Přidat komentář

In reply to by kokoladka

Jen s tím vymýváním opatrně, páč aby se pak zase nevyplývtalo moc vody ;) Já se senažím, když chci něco vymýt, abych to dělala už nějakou "použitou" vodou - třeba slitou při vaření, nebo z oplachování zeleniny, nebo nejprve vypláchnu láhev od mléka a potom tím omyju případný kelímek /ale moc jich už taky neprodukujeme/ :)

A nedávno jsem třeba četla, že lahve (na nápoje) jsou prý méně ekologické než plechovky. Což mě docela překvapilo. Ale zase to zní logicky....páč láhev je těžká, tudíž při převozu stejného množství nápojů je po těch ve skle větší uhlíková stopa. A stejně tak při recyklaci - plechovka je měkká a lehká, takže se rychle přepracuje na další. Kdežto prostředky a energie na vymytí láhve nebo roztavení skla a znovuvýrobu láhve je daleko vyšší.

A s tím příkladem - to je přesně ono! Můžeš tisíckrát něco říkat, ale pokud to sama neděláš, těžko to budou dělat ty děti. Vidím to i různě v diskusích (jak na netu, tak naživo s kamarádkami) - malá/malý mi nejí vůbc zeleninu, no, ale já vlastně taky ne. Tak to je pak těžký. Nebo naopak, těžko nad tabulkou čokolády říkat dětem, že není třeba jíst tolik sladkého. Nebo třeba když jsem ted jezdila s dětmi do školky na kole a pak jsem pokračovala do práce, tak se občas někdo pozastavil, že si i na takovou cestu beru helmu...ale přece jak bych vysvětlovala dětem, že mejí jezdit s přilbou, když bych tu svoji nechala v krabici v garáži. Takže zkrátka...není třeba "vychovávat", důležité je dát ten správný příklad :€s€: 

 

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky