je tu nějaká učitelka 4. a 5. třídy?

12.11.2014

Holky, učím prvním rokem v malodřídce 4. a 5. ročník. Těšila jsem se, ale musím říct, že je ta práce pro mě neskutečně časově náročná. Zajímalo by mě, jak často zkoušíte v jednotlivých předmětech, jestli zkoušíte i ústně nebo jen písemně. Mám sice málo žáků, ale super "myslitele" a neskutečně pomalé, nesamostatné a užvaněné. Píšou hrozně pomalu, při čtení čteme dvě stránky přes půl hodiny! Mám dokonce kluka, který 2x propadl a nenapíše ani slovo (zkouším ho extra ústně, když ostatní píšou), v matice odpovídá začátku 2. třídy!
Výpisky jim píšu na papír, který si založí nebo si je děláme v hodině formou pracovního listu, který doplňují, protože když mají výpisky opisovat, ví jen jedna, co píše! Takže dělám výpisky na každou hodinu přírodovědy a vlastivědy, k tomu testy (1x týdně oba předměty), sháním prezentace na netu nebo si je dělám a občas dělám i pracovní listy, protože třeba vlastivěda (kraje) má pracovní sešit na prd. Matiku si počítám předem, protože musím v hodině rychle kontrolovat výsledky a to bych z hlavy rychle nedala.
Můžete mi někdo poradit, jak vypadá struktura Vaší hodiny, jak si zjednodušit "život"? Děláte výklad a rovnou k tomu píšete na tabuli výpisky a v druhé půlce je opisují? Druhý den zopakujete látku pomocí pracovních listů nebo jak? Možná dělám něco špatně. Mám pořád pocit, že bych ten čas potřebovala nafukovací! Doma dělám přípravy do noci, k tomu dvě malé děti. Už mám nervy!
Díky moc :one:

Kliknutím vložíte smajlíky:

učila jsem na malotřídce dva roky 3., 4. a 5. třídu. Ze začátku to zabralo spoustu času, všechno,ale vydrž na konci listopadu se to srovná. Samozřejmě to nikdy nebude jako na normální škole, kdy máš na jednu třídu 45 minut. Já jsem se snažila to rozdělit na každou třídu 15 minut a točila jsem je. Měla jsem tedy ve třídě k dispozici interaktivku, počítače, práci na koberci a práci v lavici. Takže se točili např: hodina ČJ 4. třída: opakování vyjm slov-na koberci s kartičkami(případně interaktivka nebo výukovky, dalších 15 minut-práce se mnou-nové učivo, posledních 15 minut-práce v prac. sešitě samostatně nebo kartičky ve dvojicích v lavici. Zápis do vlastivědy a přírodovědy jsem si samozřejmě musela vždy připravit předem-buď jako kopii-kde doplňovali žáci některá slova a pak si to nalepili do sešitu nebo jsem se snažila alespoň pro jednu třídu napsat zápis už o přestávce na tabulu,abych se mohla věnovat dalším třídám. Moje ředitelka nebyla zastánkyní dlouhých zápisů do sešitu, takže až se vrátím z mateřské budu se to snažit omezit na minimum, protože to děcka jednak nebaví,jednak jsou na to ještě dost malí a jsem také zastánce toho, že jsou lepší metody na zapamatování určitých věcí než je dlouhý zápis(např. práce s různými kartičkami, pojmy,....doplňovačkami-které si buď připravím jako kopii nebo DUM, zkus využívat i různé stránky pro pedagogy-např. rvp.cz-ulehčí Ti to práci. Píšeš o té matice-taky jsem si to všechno počítala předem, protože na malotřídce je to vždy o čase-a na malotřídních školách ho budeš mít vždy míň. Mně osobně se na malotřídce líbí to rodinné prostředí(také jsem tam utekla z velké školy), ale pokud se budeš srovnávat s učitelkama na "normální" základce, nikdy nebudeš mít kecací,lážo plážo hodiny, doma budeš dělat 2x více příprav a promýšlet čas do detailů, aby se děcka nenudily a měly pestré hodiny. Zkus tento rok a uvidíš, pokud Tě to nebude ani v květnu naplňovat, tak bych se poohlídna po nějakém místě na normální základce. Zkoušení jsem nebrala striktně tak,jak se jede třeba na 2. stupni. Ale známkovala jsem např. některé cvičení v prac. sešitě, v matice pětiminutovky, pracovní listy, referáty, práce v hodině. Hodně se také dával důraz na pochvaly, smajlíky. Ředitelka je zástánce slovního hodnocení,takže ani já jsem nebyla nucena psát po každém dni x známek do ŽK, což bylo super. Na konci měsíce jsme dávaly do ŽK slovní hodnocení. Také jsme připravovali tabulku, podle které se děcka hodnotili sami. Např:
Umím odříkat vyjmenovaná slova po B-a vybarvovali smajlíka, který podle nich jejim znalostem odpovídal. JO a ředitelka např. známkovala i práci na výukovkách, takže všechno se dá.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky

Vaše fotografie

nevim
Můžu to brát jako pozitivní?
Adopce

Ovulační kalkulačka