mš - plody lesa na podzim
Učitelky z MŠ, můžete mi trošinku poradit? Co učíte předškolní děti v souvislosti s podzimem. Mám mít plody podzimu - respektive lesa. Říkáte,že na keřích a stromech volně v přírodě dozrávají bezinky, jeřabiny, lískové oříšky, šípky, v lese na stomech kaštany, žaludy, bukvice, šišky a v lese houby? Učíte je i listy stromů - jírovec - kaštan, dub - žalud, buk - bukvice, smrk a borovice - šišky ? A co houby? Učíte muchomůrku, hříbek, bedlu? ...Snad někdo napoví, aby to nebylo moc těžké...Díky
In reply to my to učíme tak nějak by Kytiii
že to myslela jako že toto téma má jako týdenní téma v MŠ, tak proto jsem psala témata... Kdybych to probírala s dětma doma, tak to taky nebudu takhle organizovat. Ale ve školce to nejde dělat jen tehdy, když na to náhodou narazíme... Aspoň teda u nás v MŠ... :?
In reply to Já jsem to aspoň pochopila tak, by Janikule
Přesně tak. Ve školce to bohužel takhle krásně přirozeně úplně nejde :( Taky bych tomu dala přednost, ale nedá se to...
nebo les celkově? Pokud bys měla les celkově, tak by tam šla zařadit i lesní zvířátka, motivace skrz zvířátka děti vždy víc baví. Pokud pouze plody lesa, tak bych si každopádně týden rozdělila na podtémata - každé podtéma=1 den, např. houby, lesní ovoce, plody list. stromů(šípek,jeřabiny,oříšky atd.), plody jehl. stromů - šišky, lesní rostliny - konvalinky, kapradí, mechy apod, šlo by tam zařadit i nebezpečí v lese - klíšťata, jedovaté rostliny, chování v lese apod. A šlo by tam dát i něco ohledně podzimu - změny v přírodě, změna počasí... Záleží na tom, jak to chceš pojmout. :)
In reply to Máš přímo plody lesa by Janikule
Mám vyloženě plody lesa a to jen na jeden den - vykrývám totiž služby ve 3 třídách, takže je to dost krkolomné. Kdybych měla svoji třídu, rozdělila bych si to a jela bych. Takhle jen "učím", co je plánováno na den, kdy jsem ve třídě...
In reply to Mám vyloženě plody lesa a to by DenyPu
Teda aspoň pro mě by bylo... Když už mám mít řízenou, tak bych si chtěla naplánovat celý týden dle sebe...My to teda aspoň děláme tak, že když jedna z nás chybí a další z kolegyň zaskakuje, tak ta, kt. si vede ten týden, tak to naplánuje a tamta to akorát provede, jestli je to srozumitelný ;) :///: Myslím, že je to tak lepší pro všechny... :)
Moje mala ma tri roky a pozna brizu, borovici, smrk,muchomurku a vi ze se neji, a hribky ,kastany zaludy sipky taky zna, sisky ale treba by nepoznala ktera siska patri na smrk a ktera na borovici.. na co natrefime tak si to nejak zapamatuje, ale nevim jestli vsechny deti to znaji... tezko rict...ale urcite s nejakou pomoci by na to prisly...
In reply to ahojky by lenkarudinska
Přesně jak říkáš. Podle svého dítěte to brát nemůžu. Naše už taky od 3 let zná břízu, smrk, borovici, dub, javor...ale spousta dětí v té školce nezná nic moc, tak to nechci plánovat zbytečně složité...
my to učíme tak nějak přirozeně... když to potkáme, tak si řekneme, co to je (když to vím, tak řeknu, když ne, tak je to třeba prostě nejedlá mochomůrka - to se nejí :D )... kůru je neučím - sama stromy (krom břízy a borovice) dle kůry nepoznám, takže listy, plody...
v lese třeba hrajeme hru, kdo si vzpomene na co nejvíc věcí, které se vyrábí ze dřeva... a tak...
šípky, houby, ostružiny, maliny, lískáče atp. sbíráme, louskáme... ale neučím je to nějakým organizovaným způsobem...