí, se kterými se shodnu.
Jak už jsme tu snad všechny říkaly, nejlepší je kompromis víceméně ve všem, co se týče dětí, řídit se vlastním citem, selským rozumem a brát diskuze jako možnost nahlédnout i do jiných hlav a srdcí...
In reply to Koukám,že se tu rozfrčela by mishka25
Holky, já si myslím, že tahle debata by určitě byla nekonečná, protože co matka- to názor....stejně tak jako je to s doktory...co doktor- to názor :€s€: Ještě bych se jen vyjádřila k tomu, že dítě, které ve třech letech nevyžaduje nic sladkého, protože nikdy nic sladkého nemělo... není podle mě nic zvláštního. Pokud nebudu vědět, že něco jiného je...tak to samozřejmě nebudu vyžadovat, že? :s: :s: :s: Každé dítko, kterému po celý život dávali holou vodu je s ní spokojené :€s€: protože nezná nic jiného, tak nic jiného nechce, že? :? Ale nikomu jeho názor neberu, vždyť každá jsme naštěstí zodpovědná jen za to své dítko a tomu jak a co dávájí či nedávají jiné mamči svým dětem se můžeme divit ale nemůžeme jim to brát. Každá máme svoji pravdu :00: :s: a že jich je :s: :s: :s:
In reply to Holky, já si myslím, že tahle by Macinka Dobroška
maci pravdu máš - tisíc lidí, tisíc chutí (lze to použít i na názory).
Jak jsem psala Míše výš, je důležité znát tu správnou míru kompromisu, kterou má každý nastavenou jinde.
O případu který píšeš - dítko do tří let bez "závadných" věcí jako sladkosti apod. se pak utrhne ze řetězu třeba i ve školce, protože tam jsou svačiny jako koláč, k obědu je tam jednou za čas bramborák apod. a pak se nestačí rodiče divit, co to s jejich miláčkem udělá.
In reply to Koukám,že se tu rozfrčela by mishka25
Mishko, zcela souhlasím s tím, jak píšeš o cukru (a o mozku - není nad zdravý selský rozum). Já sama rozhodně nejsem žádná biomatka a fakt vím, jak jsme vyrůstali my, ale první dcera (dnes 3,5 roku) cukr samotný nebo v nápoji nezná - ne, že bych ho před ní schovávala, ale prostě nemá tu potřebu... Mám v tomto asi štěstí, čokoládu poprvé ochutnala cca ve 2 letech a s nevalným výsledkem :-) Jinak do 8. měsíce jsem ji jenom kojila (neznala ani vodu) - byla bych bývala dříve přikrmovala, ale dr. byla nadšená, jak krásně z mlíka prospívá a že zeleniny se v životě ještě nají... Takže tak.
Druhá dcerka (4 měsíce) je zatím taky plně kojena, uvidíme, co bude dál. Když tak nad tím přemýšlím a čtu Vaše příspěvky - my dokonce nejsme ještě ani nijak naočkované, dr. chce začít až v 5. měsíci.
Jak už jsem psala, o biostylu si myslím svoje, jsem spíše pragmatická, ale jsem toho názoru, že občas stojí za to se zamyslet, co se do dítka cpe - znám i takové, co 2. měs. kojenci dávají jogurt (protože zrovna došlo mlíko), piškoty (prý se to dělá), maso (ožužlat kost, ať si zvyká), med na dudlík (aby usnulo), do jednoho roku už ochutná segedín, uzené, plísňové sýry... Je mi z toho úplně zle.
Holky, dneska jsme s Márou koukali na pětku na super mámu (v repríze) a mluvili tam o znakování s miminky... máte s tím některá zkušenosti... já bych se asi bála, že když budu učit mimčo to znakování, nebude potřebovat začít povídat... no ale bylo to zajímavý povídání... i bych si o tom něco přečetla... možná později, stejně se s tím začíná až tak od sedmého- osmého měsíce...
In reply to Holky, dneska jsme s Márou by Macinka Dobroška
Chtěla jsem to zkoušet s dcerou, ale byla a jsem líná :-D de facto jsme odznakovali jen pápá :-D
In reply to Holky, dneska jsme s Márou by Macinka Dobroška
Četla jsem na tohle spoustu diskuzí, protože můj dvouletý syn odmítá mluvit. Znakování jsme nezačli používat, ale po poradě s mou Dr, a známou logopedkou mi to nedoporučila. A máš pravdu v tom, že si zvykne na znakování a mluvení jaksi bude potlačeno. Ovšem jsou zřejmě děti, kterým to vyhovuje, ale za mě bych tedy takové dítě nebyla schopna rozpoznat :)
HOlciny co uz davate caj,at dobrovolne,nebo nucene - spi vam potom mimca?Kolik se tak dava na zavodneni?mala musi pit od patku caj s laktobacilky na ten prujem,a od patku prestala spinkat.normalne spavala i 2hodky odpo v kocarku,dopoledne moc ne.ale dnes to dovedla k dokonalosti - v noci se budila co 2 hodky,a v 6byl budicek.Od te doby NESPALA!!Snazila jsem se ji doma uspat pres 2 hodky v kocarku,ale proste ne.zivala,ale nezabrala.tak ted jsem ji uz z nouze uspavam v lehatku,fakt nevim,co s ni.Nevim,jestli ji davame moc?ale zase si rikame,ze radeji at se zavodni.fakt mam vitr,aby jsme zase neskoncili v nemocnici.Je to ale dost na hlavu,ze uplne prestala spat,navic jsme to chytli i my :( Takze asi vite,jak nam je.Zimnice,horecka,prujem,zvraceni ... a do toho mala,ktera kdyz nespi,tak porad place.zitra jdeme na kontrolu zase,kolik mala zase shodila,dr.to chce pravidelne hlidat,aby nespadla s vahou moc.ta jsem zvedava,snad to neni pres ten vikend moc.
In reply to HOlciny co uz davate caj,at by sachmeta
teda holky,koukam,ze je tu novych clanku :00: az budou deti spinkat,kouknu o cem jste zase drbaly :))
Jen ve zkratce -mala od patku do dnesniho rana shodila zase 200g.caj mam davat dal,kolem 30-ky,navic mam davat i ryzovy odvar az 50ml na jedno jidlo,protoze se to moc nezlepsilo.jen pry nedavat kuliska,protoze to je az pro ty hodne dehydrovane,a zatim to mam resit cajem a tim odvarem.ale aspon zanet dychacich cest uz je na ustupu,uz ma jen rymu,na pruduskach uz skoro nic neni.takze aspon tak.takze dalsi kontrola v patek,na prevazeni,jestli zase shodila,nebo uz se zacina stabilozovat.tak zatim pacek,delam velky uklid,dokud mi manza hlida deti.vzal si 2 dny volna,ja uz jsem dobra,ale s nim to teda zamavalo vic,tak se leci :)
In reply to HOlciny co uz davate caj,at by sachmeta
jééjky :( tak ať jste brzo zdraví, ja malé dávam buď fenyklový čajík anebo mám ještě jeden bylinkový pro děti od 4.měsíce, a nebo kojeneckou vodu. Jak jsem byla naposledy u dr. tak mi říkala, že mám začít dávat malé na noc kašičku, a že ji pak musím dát napít buď čajíka nebo čisté kojenecké vody. A dávam ji čajíka i přes den, a spinká normálně ;-)
In reply to HOlciny co uz davate caj,at by sachmeta
Vy si teda fakt užijete :-(. Určitě nespí kvůli tomu čajíku, tak bych taky radši volila nějaký heřmánek či fenykl nebo vodu...přeji ať se z toho co nejdřív vyhrabete a jste brzo fit...
In reply to Vy si teda fakt užijete . by DablKetrin
No nevim fenykl bych nedoporucovala. na pohotovosti kdyz jsem byla s malym. tak mi doktorka rekla davat pouze cernej slabej cas slazeny glukopurem. a opravdu to zabira. cernej cas stavi takze asi tak. a urco nespi kvuli caji ale spis z toho ze je proste toho na ni moc.. jesi ji neco i k tomu boli tak je to spise tim. ono prece jen porad kakat je dost narocny . je mozny ze ji boli i prdelka...
In reply to No nevim fenykl bych by lolinka
no to asi boli,ma ji cervenou strasne moc.zatim nezabralo nic,ani Imazol,sudokrem,a ty levnejsi,tak dr.predepsala mast s peru balzamem.tu mel kdysi prcek a zabrala mu docela rychle.tak snad i u ni
In reply to no to asi boli,ma ji cervenou by sachmeta
A co Bepanthen mast?My na něj nedáme dopustit, mažeme s ním všechno a pomáhá :s:
In reply to A co Bepanthen mast?My na něj by sissinka
sissinko ten mame doma taky,i tim jsme chvilku mazali.ono se ji to vzdycky zlepsi,treba na pul dne,a pak tam ma zase zarudle mapy bolave zpatky.prave chceme neco co trvale pomuze,tak snad ta mast uz jo,malemu pomohla rychle,kdyz byl mimco a byl nekdy opruzeny.
In reply to no to asi boli,ma ji cervenou by sachmeta
Zkus i klasický infadolan, ten nám pomohl nejvíc.
In reply to Zkus i klasický infadolan, by Elukiv
ten jsme nezkouseli,doma nemame.nejdriv zkusime tu mast,a pokud tato nepomuze,zkusime i ten jeste.
In reply to HOlciny co uz davate caj,at by sachmeta
Téda, vy si fakt užijete :( Chuděrka malá... já bych taky zkusila ten heřmánkovej čajík... nebo jen tu vodu, jestli jde teda jen o zavodnění... s těma laktobacylkama nevím... :( každopádně se držte a ať máte brzo po té nemoci a jste zdraví... :one:
In reply to Téda, vy si fakt užijete by Macinka Dobroška
no ona mam mit prave ten cerny,aby se trosku zastavil ten prujem a nebyla dehydrovana.a na to asi hermankovy nepomuze.na to zavodneni jsem ji dala i mm navic,snad ma tekutin dost.uvidime zitra,co ukaze vaha.ale je to mazec,ma porad oci jako by byl den,a ne a ne usnout.ani houpani v lehatku,ani na ruce,ani prso,ani kocarek,nic nezabira aby usnula.a to toho caje nemiva zase tak moc.nekdy ma 10ml,nekdy 30 a zbytek jeste dostane mlicko a pak se jeste docucne ode me.
In reply to no ona mam mit prave ten by sachmeta
to je tím černým čajem a cukrem po tom ti určitě nebude spát.já teda byla do teď v domění že černý čaj tak malé děti nesmí :? skus na zavodnění dát jiný čajík.v černým čaji je tein a po něm ti spinkat určitě nebude a ani by ho neměli tak malé děti.ja teda mysim že na zavodnění stačí i fenyklový čajík.já taky malému teď zkoušela dát feniklový čaj i vodu co je nemocný a ani jedno mi nechce jen se zašklebý a vyplivne.
In reply to to je tím černým čajem a by Verucira
Very, já malýmu dávám na noc krupičku a taky tam dám lžičenku cukru a spí fakt až do rána... podle mě ten cukr až taková hrůza nebude :€s€: :€s€: :€s€:
In reply to Very, já malýmu dávám na noc by Macinka Dobroška
no já bych teda cukr tak brzo nedala,ale pokud děláš krupičku tak ta je úplně planá no tam ti asi nic jiného nezbyde,já teda vždy radši ty kaše rýžové později jiné.
In reply to Very, já malýmu dávám na noc by Macinka Dobroška
http://rodina-deti.doktorka.cz/vliv-cukru-zdravi-deti/
Proč ne cukr? Nepříznivý vliv na střevní mikroflóru (podporuje růst nežádoucích mikroorganismů, hlavně kvasinek), jeho trávení spotřebovává z těla vitamíny (hlavně sk. B) a minerály, podávání zvyšuje riziko zubního kazu, vzniku cukrovky, obezity, "otupuje" chutě - zbytečně si dítě zvyká na sladké, které pak více vyžaduje...
In reply to Něco k těm cukrům by Elukiv
teda myslim , že takovouhle vec moc řešíte. Zeptejte se svých matek jak vás krmili a sladili a tak. myslim , že ani jedna se moc neřídila nějakými knížkami. ba se zeptejte moná spíše babiček, které je ještě máte.. to je to same jako se spinkáním na bříšku ... ja spavala na brichu, moje mama spala na brichu ale ted je to moda 21 stoleti ze na brisku ne... myslim ze takovehle veci jsou az zbytecne moc kontrolovane.. dceri jsem sladila cajik pukou lzicky cukru. zadný problem nemá.. je hubenoucká, nikdy nemela zadný trápení a ba naopak nikdy nebyla vazne nemocna. kdyz pominu mononukleozu kterou dostala a ni nikdo nevedel jak. ale ta urcite se neziska tim, ze jsem sladila cajik. myslim si ze na cukr si moc nezvykla.. kdyz chce čokošku tak ji dostane. nikdy jsem neresila veci jako dat diteti bonbon nebo cokoladu za odmnenu ci po jidle... takove matky ktere dideti nedaji ochutnat nic co je sladke jen aby si nezvyklo na sladke je pro me dosti sobecke. sami si treba daji cokoladu ci si osladi kafe nebo caj...
In reply to teda myslim , že takovouhle by lolinka
Loli... souhlasím s tím, že dneska některé mamči všechno moc řeší... já dokonce znám maminku, co naprosto zakazuje celé rodině dát její dceři cokoliv sladkého...malá má tři roky a jediné co může jsou dietní věci, místo slazeného čajíka-převařenou kojeneckou vodu a jídlo jedině formou kupovaných konzerviček pro mimina!!! Nemůže naprosto nic... jasný, je to spokojené dítě, protože nikdy nic lepšího nepoznala... ale tohle je podle mě strašný! Já jsem rozhodnutá, že budu volit kompromis mezi těmito šílenýmy názory (dětem nic!) a radama mé mamči (děti můžou skoro všechno)... tak nějak si to v hlavě poskládá asi každá normální ženská...nic se nemá hrotit.
In reply to ahoj holky dnes jsme byli na by Verucira
Paráda, vypadá to, že už se z toho všechny děcka dostávají :one:
No a ať se daří s mrkvičkou i s domácím karnevalem :s: