Máte někdo dítko s výv. dysfázií- pokec

05.10.2012

Ahojky holky, včera jsem byla s malou prvně u logopedky a dozvěděla jsem se, že má víc znaků pro vývojovou dysfázii :r: Kačenka s ní skoro nekomunikovala, ale zkoušela její motoriku a že se uvidí příště. Dostali jsme za úkol trénovat hrubou motoriku a vyfásli jsme obrázky pro dějovou posloupnost. Ta dějová posloupnost Kačce absolutně nejde a když má říct co je na obrázku, tak uteče :00: Snad to za měsíc stihnem natrénovat. Dočetla jsem se, že děti s dysfázkou nepoužívají ,,se, si ,, Kačka taky ty zvratný zájmena nějakou dobu vynechávala, ale trénovali jsme a teď je ve většině případů používá. Je tu někdo, kdo má taky dítko s dysfázkou? Jak jste na to přišli? Co vám nejde a co trénujete? Nevíte někdo jestli děti s dysfázií mají taky nárok na nějaký příspěvek na kroužky a pomůcky od sociálky jako děti s ADHD? Musíme si logopedku platit sami, takže by nám to dost pomohlo. Mohli by jsme docházet alespoň 2x měsíčně.

Kliknutím vložíte smajlíky:

Ahoj holky, už tady dlouho nikdo nic nenapsal - utekla docela dlouhá doba, jak jsou na tom Vaše děti? Lepšíte se? :-) U nás je to lepší a lepší, spíš teď sleduju tu mladší jako ostříž, dva roky jsou jí za chvíli a nemluví :-( neumí vyjádřit souhlas a nesouhlas (ukazuje sice hlavou nenene, ale nechápe kdy to použít), umí zvuky zvířátek, něco málo opakuje, ale jen první slabiku ze slova (bu - bublina, ka - krava, ma - mama...) Nočník ani záchod nic, sama se nenají :-( Sice je na tom o hodně líp, než starší dcera ve dvou letech, ale taky to není úplně standartní :-( Ani nevím, čemu vlastně rozumí a kdy mě ignoruje a to jsem si myslela, že to už dokážu rozpoznat. Rozhodně nerozumí všemu.. Příště na logopedii to zkusím probrat s logopedkou a nějak to začnu asi řešit. Ale nechce se mi do toho ani náhodou. Doufala jsem, že druhé děti jsou šikovnější, rychlejší a přála jsem si takový to ukecaný děcko, co v roce a půl zpívá písničky a mluví jako dospělák.. Tak to mi nevyšlo :s:

In reply to by Claire77

já psala jen jednou ptala se na dceru a skoro mě až naštvalo, že se mě ptají na syna... viz i kousek níže.
Dcera od logopežky odešla s diagnozou dislalie multiplex. dále jí žádné vyšetření nedělali.
Nevím jesti nějaké další vyšetření vyžadovat a jaké.
Ted trénujeme samotnou tvorbu vět. že dokud nemluví aspon trochu smysluplně nemá cenu ani trénovat písmenka. Takže u knížky stále dokola:
co to je?
ona řekne pášek (ptáček) a jakou má barvu.
šenou (čeronu)
ptáček je černý.
pášek šený.
ptáček je černý.
pášek čený je.
ptáček je černý.
pášek je černý.
a znova třeba s jablíčkem. Opět až na potřetí zopakuje tu větu správně.
Syn měl v prosinci 2 roky a už umí pár krátkých písniček a básniček. A je právě rozumnět velmi dobře, dokonce i to r se mu občas podaří vyslovit správně.

In reply to by Dejmalka

Já nevím, jestli je potřeba u tvojí dcerky ještě nějaký vyšetření, záleží asi i na tom, jak rozumí - naše dcera třeba ještě před pár měsíci byla schopná na otázku jak se máš odpovědět jak se jmenuje (prostě nechápala co to je jak se máš a podobný ji přišlo jak se jmenuješ, tak odpověděla). Neodpovídala na dotazy jak bylo ve školce, co měli k obědu, atd.. Teď už tomuhle rozumí, ale pokud chceme mluvit s manželem o něčem, co nechceme, aby postřehla, jsme pořád schopní slovy opsat děje tak, že dcera nemá ani tušení, o čem mluvíme. Vánoce třeba taky nechápala, dárečky ji nechávaly chladnou, ostatní děti psaly dopisy ježíškovi a já jsem jí neuměla vysvětlit něco tak abstraktního, jako jsou vánoce, takže je pochopila až v jejich průběhu. Když se potom opakoval "štědrý večer" u babičky, už věděla, která bije..
Já bych asi o další vyšetření neusilovala, pokud by logopedka řekla, že dcera má prostou patlavost. Můžeš ještě zkusit jiného logopeda, my máme taky v pořadí druhou logopedku, první nás odbyla, že s tak malým dítětem není potřeba pracovat a ať přijdeme za rok. Druhá logopedka mi řekla, že umí pracovat i s mnohem menšími dětmi a vzala nás..

U nás je taky potřeba pořád dokola opakovat - ne opravovat, ale jakmile dcerka něco zmatlá, tak to říct ve správném tvaru, jako že to po ní opakuju - Vysavač skočila Erička - Ano, Erička přeskočila přes vysavač.. Místo předložek dává občas písmeno A - pití A stůl - ano, pití patří NA stůl..

Mě tím pádem trochu udivuje, že i když se u nás mluví v podstatě pořád, v jednoduchých větách, pořád něco trénujeme, mladší zapojuju, jakmile to má smysl, tak i přes to je to truhlík a mluvení stojí za starou belu.. :-(

In reply to by Claire77

zajímavé, že ve třech, mě všichni uklidnovali, že ještě o nic nejde, a ted má 4 a najednou je pozdě, že má rok zpoždění, a že budem mít co dělat, abychom zvládli do začátku školní docházky a že bude možná nutný i odklad.
Rozumí asi dobře, ale jista si nejsem , má k tomu totiž i roztěkanost a sklony k hperaktivitě, kadžý říká že na svůj věk je roztěkanější a přebíhavější od jednho k druhému spíš skoro jako o dva roky mladší děti... opravdu si často nejsem jistá zda nereaguje protože neslyší, či nerozumí nebo je zabraná do svého světa natolik, že mě prostě jen nějakou dobu nevnímá.
co se nám třeba stává, že na otázku jakou má ráda písničku odpoví o karkulce. A ani nevím jestli by už měla zvládat určení času a msíta. Věci jako za tebou před tebou vůbec neví kam se má podívat a dnes, včera zítra, používá asi zcela náhodně. zrovna ted ji slyším jak křičí " ty něco zítra koupil" dožaduje se sladkosti od táty :-)

In reply to by Claire77

Ahoj, já mám tedy dva kluky 4 roky a 1,5 roku. Ani jeden z nich v roce a půl nemluvil. Starší je teď ukecaný až až a mladší neřekne nic než nějaké to žvatlání a pár citoslovců. Myslím si, že očekávat mluvení v roce a půl je předčasné. Takže neházej flintu do žita. Každopádně zkušenosti už máš a tak víš na co se zaměřit. Moc bych vám přála, aby mladší byla v pořádku a nemuseli jste nic řešit.
Můj mladší, jak jsem psala vůbec nemluví, ale zato všemu velmi dobře rozumí. Poznám to, protože když opravdu chce, tak udělá, co po něm chci a vyjádřit souhlas nebo nesouhlas zvláda taky bravurně, tedy hlavně ten nesouhlas.

Danielka má 3,5 roku mluví , slovní zásoba docela slušná si myslím, urputně se snaží tvořit věty, zadrhává se při tom, i já jí kolikrát nerozumím a mluví stylem "zlobím Láďu, tahá vlasy. Bojim Ládi, bije. Normálěn bych se tím nezoobírala ale když doma vidím toho Ládu, kter bude mít za měsíc 2 roky, a má slovní zásobu samozřejmě postatně menší ale je mu krásně rozumnět a narozdíl od ní zvládne zopakovat i čtyřslabičné slovo - ona dala první tříslabičné slovo loni o vánocích (jinak vše zkracovala páky = tepláky, kaky = kalhotky apod.) nevím jestli taky nevyhledat nějakého specialistu. Jde to i bez doporučení? Na tříleté prohlídce v dubnu dětská řekla, že má jen dislálii.

In reply to by Dejmalka

jak vypadá věta toho dvouletýho? To by mě docela zajímalo, malému budou tři, ale furt vynechává některé slovní druhy. Ale mluví třeba takto: já nebudu kakat, červené auto bum kanálu, dává krásně už a ještě, sám, včera, zítra, nahoře, dole atd...nebo mi chce něco ukázat a řekne: já ukážu, nebo já vidím, já koukám (když se chce na něco podívat z okna)...ale je pravda, že on dává krásně dohromady 90% slov a sám se slova naučil slabikovat, takže když chce řící veverka, řekne ve-ve-ka, nebo če-ve-ná atd.

In reply to by Dejmalka

dává už předložky? Jak čtu tu větu, jel vlakem na výlet, to je dost těžká věta na dvouleté dítko, předložky a spojky se prý tvoří v dětské řeči jako poslední.

Je tu někdo z vás z Prahy a měl by zájem o setkání? Já bych docela ráda viděla stejně staré dítě (plus mínus), které má taky potíže jako my. Zatím mám v okolí jen děti "normální", většinou asi až geniální - ve dvou letech mluví jako čtyřletí, tříletí v zácpě maminkám radí, kudy jet jinudy, aby se zácpě vyhnuli atd.. Ale ještě jsem kolem sebe neviděla žádné dítko, které by na tom bylo podobně jako Erika.. Takže pokud by měl někdo zájem, moc ráda bych se s váma osobně potkala! :a:

In reply to by Claire77

:a: Ahoj...myslím ze jsme na tom podobne a tak ti pisu, mám dcerku budou nám v červenci 3 roky a ona nemluví! Mám ještě dvě starší děti a tam nikdy problém nebyl...tak jsem z toho takova smutná jelikož všechny děti kolem nás uz mluvi ve větách a my nic... A to doslova nic, jen hláškami spis hucenim poznám co chce a jedine co umíme je aho nebo ete a popevek lalala ji jde. je moc chytrá umi spoustu věci ale to mluvení nám nejde!
Nemáme kamarády protože kolem nás děti nejsou..tak budem radi když poznáme někoho jako jsme my :one: ahoj Jana

In reply to by Janil xk

Jé tak vy jste na tom podobně jako jsme na tom byly kolem těch 2,5 my. Pár slov jsme sice uměly, ale spíš to byly takové zkomoleniny. Te%d s odstupem roku je to už lepší, ale je to dřina. Také jsme nikoho s podobným problémem ještě nepotkaly :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

U nás je to naopak, holčičky ano, ale kluky ne, na ty se náš mladý mračí a to všude :s:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

To je fakt dálka.. Navíc když by si děti ani nepohrály, tak to by bylo špatný. Erika se kamarádí s klukama i holkama, takze nám je to jedno.. :)

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ahoj, my byli včera u klinického psychologa a tam nám řekli to samý, co řekli tobě. Zase nás nikam neposlali, prý to není nutný. Není to nutný, ale syn neodpovídá věku 3 roky 10 měsíců. Prý odpovídá 3 letem. Nerozumím tomu. Už je to několikátý odborník u kterýho jsme byli a dopadli jsme všude stejně. Řekli nám, co se synem trénovat, jak na něj mluvit, že ho máme hodně chválit... Pořád dokola to samý. Děláme to, syn se poslední dobou zlepšil, mluví svojí hatmatilkou, tak se doufám co nejdřív rozmluví.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

my jsme měli EEG v pořádku tak opravdu nevím, čím to může být, že nemluví. za dva týdny nás čeká pedagogicko-psychologická poradna, tak nám snad řeknou, co dál. Dneska když jsem šla pro syna do školky, jeden starší kluk se radoval že jde domů, že ho Tomča nebude otravovat. Učitelka tam jen tak stála, dívala se na ně a mlčela. Měla jsem chuť po ní skočit a dát jí do úst za to, že ho za to nenapomenula, od toho tam snad taky jsou... Ale zatím to řešit nebudu, počkám si do tý poradny a tam se zeptám co a jak. Nechci aby si na Tomáška kvůli mě nějak zasedli a byli na něj zlý. No... teď čekám druhý, takže pokud nebude ve dvou letech mluvit, nebudu čekat jako u Tomáška do tří let a začnu to řešit co nejdřív..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

A můžu se zeptat ??? Na vyšetření tě poslal/a dětský/á lékař/ka nebo z si dostala doporučení z Psychoporadny ???

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

S dcerou jsme byly na EEG dvakrát, všechno v normě, žádný nález nebyl.. Takže v tomhle ti bohužel neporadím. Ale dcera je taky nadmíru inteligentní, umí některé věci, co neumějí ani čtyřletí, velice dobře si pamatuje - je ujetá na čísla - umí počítat do dvaceti v češtině i angličtině - to ji nikdo neučil, občas to vidí v pohádkách.. Brilantně obsluhuje počítač a tablet, za den si zapamatuje třeba 5 písniček (hlavně melodii, slova komolí - např. místo vraný koně zpívá KRAVÍ koně :-D)

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Normální asi není nic :s: Ona je fakt zvláštní, první její slova nebyla máma, táta ani bába, jako u ostatních dětí. První slova bylo právě počítání - spočetla kartičky z alberta se šmoulíkama - do pěti.. To byly její první slova, dokonce jsem to chytla na kameru, když to udělala za den podruhé, nikdo v rodině mi to nevěřil - ona tam říká i "čiži" - jako 4 - tak slozity slovo.. No nechapu. Zajimalo by me, co v tech hlavách ti decka mají. :///:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Moni, náhodou jsem objevila tvé komentáře a chci tě uklidnit, myslím, že tvůj druhý syn má na svůj věk slovní zásobu v pořádku, kdyby ještě nemluvil, nevadilo by to, chápu, že tě to svádí ho pozorovat a porovnávat, když má Péťa problém, ale byla by velká náhoda dvě děti se stejnou diagnozou... A co Péťa už se lepší????

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ona začala se slovama po druhém roce. Do té doby jen nějaký to slabikování, ale bez jakýhokoliv významu. Na to, že nerozuměla, tak od dvou let je přes den bez plen, na některý věci je šikovná až moc :-)

To si taky říkám, jestli je to dost, co umí ta mladší, pořád pozoruju, srovnávám, porovnávám a děsím se, že bude mít taky nějaký trable. Pak by bylo evidentní, že nic nezpůsobil porod, ale že to je prostě v genech.. Mladší nechávám čas do dvou let, uvidím, jak na tom bude ve dvou letech a když to bude nějak divný, začnu s ní taky obíhat kolečka po doktorech, ať vím, co a jak..

Ještě bych se ráda vás všech, co máte dysfatiky zeptala, jestli vaše děti mají potíž s příjmem potravy?

(dcera není moc dobrý jedlík, spoustu druhů jídel odmítá, nejí nové, nevyzkoušené věci, nejí maso, ovoce, zeleninu, sladkosti!)

A jestli vaše děti mají problémy s alergiemi?

Naše malá má atopický ekzém a je alergická na rybí maso (po jeho požití málem umřela)..

Díky za odpovědi! :a:

In reply to by Claire77

Ahojky, malá mi nepije mléko. Maso si sem tam zobne a nechá. Zeleninu vůbec nechce, z ovoce jí meloun banán a sem tam kousek jablka. A co chodí do školky tak je to ještě horší, to jen slyším tohle nechci, tohle nejím , tohle mi nechutná :n: asi to vidí u ostatních :-(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Naše je taky na mlíku závislá.. Pila taky sunar s maldší, teď pijí střídavě kravské, občas sojové, nebo koupím i ten sunar, právě kvůli vitamínům. Ale u nás je ještě výjimka v tom, že mlíčko pije stále z lahvičky s dudlíkem. Z hrníčku nebo skleničky nikdy!

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Tak v to taky moc doufám, že mladší bude v pohodě a starší potáhne kupředu. Ale mladší je zatím taky pěknej podivín :-) Naštěstí se jako dysfatik ani autista nechová, ale jak jsem si přála, aby brzy mluvila, tak ještě nemluví - zvuky zvířátek zopakuje, umí ukazovat dětský hry typu paci-paci atd.. ale prstem na veci si taky neukáže a je taky hodně rozlítaná a rozběhaná jako bývala Erika. Ale není to tak moc. Takže doufám, že bude v pohodě a brzo se mi rozkecá.

U nás se teda naštěstí tolik nežárlí - teda když se pusinkuju s mladší, starší doběhne a chce taky a mladší chce vystrnadit, ale naštěstí ji nějak neubližuje. Holky mezi sebou mají rok a půl rozdíl, mladší je teď 18 měsíců, takže myslím, že ji Erika i vnímá tak, jako že je s náma vlastně odjakživa..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Tak to ti musím říct, že tvůj mladší je v 17m šikovnější než moje 19m mladší :s:

In reply to by Claire77

Ahoj,
tak náš Vojta 4roky jí všechno kromě uvařenýho vajíčka, a jablíčka musíme loupat, ale jinak bych řekla že ji dobře ve školce sni všechno. Ale učitelka řikala, že všemu rozumí co mu řekne s dětma si hraje nestraní se ale s ni neprohodi ani slovo on jich teda má cca 25 ale ani když se ho na neco pta tak neodpoví. Ale jinak je prý moc šikovnej a žádnej problem snim neni a i Vojtovi se ve školce líbí. Chodí jednou týdně do sokola a tam říkala že taky super že cvýčí lépe než některé starší děti
Tak u nás je to jen to mluvení. A teď čekáme jak na tom bude jeho ségra za dva měsíce ji budou 2 a říká máma táta bába jak dělají zvířátka- pes. kráva, kůň, prase, kočka, kachna, ptáček, řekne ven, ham, hají, pápá, ahoj, tady, titi(jako Niki) a taky nevym jestli je to na její věk akorát nebo by toho měla umět výce. Tak taková je sytuace u nás

In reply to by Nesquicek

Ještě by mě zajímalo, jestli mátě některá z vás tušení, proč Vaše dítě je dysfatik?

U nás je to nejspíš v důsledku hypoxie při porodu (dcera měla málo kyslíku), porod skončil akutním císařským řezem. Po porodu nebyla kříšená, měla apgar 9-10-10, dýchala sama.. Takže mi řekli, že vše je ok..

In reply to by Claire77

Prý kvůli tomu, že jsem měla rizikový těhotenství- od 16.týdne poslíčky a celé těhotenstvní na MAGNEZIU! Nakonec jsem přenášela, tak mi porod vyvolávali. Pak po porodu když mi jí daly na břicho, tak ještě nedýchala. Rozdýchala jsem si jí instinktivně sama tím, že jsem jí třela záda. Byla fialová, ale apgar nám napsaly taky 9-10-10

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

No to tedy nevím podle čeho to berou :n: Třeba je normální, že jsou koncový části těla cyanotický. Nevím já se nikoho neptala. V tu chvíli mi přišla krásná, zhrozila jsem se právě taky až nad fotkama :s: Jinak ještě jsem měla od začátku do konce těhu nevolnosti a v 21. týdnu mi zastavovali kontrakce po 2 minutách kapačkama. Tělo se jí prostě asi chtělo zbavit. Hned první těhotenství jsem potratila, tam asi taky nebylo něco v cajku :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Taky zajímavý názor, ještě jsem ho nikdy neslyšela.. Ale nejspíš na tom něco pravdy bude.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

no, já se jen přidám, malý se narodil císařem a celou dobu se neotočil hlavičkou dolů, ale nikdo mě "neděsil", že to značí něco špatného, řekli mi, že to tak prostě je. To,co tady popisujete, u něj taky pozoruju, ale diagnozu stanovenou nemáme. Ve třech letech měl slovní zásobu 25slov, teď se rozjel , má tedy 3.5 roku, ale je od miminka "zvláštní", je to těžko popsat, natož sepsat do pár řádků. Bojujeme se silným negativismem a s jídlem, přesně jak psala tady maminka někde výše ten dotaz na vztah k jídlu, odmítá vše nové, a to tak tvrdě, že máme snad 8jídel, které musím vařit pořád dokola ,jinak nejí a je klidně o hladu uražený /což já nevydržím/. Mléko odmítl v roce a už se k němu nevrátil, má k němu odpor při pohledu, je to na něm vidět, otřepe se a natáhne ho. Ach jo...

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

ahoj, neee, to je špatně pochopeno, náš malý je vysloveně usměvavé a veselé dítě a k dětem je hodný. Negativismus se projevuje v tom, když po něm chci něco jako např. uklidit hračky, jít se už večer koupat,jít někam, kam potřebuju a ne kam chce on, jet něco vyřídit, jíst něco jiného než těch pár jeho jídel...ale to je myslím naprosto normální, prostě prosazuje svou. Tak jen na vysvětlenou. ahoj

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Naše madam je taky dost negativistická - v podstatě na vsechno, co jí reknu existuje jen jedna odpoved - NE, NECHCI..Takze rano vstane, reknu, at si sunda plinku (na noc jeste mame), ona odpovi ne,nechci, reknu ji, at jde na zachod, odpoved je zase ne. Nechce, ale stejne musi, maminka se u nas poslouchat musi! :-))
Nekdy i v noci ze spaní vola nee, neee.. A kolikrat vstava s tim, ze ani nic nereknu a ona uz mele ne, ne, ne, ne... Obcas ma svetly den a to potom je strasne mila a hodna holcicka, ve vsem vyhovi, rada, s usmevem, to pak si rikam, ze to uz je za nama a uz budu mit doma to svoje zlaticko.. A stejne prd, druhej den je to zpatky se vsi silou a NE slysim 1000 krat za den..

Odpoved ne je i na to, kdyz neco udelam ja a chtela to udelat ona sama - dam ji do vany, řev a neeee, tak ji vytahnu, jestli to pali ta voda nebo co a ona si tam vleze sama, sedne a je spokojena. Nebo rozsvitim svetlo v pokoji, strasnej rev, ona vyleti, zhasne a rozsviti si sama. A je klid..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Jsou to malí zmetci, co?? :-D Já pořád jen čekám, kdy s tím NE začne i ta mladší a mě hrábne.. :s:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ale zatím ti aspon nerika NE na vsechno, az zacne, tak to si muzes poridit špunty do uší :s: Niki (naše mladší) zase nosí věci a říká ÍKY - jako díky, jak je zvyklá to slyšet u Eriky :-) Tááák říká taky, oblíbený je jeste bác a pokazdy, kdyz se jí neco povede, tak tleská :-) to u Eriky taky v tomhle veku nebylo..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

no právě, oni mají dysfázici problém v chování (nejen tedy oni),protože se nemohou domluvit, nedokáží vyjádřit své potřeby atd, proto zlobí, rozčilují se a mají pocit, že nejsou pochopení. Ale to dělá hodně dětí, které i dysfázii nemají a zkrátka jim ta řeč ještě nenastartovala. Náš malý to dělal taky

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Já jsem četla, že další věc po porodu u dysfáziků je to, že mívají delší novorozeneckou žloutenku, teď je otázka, jak dlouho by ji musel mít, náš malý měl silnou žloutenku, kvůli ní jsme museli zůstat v porodnici déle a i po propuštění, jsme museli druhý den dorazit, aby si ho přeměřili.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Přesně jak píšeš, malý je narozen 30.11., takže sluníčko žádné i tak jsem ho dávala spát k balkonu, aby alespoň to málo, co svítilo, se dostalo na něj. Každopádně, malý byl už ten druhý den po přeměření ok, že se nás sestry ptaly, proč tam s ním jako jezdíme :?

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Holky, tak žloutenkou to u nás není určitě, Erika ji neměla vůbec!

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Taky zajímavý :-) Ale aspoň nějaký maso ti sní. Mě zase doma malá nejí polívky - už asi dva roky jí je denně nabízím, dávám do misky, na stůl - ona je nejí. Ve školce si ale polívky chodí přidávat, nebo mi hlásí, že snědla všechno maso a přílohy nechala.. Nechápu to, že ve školce něco jí, doma to odmítá.. Něco podobnýho mi říkala i logopedka na pobytu na té psychiatrii, že erika si pokaždé vezme za odměnu gumového medvídka - a že ty medvíkdy JÍ!!! Doma mi v životě nic takovýho do pusy nedala!! Nechápu :n:

Ahoj, napíšu to ještě sem, třeba to někomu může pomoci:

Dcera měla teď tři roky, má vývojovou dysfázii. Teď je docela slušně rozmluvená, i když věty lepí jako "tatar" a stále je dost věcí kterým nerozumí. Např. na otázku jak bylo ve školce, co jste měli k obědu, jak se ti spinkalo - nedokáže odpovědět nic - neví, na co se to ptám. Nebo třeba proč jsi bouchla sestřičku, proč pláčeš atd..

Nikdo z vás tady o tom nepsal, takže nevím, jestli o tom víte a zkoušely jste s dětmi absolvovat stimulační pobyt. Dcera ho právě ukončila a jsem nad míru spokojená, ne že by ji vyléčili, to v žádném případě, ale je zase o velký krok napřed. Jedná se o pobyt (něděsít se!) na dětské psychiatrii v Thomayerově nemocnici v Praze. Pobyt trvá 5-6 týdnů, děti z velké dálky jsou tam přes týden i na noc, víkendy většinou tráví doma. Děti dojíždějící můžou být na oddělení od 8-16:00, pokud mají problém s odpoledním spaním, chodí domů ve 12:00. Celé dopoledne jsou v péči speciální pedagožky v tzv. školce, kde s nimi pracuje, střídavě si hrají. Ve skupince má děti podle věku, aby byly přibližně stejně staré a bývá jich tam max. 8, většinou 4.. V průběhu dopoledne se téměř každý den děti střídají u paní logopedky, během dne v různých situacích je sledují psychiatři, psychologové.. Každý na oddělení dcerku znal, přesně věděl, o čem mluví, jaká je, jak se chová když je naštvaná, když trucuje, když je šťastná, jaké má stravovací návyky, jak se chová při různých sociálních situacích atp. Po ukončení pobytu jsem měla pohovor s psychiatrem, psychologem a logopedkou, aniž by koukali do papírů, mluvili o dcerce tak, že mi bylo jasný, že odvedli kus práce. Většinou jednou za dva týdny bylo pro děti divadlo ve vedlejším pavilonu, pokud počasí dovolilo, chodily děti ven na hřiště, na oddělení měli malou tělocvičnu. Přesnou náplň práce nevím, ale jak říkám, na dceři byl vidět velký skok kupředu a rozhodně nám to pomohlo. Podle mě je lepší diagnozu slyšet od někoho, kdo s dítětem pracuje 5 týdnů než od někoho, kdo ho vidí hodinu či dvě.

Ještě k ceně - platí se za hospitalizaci, tzn 100 Kč denně, myslím ale, že to není taková velká suma.Je třeba mít doporučení od specialisty - nám doporučení poskytla naše paní logopedka. http://www.msmt.cz/socialni-programy/oddeleni-detske-psychiatrie-fakult… :a:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

A tvůj syn rozumí dobře všemu? Mě asi nejvíc teď trápí to, že dcera nerozumí třeba když se jí zeptám co chce, když pláče, nebo jak se měla ve školce.. Nebo ted třeba příklad, kdy kamarádka stejně starého dítěte s ním psala dopis ježíškovi. Erika nechápe vánoce, nevím ani jak jí to vysvětlit. Ale dopis, co by chtěla od ježíška od ní letos jaksi čekat nemůžu..

Ještě mě napadlo, že na konkurenčním diskuzním foru je maminka, která má doma taky dysfatika, používá spoustu pomůcek a má je na tom webu i vyfocené. Odtud čerpám inspirace i já a pomůcky kupuju i na její rady a typy.. nejspíš mi sem odkaz nepůjde vložit, pošlu ti ho do osobky.. :-)

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Erika je taky z doktorů magor, takže mi většinou všechna vyšetření propláče, až když odcházíme, tak je hrdinka :-) EEG máme za sebou asi před měsícem - na hlavu dostane čepici, ze které vedou káblíky, ke každému kablíku kapne sestřička trochu "gelu" a když je zapojeno, tak začne nahrávat záznam. Dítě by mělo být v klidu, my jsme sebou mohly mít notebook a mít puštěnou pohádku, kterou chtěla. Záznam nám natáčeli asi 40 minut, potom vezme ještě lampu s barevnými LED diodkami a ta bliká v různých intervalech, zase se natočí záznam mozkových aktivit, které se při blikání odehrávají v hlavičce a je konec. Náš záznam si pročetla paní doktorka hned a za deset minut jsem věděla výsledek. Byl v pořádku..

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

ahoj s epilepsii ziju od 14 let driv se nidky neprojevila az ve 14 jse spadla v autobuse mela jsem cerno pred ocima vic nevim pomahali mi cizi lidi na nohy. pak zacal kolotoc EEG CT leky tlumeni no des ale zit se s tim da a NIKDY jsem zadne vypadky nemela.. a epilepsii mam.. presne jak pises vyboje.. takze asi tak Moniko hlavu vzhuru bud rada ze se konecne deje neco s cim jde bojovat!!!!

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ahoj, labilitu také nevím jak si lékařsky vyložit, možná nějakým způsobem opožděný vývoj? Ale to jen střílím od boku. Jinak dcerka má hyper. i disfázku, ale poslední EEG děláno před 3.rokem měla v pořádku. Byl malý úplně v klidu? Ono to také může zkreslovat to že se třeba více hýbal, ale to asi víš. Jinak na nemluvení přímo chemické léky neexistují. Alespoň myslím. Já jsem od psycholožky a logopedky pochopila toto-existují chemické léky typu ritalin, ale ty se spíše dávají na onemocnění spojené s ADHD, aby bylo dítě klidnější, ale vám ADHD nepotvrdili, tak vůbec nevím, čím ho chtějí léčit? Docela by mě to zajímalo, protože my jsme zatím na homeopatikách a spec.rybím tuku, který pomáhá dozrávání mozečku. S lékama bych zatím počkala, někdy je nutné je nasadit když je dítě už ve škole, je hyperaktivní a nezvládá se soustředit na učení. Jinak je dobře že jste neodešli s nějakou závažnější diagnozou. U psychologa jste byli? Nějak se v těch příspěvcích už ztrácím, tak se omlouvám, jestli už jsi to tu rozebírala.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Nemyslela jsem to nijak rýpavě, tak snad to tak nevyznělo. Mě jen zarazilo, že jsou na dysfázii nějaké léky. Teď ještě více koukám, že jsou to léky jako na epilepsii. Já bych se bála těch vedlejších účinků. Držím palce ať to zabere. Já teď přemýšlím, že nás na to EEG znova neposlala a jestli to nebyla chyba. Další KO na neurologii máme až za půl roku :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Já se přiznám, že v tomhle moc přehled nemám. Znám jen ritalin a ten má prý řadu nežádoucích učinků. Nootropil jsem teď jsem koukala že je ve dvou provedení a jedno je dokonce volně prodejné, to by nemusel být takový záhul, co?

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Přečetla jsem si tvé články...nejsi v tom sama. My mluvíme minimálně a co se týče vztekání, tak jsme na tom asi jako vy :( Dneska fakt jela celej den, kvůli všemu scéna. Lidé na nás také koukají, radši už se to snažím nevnímat...

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Věřím že to máte hodně těžké. Taky mám doma 17 měsíčního chlapáka. Druhý dítko bývá šikovnější, protože to odkouká od straršího, ale u nás to nehrozí, protože se povětšinu času učím s Kačkou. A když se s ní učím tak malýho musím ,,uklidit,, do postýlky nebo dát taťkovi, protože by nás nenechal. Strašně žárlí když jsem s malou a něco děláme. Hned se na mě sápe a brečí :r: K tomu je to ještě horší, protože malej taky omílá dokola jen pár slovíček a ještě nespojuje :-( Jen auto, kolo, maminka, hačí, pití, hami, ee, hají, bů, bé, čiči, pipi. To je vše :( A pak mám depky z toho, že se mu málo věnuju a málo mluví kvůli mě. U nás je problém v tom že máme tátu nepoužitelnýho, nehraje si s dětma hraje si sám s počítačem :-( A tak je to jen na mě. Taky už kolikrát nemůžu, je to hrozně náročný. Od malý odkoukává, akorát samé blbosti. Třeba dnes doprostřed pokojíku dali válecí pytel a k němu si postavily židličky, na ty si oba vylezly a zároveň skákaly na ten pytel. Já myslela, že padnu, když jsem je šmírovala :s: :///: A to ještě malej z tý židličky spadl a majzl se o plovoučku do hlavy, já myslela že bude řvát, a on se řezal s Kačkou smíchy :?

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

ahoj příjde mi jako bys psala o mém skoro 4letém synovi, jenže ADHD mi psycholožka nepotrvdila, že má jen projevy naznačující ADHD ale ne že by ho měl, ani cokoliv jiného o čem tahle diskuze je a napsala mi doporučení do speciální školky

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

mě potvrdila jen opožděnáý vývoj řeči, našla jsem si tady blízsko SPC takže tam chci zítra zavolat a dohodnout se co a jak, získat od nich doporučení do speciální mateřské školky, která je kousek od nás, je tam pořadník tak uvidím co a jak

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Nespolupracuje protože ti nerozumí a řve protože něco chce a neumí si o to říct.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ahoj Mamko, jak už jsem tady několikrát psala, ale nám pomohlo, když učitelka začala se synkem komunikovat pomocí kartiček na kterých má obrázky o tom co zrovna teď budou dělat např. oběd, jdeme ven, oblékání, čištění zoubků. Stačí mu jen ukázat obrázek a říct teď budeme dělat tohle.
Za vyzkoušení nic nedáš...najdi je na netu a nebo ho můžeš ho i nafotit. :a:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ještě mě napadlo koukala jsi mu do pusinky jestli nemá přirostlý jazyk....Můj bratranec to měl a taky nemluvil pak mu to dr.zjistil a šel na zákrok a potom to pusu nezastavil. :dance:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

A kolik malému je? Já jsem byla s malým 2x na logopedii, dr nám řekla, že je malý dysfázik...já byla na mrtvici, ten závěr byl udělaný na základě toho, že malý mi dává zápor na konec. No dobrý, jenže k dysfázii, je potřeba i více věcí než jen ten zápor. Malému nejsou 3 roky a kreslí postavy vč očí, pusy, nosu,rukou a nohou, barvy umí od 18 měs, počítá do 8 a to že opravdu spočítá kusy něčeho,staví si z lega domy a to už v době, když by měl dát dohromady komín max z 8 kostiček atd.. Dokonce dokáže nakreslit i jak se drží za ruce. Rozezná přítomný a budoucí čas, ví kdy je teď a kdy poto (dokáže to říci), pozná málo hodně, malý veliký atd atd.Za poslední měsíc se mi začal neskutečně rozkecávat a přidává nová slova a to denně. Začal používat, já koukám, já vidím Denny (pes) chytá, je mi zima, lampa svítí, sněž atd a to je zařazen mezi dysfáziky. já už tomu nerozumím. Každopádně vím, že změna nastala první půlhodinou na logopedii a najednou, jako by se v něm něco změnilo. Začal opakovat slova, i když některá nezřetelně, ale ten ton v tom je. Kolikrát mu také nerozumím a chci věc popsat. Nemluví ve složitých souvětí, ale jde na něm vidět, jak by strašně mluvit chtěl. Neustále se snaží konverzovat a být součástí rozhovoru dospělého. Jediné, co jsem změnila je, že mi dr řekla, že na malého mluvím strašně složitě a bohužel, jsem to do té doby neslyšela od první osoby, ale až od ní, mi to trošku docvaklo.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ahojky,už jsem od tebe něco četla na jiné diskuzi. Je mi to líto, musí to pro Vás být strašné trápení :r: Myslím, že jsem ti posílala odkaz na oskola cz mají tam kartičky a komunikační knihy. Dají se i stáhnout na internetu.

Ahoj,
tak synovi jsou za 3 měsíce 4roky. Máme zasebou EEG, chodíme na neurologii na logopedii a čeká nás týdenní pobyt na foniatrické klinice, jinak zatím nikdo nevý co mu je má zásobu cca 25 slov jinak různě používá ruce nohy.
Od září chodí do školky do teď to bylo v pohodě teď poslední dobou se začal sekat že tam nechce, ale jelikož s ním neni domluva tak prostě nevýme proč třeba to přejde uvydíme.
Jinak autismus to není, a dysfázie prý asi taky ne jeliž k dysfázii je ještě většinou ta motorika špatná, ale to on je naopak moc šikovnej pořád někde něco šroubuje stavý kreslý taky hezky, tak už jsem z toho taky vyřízená ono asi je nejhorší když člověk neví co s dětmi je. Jinak u logopedky vydrží i 45minut sedět a poslouchat co má dělat, takže spolupracuje taky super možná lépe než doma :)

In reply to by dory

Ahojky, to mě mrzí, že tak málo mluvíte :-( Myslím, že při dysfázii nemusí být postižené všechny složky, jakože ta motorika. Píšeš o jemný motorice- malá má taky jemnou motoriku dobrou a maluje taky pěkně, jen ta hrubá motorika byla vždy horší jakože srandovně běhala, když byla menší tak chodila po špičkách, skáče těžkopádně, neudrží balanc na jedné noze a tak ale už je to lepší. Dokonce jsme jí vzali na zimák bruslit a za hodinu bruslila sama bez držení, takže nás docela dostala. Hned jsem jí přihlásila na bruslení, protože bych byla blbá, kdybych jí na to nepřihlásila- natrénuje si motoriku a hlavně jí po dlouhé době ze sportu něco baví. Na šlapacím kole taky jezdí od jara sama bez balanč. koleček. Zkuste chodit hodně ven, sportovat, nám se to tím asi zlepšilo. Malá stále víc překvapuje. Začaly jsme jí dávat omega3 mastné kyseliny (myslím že Haliborange) a malá se zklidnila, byla strašná neposeda, no a jak se zklidnila, tak i víc poslouchá a soustředí se na to co říkám, tak možná pomohlo trošku i tohle. Teď jsme objednali Eye Q místo Haliborange, který doporučují logopedi (je tam víc EPA než DHA, tak jsem zvědavá. Doufám, že to nebudou vyhozený peníze :00: Malý je strašně šikovný že vydrží sedět 45 minut. To by malá nedala max. 5 minut a zdrhá :s: Držím palečky, aby pomohla ta foniatrická klinika, maminy na diskuzích si to chválí :one:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ahojky dnes jsem před logopedkou prohodila, že v rodině z mé strany máme tři dyslektiky, a ona říkala že se právě z dyfázie vyvine ve školním věku dyslexie. Že jsou právě ty lehké dysfázie často nerozpoznané a dřív se o tom nic nevědělo.U dysfázie se neposuzuje jenom řeč, ale i motorika jemná a hrubá, časoprostor. Zkus si ještě zařídit neurologa a psychologa. Alespoň budeš mít jistotu, že je to opravdu jen opožděný vyvoj řeči. S dysfatickým dítětem je každá minuta drahá a čím dřív se s ním začne pracovat, tím líp, aby nebyly problémy ve škole :a:

In reply to by Nesquicek

Nj, malý má právě tu jemnou motoriku úplně super(kreslí opravdu skvěle, ve 2 a 4 roce nakreslil auto atd.) Začal se mi rozkecávat strašně moc a všude jsem četla, že je vlastně i normální, že ti kluci se rozkecají až po tom 3. roce. Ale logopedka mi na posledním sezení řekla, že u něj cítí i ona sama, jak se od poslední návštěvy změnil a ona sama mi řekla, že bude dobrej. Že má strašně vyvynuté myšlení a vlastně on sám bojuje se sebou, že nemluví stejně jako ostatní. Takže ten startér má opravdu někde v hlavě a buď mu pomůžu nějak já a nebo on sám. Ale nechám ho ještě tak čtvrt roku být a pak uvidím, co mi řekne logopedka. Ale jak jsem již psala, tak on ta poslední měsíc udělal pokroků, které neměl za poslední rok, tedy co se mluvy týče. Ale děkuji ti za info

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Uvidíme co řekne po další návštěvě logopedky, když by to opravdu vypadalo na dysfázku, tak bych taky ráda znala i názor jiných odborníků. Tam píše doporučení pediatr nebo logoped ? Malý jsou 3 roky. Naše logopedka nemá smlouvu s VZP :-( Příští rok se plánujeme přihlásit k jiné pojišťovně. Každopádně bych chtěla zůstat u téhle logopedky

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

No zatím prý nechce po prvním sezení malou hned ,,zaškatulkovat,, ale že to na tu dysfázku spíš vidí. Taky si myslím, že to bude nějaká lehčí forma. A i sama říkala, že na net nemám koukat, že jsou tam většinou odstrašující případy. Je fakt, že ty úkoly co nám zadala, tak malá opravdu nezvládá :-( Když jí dám nějaký složitější úkol tak mi nerozumí. Učitelky ve školce mi říkaly, že neposlouchá a má svojí hlavu, ale když vidí co dělají děti, tak se přidá. Tak si spíš říkám, jestli těm učitelkám rozumí.

In reply to by Ellla

Ahojky, nám logopedka dneska napsala diagnozu Vada řeči s tím, že se počká jestli se ta dysfázie vyklube nebo se řeč zlepší. Ale prý pořád dysfatické rysy má. Dnes jsem se dozvěděla, že malá špatně mluví a je stále nemocná, protože dýchá pusou a má díky tomu ochablý jazyk a svaly okolo (slintá a má pořád otevřenou pusu). Úkoly jak jsme je dostaly za sebou (byly jsme zatím na třech sezeních):

1. dostaly jsme kartičky na dějovou posloupnost(děti s dysfázkou mají problém s časoprostorem)- tzn. čtyři obrázky, které musí seřadit, tak jak jdou za sebou (Hra Povím ti mami- Chytrá sova) Malá tu dějovou posloupnost nechápe i běžném životě. Obléká si punčocháče na ponožky, nesundá si pyžamo a oblékne si na něj něco jiného. Když se obouvá, tak si nerozepne boty a vříská že se nemůže obout. Atd atd. Dnes jsem na ten časoprostor koupila pracovní sešit od Bednářové- Orientace v prostoru a v čase, tak jsem zvědavá jak jí to půjde

2. Pak jsme dostaly za úkol trénovat dalekohled z ruky, protože malá to neumí a udělá to tak, že udělá pěst takže tam není škvíra aby viděla skrz. Taky má vedoucí oko levé a vedoucí ruku pravou, což je právě u té dysfázie a u dyslektiků. Když si dítě vezme třeba rourku od toaleťáku, tak to oko kterým se dívá přes ruličku je vedoucí, no a vedoucí ruku poznáš podle toho jakou rukou maluje nebo když staví komín z kostiček, tak vedoucí ruka je ta která dává kostičky nahoru

3. trénovat motoriku- malá špatně běhá, skáče a má špatnou rovnováhu, nedokáže stát na jedné noze. Takže cvičíme tohle. slepičí kroky(jako když se chodí po provaze- my trénujeme venku na patníku), sloní kroky(velké kroky-máme problém), válení sudů( dítě si dá do rukou za hlavu míček, mezi kolena kapesník, mezi kotníky nějakého malého plyšáčka a takhle válí sudy, nesmí nic vypadnout, kruhy celýma pažema (každá opačný směr- tím si prý trénují mozek), dělat z rukou střechu nad hlavou a podávání míčku kolem hlavy a kolem těla (prý mají děti s dysfázkou problém dělat něco s rukama když tam nevidí)určitě nějaké cviky na netu najdeš

4. trénujeme grafomotoriku- takové ty různé čáry, vlnovky atd. aby se uvolnila ruka, a aby si dítko zafixovalo, že se čte a píše zleva doprava a zezhora dolů. Když to nenatrénuje tak bude mít ve škole problémy sdyslexií. Na uložto si zadej do vyhledávače Bednářová a je tam ke stažení Kreslení před psaním a pak je tam od ní i Rozvoj zrakového vnímání, pak tam můžeš zadat Šimovovy listy pár jich tam taky najdeš na grafomotoriku

5. Malované čtení- tzn. že musíme číst knihy, kde jsou v textu místo slov obrázky. Já čtu a ukazuju v textu že čtu zleva doprava a od zhora dolů a malá musí ,,přeložit,, obrázek ve správném tvaru.

6. Pak jsme dostaly za úkol trénovat předložky a směry tak, že rozmístím předměty po bytě a řeknu malý přines mi to co je na stole, v...,na..., před..., mezi...,vedle, u.. ale to patří k tomu časoprostoru. Můžeš rozmístit i pexeso a musí hledat obrázek do dvojice který jí určíš a když jí to nepůjde tak jí pomůžeš a řekneš že je za.., v...., na... atd.

7. Sbírání rozházených kostiček po zemi dle barev. Nejdřív sebere kostičky červené barvy, pak modré atd... prý super na motoriku protože musí pořád měnit polohy

8. No a dnes jsme dostaly za úkol trénovat grafomotoriku na uvolnění celé ruky od ramena takže musím namalovat velikou ležatou osmičku (nekonečno) na veliky papír a nalepit na zeď (osmička musí být větší jak ramena cca o 5 cm na každé straně) Pokud máte tabuli, tak je to ještě lepší. Malá musí obtahovat(říkat jí že jezdí s autíčkem po závodní dráze)

9. skládání puzzle- tříletý dítě má umět postavit puzzle z 4, 5 dílků. Malá zvládá 24 dílkový puzzle. Je to zase na prostorovou orientaci (aby pochopila že nemůže pejskovi dát na hlavičku nožičku atd) Malá občas kreslí obrázky vzhůru nohama, naležato, šikmo, tak proto to puzzle.

10. Dnes jsme dostaly vytisknutý obrázek z pohádky o řepě a postavičky máme vystříhat (má to vystříhat sama malá (motorika)podle čar) a pak ty postavičky má seřadit, tak jak patří a při tom povídat pohádku.

11. Pak jsme dostaly cviky na trénování toho jazyka a dýchání nosem, ale to asi nebude pro vás, nevím

Tak snad pomůže :-)

In reply to by Nesquicek

strašně moc děkuju, teď jsem to jen proletěla, protože musím pracovat, ale uložím, vytisknu a budu zkoušet, myslím, že jsi tímto hodně pomohla i jiným maminkám, ne každý logoped je fakt dobrý logoped, teda podle mé zkušenosti. Děkuji moc, jdu to uložit. Ale už teď je mi jasné, že 90procent toho fakt nezvládáme, ve věku 3.5roku. Fakt jsem vděčná.

In reply to by Ellla

Nevím, ale to co píšeš, by asi chtělo opět zajít za logopedkou. Ale mám zrovna čerstvé info, logopedka mi řekla, že ať malého nedrtím zájmeny (si a se) a předložkama, že to jsou věci, které se dítě učí nebo tedy si je fixuje až jako poslední. Že to je pro dítko těžké. Ale jinak to co píšeš, tak odpovídá také dysfázii, každopádně si myslím, že kruh toho všeho se uzavírá až kolem 4. roku, tak bych asi trénovala to, v čem je malý slabší. Nebo se obrať na odborníka

In reply to by Barunka8

A kolik vám je? Malý jsou 3 roky. Myslím že už teď začíná mluvit trošku víc ale gramaticky je ta řeč strašná. My chodíme k logopedce která nemá smlouvu s VZP :-( ale je úžasná!S tím příspěvkem od sociálky- musíte to ADHD s hyperaktivitou mít potvrzené od dětského psychiatra a neurologa pak oběhat socálku myslím že je to odbor zdravotní péče, ale nevím to jistě. Pak dostáváte měsíčně příspěvek na kroužky atd. až do 18 ti let :-) Zkus mrknout po netu jestli se o tom nepíše

In reply to by Nesquicek

A vam jsou cerstve 3roky?Vyse ctu ze jste nebyly u jineho odbornika,coz by asi nebylo od veci. Podle toho co totiz pises to treba jeste dysfazie byt nemusi a muze to byt jeste opozdeny vyvoj reci,coz je dobre resit s logopedem,ale neni to takovy "prusvih"(samozrejme dcerku jsem nevidela a ani si tu nechci hrat na odbornika,spis soudim podle toho co mi o dysfazii rekli lekari).Nam bude za par dni uz 3,5roku a jsme na tom s reci bych rekla hure.Jak jsem psala ,slova komoli,nesklonuje,jen kdyz nekoho oslovuje,predlozky vubec a slozi jednoduchou vetu max.o 4-5slovech.A asi takhle-osobne si myslim ze ji ma,mysli si to i logopedka,psycholozka rekla ze do 4let to neni jiste a ze ji muze brzdit i ta porucha pozornosti.A neurolog nevim,tam jsme byly naposledy pred 3.narozeniny a ten nas poslal k posouzeni k psycholozce.Takze treba se nakonec behem pul roku rozkecate :-)Jinak k tem prispevkum-kdyz byla mala mimco,vidala jsem se s jednou pani a ta mela starsiho syna autismu,tezkou formu(bylo mu skoro 6,zadny ocni,verbalni ani neverbalni kontakt,pleny,neumel sam pit ani jist) a ta prave davky pobirala a rikala ze to chce pravidelne jak pises lekarske posudky,pak ze je jednou za cas navstivi socialka a ta si vypracuje svuj posudek a ze maji bodove tabulky jak by standartni dite v urcitem veku melo byt samostatne a podle toho kolik toho zadatel nezvlada urcuji ten prispevek.Tak jsem to alespon pochopila ja a jestli to tak je,tak by jsme(vlastne diky bohu)narok nemely,protoze i dle psychologa je ve vyvoji a samostatnosti v norme,akorat oblikani kalhot a bot ji moc nejde,spis se u toho vzteka a nechce.Ale treba to tak neni a soudi to i dle jinych veci,ale beztak si myslim,ze to bude jen par stovek.No a vy chodite nekam na krouzky?A co skolka?Jinak pisi z mob.,tak se omlouvam za absenci diakritiky.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Tak to my ty dětské výrazy typu hafík a tak používáme ještě dost no :( Že má ADHD by mě tenkrát nenapadlo, myslela jsem, že je prostě jenom zlobivá. Až když jsme šly kolem toho 2,5roku na neuro skrz to nemluvení, tak mě na to připravila. V té době mě měla malá totálně na háku, poslechla mě max.doma a nebo venku když jí nic nerozptylovalo. Jinak dělala že neslyši, mohla jsem na ní volat po dobrém, po zlém, vyhrožovat, stejně si dělala co chtěla a to i přes to, že věděla že dostane naplácáno. Navíc nikde neposeděla. Čekat s ní třeba v čekárně u dr.bylo peklo. Ostatní děti seděli a koukal, ona lezla po sedačkách, lehala si, pištěla , lezla na skříně a když jsem jí v tom bránila a nutila jí sedět, řvala a vztekala se. Neuroložka mi tenkrát řekla že to že nemluví a takhle se chová není v pořádku. Poslala nás ihned na foiatrii, jestli třeba špatně neslyší-že proto neposlouchá a nemluví. Já ale věděla, že slyší moc dobře a že dělá naschvály. Také mi tenkrát dost nevybíravě řekla, že to sice může být jen ADHD, ale klidně to můžou být známky autismu a když viděla že jsem těhotná, ještě si přisadila že to si s nima tedy užiju :O Řvala jsem celou cestu domů. Ještě nás poslala na eeg, to bylo v pohodě a po návštěvě foniatra jsem se uklidnila. Ta věděla jak na ní, jak jí přimět s ní alespoň trochu komunikovat a říkala že tam žádné autistické rysy nevidí, že bude dobré jí kolem 3roku nechat vyšetřit psychologem, ale že na to nemám myslet, že takhle se děti s ADHD prostě jeví, zejména v takto mladém věku, ale že do 3let jí to stejně nikdo nedá jako diagnozu. Sluch ji vyšetřila jen orientačné, jestli nemá zalehlé uši, protože měření emisí ve spánku jsme absolvovaly už jako miminko kvůli akutnímu císaři.Je možné že tyto její problémy vznikly právě rizikovým porodem, to už mi nikdo s jistotou neřekne :( Každopádně až když mi psycholožka řekla, že je to jen ADHD a možná dysfázka, uklidnila jsem se, do té doby jsem na ní hledala různé mouchy, ale to hlavně proto že mi to na neuro řekla fakt dost hnusně :00: Teď už je tak o 50procent lepší, hlavně v chování, hlavně vím jak s ní zacházet, ale občas si s ní tedy užiji pěkné divadlo že lidi koukaj :s:
Tu logopedickou školku jsem si vyhlídla státní. Nevím odkud pocházíš, v Praze jich pár je, ale jako naschvál ne v našem obvodu, tak jsem našla nejbližší na Zahraďáku, cca půl hoďky mhd, ale zase je tam výhoda, že netrvají aby tam děti z jiných částí byly do těch půl 8, ale klidně až na devátou. Myslím si, že je to dobré, když s nimi pak pracují celý den logopedi a psychologové, psycholožka řekla, že to těm dětem může dost pomoct. Na soukromou bych ale neměla :( Zkus si zadat do vyhledavače logopedičká MŠ a místo bydliště a uvidíš :) Jinak s tím během je to něco podobného, běhá navíc s roztaženýma rukama a sklopenou hlavou :s: :00: To je zase román, snad to přelouskáš, nešlo to napsat zkráceně :s:

In reply to by Barunka8

Ahoj, čtu tady ten tvůj příspěvek a jako bych četla o mojí dceři - včetně porodu císařem, neposedností, negativismu..

Dcera měla teď tři roky, má vývojovou dysfázii. Teď je docela slušně rozmluvená, i když věty lepí jako "tatar" a stále je dost věcí kterým nerozumí. Např. na otázku jak bylo ve školce, co jste měli k obědu, jak se ti spinkalo - nedokáže odpovědět nic - neví, na co se to ptám. Nebo třeba proč jsi bouchla sestřičku, proč pláčeš atd..

Nikdo z vás tady o tom nepsal, takže nevím, jestli o tom víte a zkoušely jste s dětmi absolvovat stimulační pobyt. Dcera ho právě ukončila a jsem nad míru spokojená, ne že by ji vyléčili, to v žádném případě, ale je zase o velký krok napřed. Jedná se o pobyt (něděsít se!) na dětské psychiatrii v Thomayerově nemocnici v Praze. Pobyt trvá 5 týdnů, děti z velké dálky jsou tam přes týden i na noc, víkendy většinou tráví doma. Děti dojíždějící můžou být na oddělení od 8-16:00, pokud mají problém s odpoledním spaním, chodí domů ve 12:00. Celé dopoledne jsou v péči speciální pedagožky v tzv. školce, kde s nimi pracuje, střídavě si hrají. Ve skupince má děti podle věku, aby byly přibližně stejně staré a bývá jich tam max. 8, většinou 4.. V průběhu dopoledne se téměř každý den děti střídají u paní logopedky, během dne v různých situacích je sledují psychiatři, psychologové.. Každý na oddělení dcerku znal, přesně věděl, o čem mluví, jaká je, jak se chová když je naštvaná, když trucuje, když je šťastná, jaké má stravovací návyky, jak se chová při různých sociálních situacích atp. Po ukončení pobytu jsem měla pohovor s psychiatrem, psychologem a logopedkou, aniž by koukali do papírů, mluvili o dcerce tak, že mi bylo jasný, že odvedli kus práce. Většinou jednou za dva týdny bylo pro děti divadlo ve vedlejším pavilonu, pokud počasí dovolilo, chodily děti ven na hřiště, na oddělení měli malou tělocvičnu. Přesnou náplň práce nevím, ale jak říkám, na dceři byl vidět velký skok kupředu a rozhodně nám to spíš pomohlo. Podle mě je lepší diagnozu slyšet od někoho, kdo s dítětem pracuje 5 týdnů než od někoho, kdo ho vidí hodinu či dvě.

Ještě k ceně - platí se za hospitalizaci, tzn 100 denně, myslím ale, že to není taková velká suma. Je třeba mít doporučení od specialisty - nám doporučení poskytla naše paní logopedka. http://www.msmt.cz/socialni-programy/oddeleni-detske-psychiatrie-fakult… :a:

In reply to by Nesquicek

Je možné získat příspěvek na péči o dítě

V současné době si rodiče mohou požádat o příspěvek na péči o dítěte. Příspěvek v případě schválení patří přímo dítěti, ale nakládá s ním zákonný zástupce. Příspěvek mohou získat až do výše 3. Stupně. Záleží však na posouzení sociálních pracovníků obce s rozšířenou působností. Na některých internetových stránkách obecních úřadů je možné stáhnout „Žádost o příspěvek na péči“, dále také „Oznámení o poskytovateli pomoci“. Sl. Farkašová také vysvětlila, že je nutné v žádosti uvést ošetřujícího lékaře a dodat jako podklady zprávy od specialistů (lékařů). Na základě přijaté žádosti dojde obvykle k osobnímu šetření sociální pracovnice, která se dotazuje na oblasti uvedené v zákoně č. 108/2006 Sb. a vyhlášky 505/2006 Sb. Předem je účastník řízení informován o zahájení řízení a obvykle kontaktován ohledně schůzky – vyšetření v domácím prostředí. Následně přijde oznámení o přerušení řízení z důvodu počkání na lékařský posudek. Posudkový lékař kontaktuje účastníka řízení s tím, že se má dostavit k vyšetření (není nutné, neboť si dožaduje také informace od ošetřujícího lékaře). Považuji za dobré si zajistit předem všechny zprávy a kopie dodávat k pediatrovi, který je následně může předat posudkovému lékaři. Následně přijde vyrozumění o opětovném zahájení řízení příp. rovnou rozhodnutí, v příloze rozhodnutí je uvedeno odůvodnění přiznání / zamítnutí s uvedenými oblastmi, které dítě nezvládá soběstačně a potřebuje pomoci. V této souvislosti také přednášející uvedla, že považuje za vhodné, aby skutečně bylo ADHD diagnostikováno pedopsychiatrem, neboť ten jako jediný může stanovit tuto diagnózu. Jedná se tudíž o psychiatrickou diagnózu. Také je výhodou, že na základě tohoto stanovení diagnózy mohou rodiče ve spolupráci s PPP zažádat o individuální vzdělávací plán dítěte ve škole. Ne vždy je vhodné, aby dítě přestoupilo na Speciální či praktickou základní školu, neboť nebývá poškozen intelekt, i když se tak dítě může jevit.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky