Montessori výchova

17.05.2010

Ahoj všem ráda bych se zeptala jestli má někdo zkušenosti s Montessori pedagogickou výchovou? Hrajete si podle toho? U nás je teď nově otevřená herna Montessori před tím než se v září otevře školka. Byli jsme tam jednou abychom se s tím seznámili a přítel byl teď na semináři a byl nadšený..... snažíme si při hraní používat hračky a pomůcky co jsou v té herně. Snad se tu někdo najde kdo napíše svůj názor nebo postřehy. Malá má 15 měsíců a teprv začínáme a udělali jsme dost chyb, ale teď už dělat nebudem víme co máme dělat.

Kliknutím vložíte smajlíky:

Ahoj holky moc vám děkuji za příspěvky. Mám teď trochu z toho v hlavě zmatek! Mě se hrozně moc líbilo jak došel přítel ze semináře a začal vyprávět proč děti dělají to a ono a co máme dělat my. Jako bych Markétce víc porozuměla a vím co teď mám dělat. Nevěděla jsem co dělat když mi malá pořád chodila ke kvytku a vyndávala hlínu a to jsem zkoušela vše.Zakazování, vysvětlování, přestěhování, zabalikádování a prej měla tu potřebu vyndávání hlíny tak jsem to měla něčím nahradit trěba dát krupici do misky. Dělala by to třeba den dva tři a byl by pokoj. Takových příkladů je mnoho dívám se na to teď jinak a už tak nezakazuji atd. Mě se hrozně, ale opravdu hrozně vztekala a teď se to trochu zmírnilo. Je jasný, že má každej svůj názor a moc vám všem za něj děkuji je to velmi přínosné když se dozvíš jiné názory nebo zkušenosti. Mě se nejvíc líbí, že díky Montessori děti měli být vyrovnanější, připravenější na tu školu co se týče např. držení tužky( ukazuje se jak si hrát a přitom dítě učit správně držet tužku), sebevědomnější, klidnější. Nevím jak bych to už popsala, ale díky tomu, že ji nechám dělat to co zrovna ona potřebuje tak ji tím prej pomůžu samozřejmě s rozumen a hranicí.Pořád nad tím přemýšlím je to k něčemu pomohu ji tím, jak na to bude reagovat okolí co ostatní když bude mít potřebu válet se v parku v listí :s: atd. Pořád na tom nemohu najít nějakou negativitu.
No uvidím v září 2012 má nastoupit do českorakouské školky do Rakouska kde taková školka je tak uvidím. Snad to pro ni do budoucna nebude ke škodě. Pardón, že jsem se tak rozepsala já to musela nějak probrat. A nakonec každé dítě je úplně jiné. Třeba se nám to nebude líbit a taky s tím skončíme že?! Mějte se moc krásně

In reply to by Martinka5

To co píšeš je pěkné a pravdivé,dítě má své potřeby a mělo by se nechat rozvíjet a ne jen zakazovat,v tom s tebou souhlasím! Myslím,že každá školka je jiná a záleží opravdu na učitelkách jak ji vedou a jak k dětem přistupují! Třeba tady u nás funguje Monesorri tak,že si děti dělají co chtějí...což asi taky není moc dobré! Já ti můžu poradit,ať vychováváš svoji dcerku,tak jak si ty sama myslíš,že je to správné a ať tu školku zkusíte! Třeba vám zrovna bude vyhovovat!!!

Ahojky,tak ja jsem sama zvedava,co ti ostatni maminky poradi....u nas je tohle mezi maminkama docela ožehavé téma! Máme tady totiž školku(žiju na vesnici) a ta má jednu třídu Montessori a druhou normální! Moje dcerka ma rok a pul,takze zatim mame casu dost,ale hodne se ptam na nazory a hodne se to liší! Jedna maminka řekne...Super,vedou je k samostatnosti,mohou si sami nabírat stravu,jsou sebevědomé,vše formou hrou.....no a je nadšená! Druhá mi zase řekne,že dala dítě pryč,že se ji nelíbilo,že každé dítě vyfasuje maličkatý kobereček,na kterém si musí SAMO!! hrát s JEDNOU hračkou a když chce druhou,musí ji uklidit a pak si ji vzít-to je sice pěkné,ale chybí tam komunikace s druhými dětmi...no já nevím,protože jsem se s tím osobně nikdy nesetkala! Ale moje kamarádka co učí v mateřské školce a má vysokou školu v oboru speciální pedagogiky mi montessori moc nedoporučuje! Podle mě je to stejnak všechno jen v učitelkách..když je dobrá učitelka,kterou to baví a miluje děti,tak dokáže dítě naučit to co potřebuje k nástupu do školy! Pokud učitelka stojí za prd,tak ani žádná aternativní výuka či výchova není nic platná! A základem je stejně vždycky rodina,to je jasné:)

Sousedovic holky (nyní 12 a 14 let) prošly valdorfem a musím říct, že ten rozdíl je více než patrný. Jsou zdravě sebevedomé, nikdy se nebály do školy chodit. Rodiče jsou od začátku zapojeni do fungování školy a systému výuky. I my jsme se mockrát účastnili nějakých jejich školních akcí a nemohu si to vynachválit. Moje srovnání pochází od dětí několika mých přátel, které chodí do "klasické" školy. Strach z učitelky, počurávání se, nechuť jít do školy, dospělý má vždy pravdu, učitel se nikdy nemýlí apod. Na druhé straně nemyslím, že systém výuky valdorfu je pro každé dítě. Co mě osobně vadilo, je že tato řekněme alternativnější forma výuky přitahuje alternativnější až extrémní rodiny. Jeden příklad za všechny: děcka chytily vši, hubilo se to ortosanem. Několik biorodin zvolilo zaříkávání. Kupodivu a k překvapení těchto lidí se vši vesele množily dál ...
Co se týká montessori, moje kamarádka nadšená z valdorfských akcí dala dcerku do montessori školky, která byla blíže jejich bydlišti. Říkala si alternativa jak alternativa. Po 14 dnech vyděšená brala malou pryč. Děti si např. hrály na vlastních koberečcích, nelítaly, nehlučely jak to normálně děti dělají. Každé mělo terčík červený a zelený a jeho vystavením na koberečku dávalo najevo, jestli si chce nebo nechce hrát s ostatními dětmi. Vůbec tam byla veliká snaha děti zklidnovat a kontrolovat oproti valdorfu, kde se cenila volnost a kreativita. Omlouvám se za román. Abych to ukončila - já i přes určité výhrady jsem pro alternativu at valdorf nebo montessori - vždy je to hlavně o lidech, kteří se této alternativy ujmou. V "klasické" škole je bohužel možnost cokoli ovlivnit minimální...

In reply to by FifiOnLine

ahoj, teď se teda musím té "klasické školy" zastat. Z tvého příspěvku vyznívá, že u toho kdo chodí do normální školy je počůrávání, strach apod. normální. Není!!! Pokud toto dítě opravdu zažívá, tak se to musí rychle řešit, to jest zajít do školy, promluvit s učitelkou, ředitelem a když ani to nepomůže, dát dítě jinam. V dnešní době hlavně první stupeň ZŠ vypadá úplně jinak, než dříve. Hry, pohyb, celkově přátelštější atmosféra, je to opravdu o něčem jiném. To, že má učitel vždy pravdu a je neomylný je blbost!!! Máš pravdu, je to v lidech, jsou učitelky dobré i ty staré špatné zkosňatělé,ale i to se dá řešit.

In reply to by FifiOnLine

No, mně osobně taky Montessori nevzala. Učili jsme se o ní ve škole, jinak osobní zkušenost nemám. Nás učili, že děti předškolního věku se potřebují vyběhat, hrát si s ostatními dětmi - v téhle době si hrají na něco - na maminku a tatínka a pod. a to sám můžeš těžko. Rozvíjet intelektovou část je jedna věc, ale musí k tomu být zase i protipól - uvolnění, pohyb. I když se to učí hrou, pořád je to fuška...Waldorf vede opravdu k samostatnosti a učí i spolupracovat s ostatními na projektech. U nás bohužel nikde okolo taková škola není, takže půjde malá určitě do školy běžné, ale i v běžných školách to už dnes funguje jinak:-) Záleží na kvalitě učitelů...

In reply to by FifiOnLine

mě tčeba překvapilo že většina ted již dospělých lidí co prošli tímto systémem jsou s odpuštěním mimoňové ne ve špatném slova smyslu ale všichni skončili bud jako sociální pracovníci nebo alternativní umělci rozhodně odtamtud nevyšel bankovní úředník nebo matematický vědec případně někdo kdo vydělá dost peněz :) ty děti jsou neprubojné protože tam není potřeba přirozené dravosti
školu tohohle typu bych zvilila tehdy kdy má dítě problém s normálním školským systémem (porucha pozornosti, hyperaktivita, prvky autismu, downíci...)ale dokud bude víc normálních škol než alternativních jsem pro normální nechci aby ema pak na střední nebo druhym stupni čučela jak puk že jí někdo podrazí nohy a paní učotelka napíše poznámku....

já teda osobně nemám ráda systém montessori a ani valsdorfský
v tomhle předškolním věku proč ne, ale rozhodně nejsem pro to v tom pokračovat ve věku školním

jé a nemohla by jsi trochu nastínit, o čem to vlastně je? jsem nikde se moc nedozvěděla,o co vlastně jde.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky