Mám chytré dítě?

22.07.2011

Dobrý večer maminky! Mám zvláštní dotaz.... Malý je hrozně zvědavý a dost toho umí: Učí se barvy, hodně mluví, hrajeme pexeso, bez plen jsme od 16ti měsíců, procházíme obdobím neustálého CO TO JE? A minulý týden se začal učit písmena !SÁM! Už umí tři...!!!! Dnes mu bylo 20 měsíců! Nechci se vytahovat i když jsem na něj samozřejmě pyšná, jen se bojím aby mi jednou nevyčetl, že jsem s ním měla víc pracovat atp. Co vy na to? Poraďte!!!! :help:

Kliknutím vložíte smajlíky:

Děkuji moc všem za názory!!!! Můj chlapeček rozhodně není génius a to je dobře! Jinak jsem objevila knížku ve které jsem našla to co jsem potřebovala a to v podle věku rozdělených kapitolách... Je to super jdu číst a písnu Co všechno jsou děti schopné v tomto věku umět aniž by to ohrozilo jejich vývoj :qu:

Neboj on to všechno zapomene zas...moje uměla hodně brzy číslice..ted se jí zeptám...co to je a neví...Pořád chodila kolem spz a furt se ptala co to je..a ted jí zajímají jiné věci....v tomhle věku nehraje vůbec todle žádnou roli...

Neboj, já si myslím, že o nic nejde. Některé děti jsou prostě zvídavé. Naše malá taky uměla před druhým rokem všechny barvy, mluvila v souvětích a oblíbená otázka taky byla co to je. Prostě chodila a ptala se jaká je to barva, tak jsme se je naučili. Co se taky dalo dělat? Nemohla jsem jí říct, ne to máš umět dle tabulek až jindy. Básniček a říkadel uměla taky nespočet, ve 26 měsících už celou knížku říkadel a u každýho obrázku věděla, která básnička to je :s:
Myslím, že takových dětí je dost. Záleží jak ty se k tomu postavíš. Já taky slyšela, ať jí dám do té "jiné" školky, ale já myslím, že "normální" školka bohatě stačí.
A určitě ti nevyčte, že ve dvou letech si s ním měla víc pracovat. O tom ani nebude vědět, jen ať si pohraje a ve školce a ve škole se uvidí.

Pokud ho to baví a sám to jakoby vyžaduje, tak bych ho v tom podporovala :-). Toho, že se bude nudit ve škole bych se nebála, v nejhorším přeskočí ročník, nebo pojede podle individuálního vzdělávacího plánu pro mimořádně nadané děti (jsou na to i extra třídy či školy, pedag.psych.poradně by ti mohli poradit, pokud tedy nic sama nenajdeš na netu).

Myslím si, že zábavnou a hravou formou proč ne. Už jsem si smířila s tím, že kdo nejde s davem hned ho lidi odsoudí.

Ahoj, zbytecne bych dite neucila veci, ktere k jeho veku nepatri, ve 20 mesicich si ma hrat a ne se ucit pismena, pocitat a podobne. Na to ma x let ve skole, kdy si bude stezovat, ze musi do skoly nebo ze se musi ucit.
Pripadne bych jej poslala do nejake specialni MS (jestli existuje), nebo do nejake, kde treba deti uci jazyky apod. Ale i na to pozor, dite se pak muze mezi ostatnimi na ZS nudit a vyvadet tak vylomeniny.
A pisu ti to teda primo z vlastni zkusenosti, protoze mam vychozenou matematickou ZS.
:a:

In reply to by Principessa

jenže je rozdíl mezi bilingvním dítětem, které se jazyk učí přirozeně a v podstatě mají mateřské jazyky dva a tím, kdy oba rodiče mluví pouze česky a dítě se učí cizí jazyk ve školce a často velmi nevhodným způsobem pro svůj věk. Já bych dítěte do MŠ s výukou angličtiny nedala, pokud by tam nebyl rodilý mluvčí.
Tess

In reply to by martina2105

No prave ale ze u deti, ktere se nauci jazyky drive nez jim je 6 let, tak se jim vytvori v mozku 2 centra jazyku. A to dite potom "lovi" v tom prislusnem centru ta slova podle toho, kterym jazykem mluvi. Po 6. veku ditete uz se ta centra netvori, to se ten druhy jazyk nauci jako dalsi jazyk a slova si pak v hlave preklada z jednoho jazyka do druheho...

Ahoj,tak moje dcera ve čtyřech letech plynule četla,psala,počítala.....
Nikdy jsem ji nic neučila,na všechno přišla tak nějak sama.Pexeso jsem s ní snad ještě nevyhrála,má velice dobrou paměť.
V 1.třídě ji to teda absolutně nebavilo,nudila se a sama učitelka jí nosila knížky,ať si ve vyučování čte.Teď už chodí do školy ráda,nesnáší pouze tělocvik.Má pořád samé jedničky,teď je jí 11,v září jde na osmileté gymnázium a je naprosto "normální",jen od mala o trošičku dopředu před ostatníma stejně starýma dětma.
Takže si myslím-nech tomu volný průběh,zbytečně ho nic navíc neuč,ale pokud se ptá,vysvětli....a uvidíš jak se bude vyvíjet dál,pokud bude chtít např.číst,stejně tomu nezabráníš.

ahoj, tak určitě bude vývojově napřed, ale není to zas taková rarita, barvy v tomto věku zná spousta dětí i ta písmenka nejsou výjimkou. Určitě bych s ním schválně písmena neprocvičovala ani ho neučila. Spíš bych se zaměřila na pohybový rozvoj, klasické říkanky, nechat ho si hrát (kostky, vkládačky). Není dobré přeskakovat dětská vývojová období, bývá to dost často spíš na škodu než k užitku. Rozhodně bych se s ním záměrně neučila číst nebo počítat.
Tess

ahoj, no určitě je v něčem napřed..třeba to nemusí nic znamenat, děti se vyvíjej podle mě každý uplně jinak. ale být tebou, tak bych ho v tom moc nepodporovala. protože co pak bude dělat ve školce a ve škole..? a děti se stakovejma kolikrát moc nebavěj. spíš bych ho nechala hrát si hodně venku, v lese, aby měl hodně pohybu, doma s nim něco vyrábět, třeba zpívat a nechat ho si hrát. písmenka a čísla schovat. protože když mu tohle tak dobře jde, třeba by v jiných směrech moh zakrnět, kdyby si s nim hrála pexeso a učila ho číst. těžko říct, mojí holce bude dva a půl, plíny nosila do dvou, barvy neumí (ne že bych ji to učila..) mluví normálně, co to je se ptala někdy v roce a kus, takže toho bych se nebála, písmena ji nezajímaj, nemá moc knížky s písmenkama, ale ty by se podle mě naučilo každý dvouletý dítě vzhlledem k obrovský plasticitě jejich mozku. záleží na tom, na co se klade v okolí důraz, oni si do tý hlavy nacpou uplně všechno, pak je otázka, čim je dobrý jim tu hlavu nacpat..:-)

ahoj mam doma to same v te dobe umel i pocitat do 5ti..spoustu basnicek o barvach ani nemluvim..znacky vsech aut atd..myslim ze mame bystrejsi a rychle ucici deticky ale podle me to zatim tolik neznamena...

ahoj, myslim si že bude vyzrálejší než jiné děti v jeho věku. Taky je pravda, že já třeba s dětma v tomto věku barvy neprobírala. Pexeso s malou hraju taky a jde jí to, mluví ve větách od 20měsíců, plně bez plen od 19měsíců, co to je? je její nejčastější otázka. Zajímá jí hodně věcí. O písmena se nezajímá.
Uvidíš zda mu to vydrží nebo se vše ustálí :-). Pokud by byl i nadále takhle napřed, tak bych určitě volila školku, kde je hodně aktivit a dětem se opravdu důkladně věnují. Byla by škoda kdyby díky školce zakrněl :-)

Myslím si že je to zajmavé. Ale asi bych super inteligenta nechtěla. Můj bratr je taky takový a zrovna on stojí docela za prd. Sice se nemusí učit a vše je pro něj jednoduché, ale nemá jediného kamaráda, protože jsou pro něj všichni hlupáci. Takže celý život tráví u pc. Život k ničemu. Já mám průměrnou inteligenci a vedu plnohodnotnotnější život než on!
Přeju ti hodně pevné nervy, protože to asi nebudeš mít jednoduché. Ahoj :a:

In reply to by tessie

Já jsem jen zvědavá co vynalezne ten náš doma :a:
Jinak neříkám že nejsou důležití, ale jako pro matku těch chytřejších je to utrpení. Vidím to na tý svojí. Je nešťastná, že její syn je JINÝ

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Jo. To je jasný, že né každý co se dostal na vysokou je jiný. Já mluvím už o těch extrémech

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

To je super. Třeba to bude zrovna on, co vynalezne lék na AIDS např. :j)

In reply to by Cuketa

a co je špatného na tom být jiný, je potřeba najít na tom vždy to pozitivní. Je to sice náročnější, ale jde to a i "inteligenti" mohou žít plnohodnotný a šťastný život, jen jejich představa šťastného života je odlišná od té běžné
Tess

In reply to by tessie

Chápu jak to myslíš. To nemění nic na tom, že ani moje matka a ani můj bratr nejsou z toho že je JINÝ tak šťastní jak to popisuješ. Moje matka probrečela nespočet nocí kvůli tomu, že si s ním nikdo nechce hrát a bůhví co se honí hlavou jemu. Je tak uzavřený, že i kdyby tě znal pět let tak tě nikdy nepozdraví. Každý dokáže rozumět jen tomu co sám prožil, takže pokud nemáš podobnou zkušenost, jen těžko pochopíš o čem tady píšu. A pokud máš podobnou zkušenost s pozitivním koncem tak patříš k těm šťastnějším. Gratuluju

In reply to by Cuketa

tak, jak bratra popisuješ, to skoro vypadá, že by mohl trpět lehčí formou autismu, byla s ním mamka někdy v poradně? Protože vyšší IQ se automaticky nerovná nespolečenský a uzavřený člověk. Znám dost lidí s velmi vysokým IQ, kteří nemají problém s navazováním kontaktů a přátelství.
Tess

In reply to by tessie

Ne tam hraje velkou roli velká hromada komolexů z dětství. Začínalo to posmíváním že je jiný a pokračovalo to tím že je tlustý. K tomu se nedávno přiznal, že je gay a podle mě neví jak s tím naložit. Asi jen nedůvěřuje lidem. Jak říkám. Nevím co se mu honí hlavou. Nechce se bavit. Jinak s ním byla máma u psychologa a nic se nezměnilo. Řekl, že už tam nepůjde, protože se vyptává na debilní věci a bylo to! Když byl malý, přestal se snažit komunikovat s dětmi hned potom, co se začal bát jednoho kluka (rváče) a od té doby už nikdy ven nešel, až před rokem na to kolo. Ono když se snažil donutit děti aby si s ním hrály na školu. Že jako on je učitel a bude je učit, tak se dost brzy k němu otočily zády :\/:

In reply to by Cuketa

bohužel se toho nahromadilo hodně a také ne každý psycholog je dobrý, ale určitě bych nad ním nelámala hůl, že se to nemůže změnit. Nevím, jakým stylem k němu vaše mamka přistupuje, to je opravdu na podrobnější popis situace. Ale dá se chytnout toho kola. Ty jsi někdy zkusila s ním jet na projížďku? Ono někdy stačí, že s tím člověkem jsi, že mu dáš najevo svůj zájem (ne vyptáváním), stačí, že s ním mlčíš. Ztracená důvěra v lidi se vrací těžko a je to dlouhodobý proces. Ale někdy to společné mlčení udělá hodně a časem (někdy to chce fakt trpělivost, protože to trvá dlouho) začne povídat sám od sebe, protože se nebude cítit pod tlakem a hlavně bude mít pocit bezpečí.
Tess

In reply to by Cuketa

Tohle jak kdybych psala já! :-) Taky mám bratra, ktery se sám naučil plynule číst ve čtyřech letech, byl na testech, vyhodnocen jako nadprumerně chytrej. Co z toho? ve škole se nudil, i když chodil do speciální pro nadane deti, nepotřeboval se doma učit, takže ani nevěděl jak se doma učí, když pak šel na "obyčejný" gympl, začal mit problemy, jelikož tam už žádnej speciální výukovej program neměl a do šesnácti trčel jen doma u PC, žádny kamarádi, nic. ted mu je 19 a teprve se začína "rozkoukávat" v živote!!

In reply to by sycatko

Ano ano. Mýmu je osmnáct a teprve před rokem začal vylézat na kolo a to ho donutilo to, že vysedáváním u počítače narostl do obrovských rozměrů a ve škole se mu asi smáli. Má sice vysoké cíle. Chtěl by jít studovat do Ameriky, ale bohužel by umřel hlady a tak bude muset zůstat u maminy doma

juu to je chytre mimi!Ale muj braska kdyz mu byl rok tak dokazal ukazovat na barvy,umel posminka a tak,ve trech letech umel uz scitat,ve 3letech uz pocital velika cisla a tak.no umel silene moc!!NO a je zjistili mu,ze je hdone inteligentni!Je mu 10let,ale co dokaze!NEmuze chodid do normlani skoli by se tam unudil :D chodi do skoly pro talentovane a chytre deti..a ve 2tride mam jen tak prinesla zkousky na gympl a ON JE CELE UDELAL rteda ty testy cvicne hehe je silene inteligentni..vi o hodne veci,zajima ho svetova valka ,vesmir a tajk...ale je i jiny od normalnihc deti :) ale je uplne nadanej!!Ale je ot Albin,tak proto je az tak..si paamtuji jak v roce sel a ja mu rikala je ot cervena barva a on uazal na cervenou barvu!MLuvil krasne,umel zvirtatka vse silene rychle!Halnve ve 3letech pocitat ..takze kdyz sel do prvni tridy temer vsechno umel!Jen s cim bojuje je CJ a psani..ponevac jako Albin desne spatne vidi :( ale pokud je broucek take tak chytrej TAK BUD SAKRA RADA!!Vuzij toho!POkdu bude fakt takhle inteligentni tak doprej mu dobre vzdelani!a tak!!Mam Vilikovi doprava orpavdu dobre vzdelani a tak..takze bohuzel se od neho ocekava hodne..tak jen aby v pubete nikoho nezklamal :D take Dr se na to zeptej a urco to vyvijej!!

tak to mas velmi inteligentni dite kdyz se nauci pismenka aniz by mu to nekdo rekl :jawdrop: :00: nemyslim to spatne ale prijde mi to jako extrem.
rekla bych ze mas zvidave dite,naseho maleho taky vse zajima a uci se taky sme chytrejsi a rychlejsi nez deti kolem a divne ani zvlastni mi to neprijde,cti mu uc ho co muzes vic pro nej stejne udelat nemuzes, :a:

Nedávno jsem o tom četla v nějakým časáku u tchýně. Jsou pro ně i speciální školky a školy, kde si hodně řídí sami čas, páč jsou schopni se rychle naučit danou látku...Bylo tam i pojmenování, ale nepamatuju si přesně název toho časáku :-(

In reply to by Paulette

Já bych radši aby byl normální chytrý a zvědavý kluk! A ty myslíš že je to hodně na jeho věk? Já mám pocit že ostatní jen třeba nemají tolik na děti čas nebo že děláme hodně věcí tudíš si víc pamatuje... Já nevím :-(

In reply to by vladenka_k

No, hlavně to chce sám a bude se ve škole nudit. Byl to fakt hodně zajímavý článek. Nebylo to myšleno nijak zle, ale ty děti pak tetsovali na IQ a měli fakt hodně. Jako pokud to dělá sám, tak je to správně a je to pro něj přirozené. Pokud by jsi ho k tomu vedla, je to špatně. Náš mladej má teda taky dobrou paměť, ale tohle ho nebere a je to na jeho věk fakt hodně. Bylo to v Respektu, ale nevím v kterým čísle.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky

Vaše fotografie

nevim
Můžu to brát jako pozitivní?
Adopce

Ovulační kalkulačka