Je to normální strava ve dvou letech?

30.04.2011

Psala jsem tu, že kamarádky syn má na 2 roky 10 kg a nechce nic jíst.
Tak jsem porozovala kamarádku co mu dává a jsem celkem zhrozená.
Ráno malej dostane pár lžiček nějakýho pribináčku nebo jinýho tvaroháčku, čáj. Pak se do něj pokusí dostat nějakej rohlík s paštikou a dostane kousek miňonky. Na oběd dostane to co se vaří nebo co zbylo od včerejška (když pro něj není vhodnej dnešní oběd) v tom se porýpe a dělá scény. Pak se prospí a jde se na procházku, na té dostane zmzlinu, jak jde kámoška z procházky koupí si hranolky s tatarkou a rybí prsty - takže malej dostane hranolky a rybí prst, a plive to. Někde mezi tím si kousne do bábovky u babičky a sní plátek uzenýho sejra.
Na večeři teď dostane kašičku, kterou jsem mu koupila já, protože jinak dostal jen oslazený mlíko!
Víte mě nic do toho není, ale kámošku trápí, že nejen, že nepříbívá na váze, ale dokonce hubne.
Navíc dle mého názoru má moc sladkýho a slanýho. Ale kámoška taky nejí 2x zdravě a už ůbec ne pravidelně. Vídáme se každý den, takže to není vyjímečný den.

Kliknutím vložíte smajlíky:

Nějaká "supermatka"se s prominutím serinká do něčeho,do čeho nemá.Ono by mě zajímalo,jestli tvoje kamarádka ví,že takhle tady rozebíráš ji a i její dítě?A ono bůh ví jak to je,vid?A i kdyby to bylo jak píšeš,tak je to přeci jen její problém.Nebo si to sem napsala,aby si vypadala líp? Nebo jím tímto hodláš vážně pomoc?Osobně bych takovou "kamarádku"jako si ty nechtěla.

Čauky,já teda nevím,a´t si kamarádka jí,co chce,ale ať takhle nekrmí malého,na sváču zmrzku a pak ještě hranolky apod,nevím,jestli to je ta nejlepší strava pro 2 leté dítě.Nevím no,každopádne jsi udělala dobře s tou kašičkou,já bych třeba takhle nemohla krmit svoje dítě.Ale to je názor každého :a:

Se složením jídla nahoře nesouhlasím ale strašně by mě zajímal váš názor na celodenní jídelníček pro děti od 2 - 2,5 roku? Sama občas tápu co tomu malému dát...

In reply to by Kotrmelinka

ja nad vsim tak premyslim a nevim mno , nase ma ma 19mesicu jeji vaha je neco pres 10kg , je to drobek ma cca 82cm a jeji jidelnicek je opravdu obsahly a basti jako dve deti problem je v tom ze ta prcina se na chvilku nezastavi ma bohuzel rychle spalovani po me a i kdyby jedla 50 za den pribira pomalu..
rano vstava klem 7-7:30 snida, rohlik s jogurtem, nebo satecky apod
10:00 ovoce, presnidavka, rohlik
12:00 obed sni porci jako dopelak coz je treba dva knedliky, omacka, maso ,kdyt je rizek spapa ho celek a ze u nas se delaj rizky:), polivku to ani nemluvim az do dna
pak jde hajat vstava neco kolem 14-14:30 dostane doma pripravneje sendvic,sunka, syr, zalenina

17:30 vecere, bud polevka, kase, krupice, pudink
19:00 mlicko a jde zase spat
behem dne jeste uzobava nejake krukpy, cornflakes, rohlik, chlebik jen tak suchej ma to rada, jablicko, papriku nebo nejakou tu susenku
Tot jidlo nasi male , je to malo?

In reply to by Kotrmelinka

Ahoj. Malá má dva roky a dva měsíce a máme to asi takhle :
7:30snídaně, buchta, nebo chlebík či rohlík (šunka, žervé, lučina, sýr,...) ale v tom se spíš jen ponimrá
10:00 jogurt, přesnídávka, nebo zase pečivo s něčím
v poledne oběd - polévka, těstoviny, brambory, omáčky (moc nechce maso, tak ho musím maskovat do omáček, tam ho ještě občas propašuju ;-)
15:00 jogurt, přesnídávka, nebo zase pečivo s něčím, ovoce
18:00 jen maličko na večeři, zjistila jsem, že když se nadlábne moc, tak mi potom po usnutí zvrací :( a to zase pečivo s něčím, nebo i zbytek od oběda
19:00 mlíčko a spánek

Mezitím ovoce, to může cokoliv, zeleninu mi nechce, max okurku a jinak vařenou, tak se těším, až bude ze zahrádky hrášek a tak, to mi snad bude baštit. Snídaně občas míchaná vajíčka, ale to spíš jen vyjímečně o víkendu, nebo i vejce natvrdo, čeho sní hodně je čerstvý chlebík s Lučinou, to se může utlouct. Jak vjedeme do obchodu musí mít loupák, když je čerstvej, tak ho taky zdlábne na totata a jinak nevím co by jsi ještě chtěla vědět?? A samozřejmě občas zhřešíme lentilkama, nebo kupuju v DMku ty lízátka s hroznovým cukrem.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

jééé,ředkvičky náš malej taky miluje,už od roka-taky jsem se divila,že mu nevadí to pálení,ale nic neříkal a dlabe je krásně ;)

Se složením jídla nahoře nesouhlasím ale strašně by mě zajímal váš názor na celodenní jídelníček pro děti od 2 - 2,5 roku? Sama občas tápu co tomu malému dát...

Se složením jídla nahoře nesouhlasím ale strašně by mě zajímal váš názor na celodenní jídelníček pro děti od 2 - 2,5 roku? Sama občas tápu co tomu malému dát...

Sorry, já tak nějak nechápu, jaký má smysl tohle tady řešit ..... kdyby to tvá kamarádka chtěla nějak řešit, tak už to řeší dávno. Jestli jí dítě hubne, tak se snad zajímá i doktor, proč, ne? Přeci musí tvoje kamarádka vědět, že něco není v pořádku. Ale na druhou stranu - Klárka když je třeba nemocná nebo má "svoje" období, je schopná být jen na joguŕtech a mléku a nic jiného do ní nedostanu....

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

To jsem ráda, že taky občas někomu udělám radost :!k: . Víš co, já tohle beru s rezervou, protože vím od první dcery, že nemá cenu se s tím nějak rozčilovat a nutit jí, stejně je to k ničemu. Hlady ještě žádné dítě dobrovolně neumřelo a i sama doktorka mi říkala, že třeba v období, kdy dětem rostou zuby, je spousta dětí jen na mléku a nic jiného nechtějí. A těch pár dní jim to rozhodně neublíží. Takže já nenervuju sebe ani Klárku, když jíst nechce, tak prostě nejí .... pak má zase období, kdy je jak popelnice :!k:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Tak já se snažím dodržovat režim, ale marně. Malá to stále vetuje. Když byla menší, tak to celkem šlo. Teď ale ani Ň. Obědváme třeba od 12 do půl třetí, protože si prostě nevezme. Kolikrát to nechce ani ochutnat. Dneska třeba vůbec neobědvala a to jsme to do ní zkoušeli nacpat já, babi a teta. Nevzala si ani od jedné...Takže dnes nic a v půl třetí jsem jí dala aspoň jogurt. Od rána měla jen mléko, kousek banánu a asi 3 piškoty. Pak ten jogurt. Jsem z ní na prášky, protože mi přijde, že jí čím dál hůř. Teď už takhle nejí min. měsíc. :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Taky mi to dohání mlékem, vyhladovění neplatí. Jinak režim, si myslím, máme celkem pravidelný. Přesto se nám nedaří. Dnes večer třeba měla konečně hlad, tak jedla kolem šesté oběd (oběd na večeři), pak si v sedm dala hroznové víno a nakonec se ještě kolem osmé napucla jogurtem, protože měla hlad a místo spaní šla ještě papat... :n: No, nastav pak nějaký režim...Většinou jí mezi 18 - 19.30 hod. - nabízím, nabízím, dokud si něco nedá...Nenutím, ale během té hodiny a půl zkouším, jestli už něco nechce...Někdy jí v šest, jindy až v půl osmé, protože do ní prostě nic nenatlačím...

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Taky se nám to pořád mění. Malá třeba nikdy nevyžadovala mléko a natož v noci. Začalo to až asi v roce a půl. Jinak jeden čas jedla i pravidelně, ale postupem času prostě ne a ne! Já jíst nebudu, i kdybyste se na hlavu postavili. Když už má jíst, tak u toho běhá, dělá kraviny, no prostě hrůza. To samé máme se spaním. Jediné, co se nám dlouho neměnilo byl čas usínání večer. Po změně času se ale všechno zase nabouralo a neusne před devátou večer. I to jídlo se tím přesunem pěkně zhoršilo. No prostě, díky Hitlerovi za to, že vymyslel tuhle kravinu...Člověk si na něco zvykne a za půl roku aby se zase přeprogramoval. I mně to dělá problémy... :€\€:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Malá když nechce jíst, tak zbaští stejně jen malinkato a jinak si s tím hraje. Prostě je to fakt nimra... :r:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Jj, malá je taky miluje, vždycky jich sní hromadu jako pro dospěláka ;-)
Já miluju nudle s mákem a cukrem a to mi teda nechce ;-(. Jedině samotný, nebo s omáčkou, kečupem,....

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

JJ, mě to taky dělávala babička :c: .
U nás je to vcelku jedno, obědy jí šmakujou tak nějak celkově, jen maso nemusí, ale já se na to dívám tak, že si říkám, že si tělo samo řekne co potřebuje. Snažím se jí ho aspoň teda propašovat na maličký kousíčky, nebo v omáčkách, tam mi ho aspoň trošku sní, ale vědomě to nevezme do pusy......

Listovej špenát kupuješ, nebo máš vlastní??

In reply to by Barče

Když to rozmixneš občas do omáčky, tak to taky nepozná. Taky jsem občas dělala, když nechtěla maso. Teď jí maso neva, ale pro změnu nechce zase skoro jíst :)

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Jééé, to jsem milovala jako dítě, ale teda s cukrem a máslem. To asi budu muset zkusit :///:

tak já budu štastná,když moje holčička bude mít ve 2letech 10kg :///: doufám,že na mě nikdo nepošle sociálku :///: sice už měla 9,50kg,ale měly jsme rotavira tak mi zhubla na 8kg ted už má 9 a za 4měsíce má 2roky :€}€: taky záleží jak je chlapeček vysokej moje je celkově drobek :girl: Madlenka nechce jíst vubec ovoce tak jí aspon dělám z UM ovocné koktejly a ty jí chutnají :qu: prostě maminka musí vymyslet co tomu dítku chutná a aby to bylo hlavně zdravý :w:

No tak ona to asi vůbec neřeší, co je to dá...My včéra taky měli hambáče a máme 3 r...ale teda já si je dělám doma i maso do toho...takže si myslím,že to není zas nic nezdravého vyloženě, dala jsem jí maso z grilu a brambor k tomu a ledovej salát a talíř vyblízanej (a sem tam jí dám i tatarku ždibec, vidí to u nás, tak chce taky)...Ale u mcka bych jí to nekoupila a už vůbec bych nekoupila polotovary...Když se někam jede tak si dáme někde obídek, ale vhodnej..aby to jedla se mnou taky...Takže jí třeba koupíme kousek kuřátka..Ona by mi stejně nic špatnýho nesnědla..Víš co ono když to dítě nic nejí..tak už tě to taky nebaví extra vyvářet...ale já se to snažím tak nějak vhodně upravit,aby to bylo tak nějak přijatelný pro dítě...Jo a uzený sýr mi moje jí od roka a půl..jediný sýr co jsem do ní dostala byla parenica a některý druh uzenýho sýra mi taky jedla (ale zas né často)..jinak jsem do ní těžko něco dostala...toho tzv zdravýho..A když ta tvoje kamarádka jí nezdravě sama..tak nečekej,že dítěti dá něco jinýho, protože to by i ona musela změnit jídelníček...holt jsou taky takové maminy..já bych to neřešila je to kamarádky věc,ale třeba bych jí to řekla,že jestli si je vědoma,že to není zdravý pro dítě..a když by si vědomá byla, tak bych to neřešila...Taky si říkám, jestli se nechtěla předvéct před tebou,že její dítě už to jí...nebo jestli to fakt nebylo mimořádně..jen když jede do města...třeba doma jí jinak..

ježiš děvčata,je čas se probrat a neřikat s tim nic nenaděláš. možná to bude pravda,ale nadělá se s tim alespoň snaha to změnit,domluvit,ukázat,poradit,pomoct.....takhle začánaj ty případy dětí z krimi zpráv.nebuďme "Češi nadávající v hospodě, že s ničim nejde nic dělat" můžeme se alespoń pokusit,pokud by ti to bylo jedno,tak bys o tom nepřemejšlela a nepsala to...takže já bych jednala okamžitě.
nebo.... naprosto vážně,jsi schopna ji "udat" v zájmu zdraví dítěte příslušnym organizacim? je jich dost..když člověk přitlačí...nebo mi pošli kontakt a já to rozjedu,mě tohle baví.. :)
Myslim že je to už velice podobný známym případum z televize o výživě 1rohlíkem a čajem a dávání napínáčku do bot. Bejt tebou tak jednám už jen pro čistý svědomí že jsem se snažila jí pomoct. Otázka druhá je,že by potřebovala poradit matka. Stojí o to? Fláká výživu dítěte,nebo opravdu neví,co dítě jí? I takový jsou. Co jí dát pomocnou ruku,dřív než se něco stane? A co jejich MUDr? chodí tam vůbec? 10 kilo neni moc normální a ta výživa musí být vidět na zdraví dítěte...
jak píše mamka tady dole,dobrej nápad jí pozvat domů,dát malejm jídlo,a snažit se vysvětlit co jedi,jak to připravit,nebo tak... mezi řečí...četla jsem,že dětem nejvíc chutná to a to...je to jednoduchý udělat,vaříš to? nebo vyzkoušejte "zaručenou dobrotu" z internetu..setkala jsem se s matkou 2 dítěte, neznám jí a fakt netušila,že dítě může jogurt a když jsem její malý nabídla banán,jestli ho jí,tak mi řekla že neví,že to nezkoušela.A jinak se zdála normální,ale fakt nechápu,čim dítě živý.Taky s nim nebyla prej nikdy na hřišti,že je na to malej...tak už věřim,že někdo sere na svůj život a tak si myslí,že dítě je malej dospělej,tak to dělá taky tak.smutný,měla jsem chuť jí říct,že si to dítě vezmu,jestli ho nechce....a taková to byla pěkná holčička

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

no já nemyslela sociálku,ta neni od pomoci...
já to vidim v mekáči,jak roční děti furtujou hranolema,jejich věc,to neřikám,jenom je mi fakt líto těch dětí. Nemyslim tim taky ochutnání,ale obědvání. Rodičum nejmenších dětí bych za tohle dala přes hubu. /pro méně chápavé myslim tim jako v duchu,ne doslova / No taky myslim,že to neni omluva,že někdo dostane najíst,byť stravu nevhodnou věku. Myslim,že v předškolim věku,a to ani nemluvim tak do 3 let, by snad i matky,který nemaj ani páru o skladbě výživy a vlivu na zdraví se mohly alespoň snažit dát dítěti jinou stravu než sobě.
Pokud se jedná o tu náhradu,když nechce jíst..ono nejde o to dát mu ultrazdravou věc. Jde o to naučit dítě jíst kdy se má,že je oběd a když ho nechce,tak nic jinýho jako čokoláda ani párek nebude. Ono neumře hlady a neřikej mi,že si prostě za pár hodin, kdy bude mít hlad nevezme. Samozřejmě je jasný,že když ví,že dostane něco jinýho,tak si to vynutí tim,že se na oběd vykašle...ale to jsme zase u lenosti matek,který chtěj mít klid a strčej mu do ruky kus buřta. Ono všechno je to v rodičích,ty děti si samy takový návyky neudělaj....

In reply to by umpopo

Ono to s tím jídlem fakt není vždy tak černobílé. Zrovna tuhle jsem to tu řešila, tak vím, jak děti dokáží (ne)jíst.
Naše malá (15m) nejedla teď 6 dní, resp. neobědvala, zbytek byl jakž takž. Pak tři dny docela dobrý a dneska opět. O půl osmé měla jogurt, o půl desáté půl banánu a pak až o půl šesté kaši. Oběda se ani nedotknula, na svačinu snědla kolečko okurky. Jinak prostě ani ťuk. Ono jeden den to jde, ale když ti tohle dítě provozuje třeba deset dní a více, jsi fakt ráda, že sní aspoň něco.

In reply to by femme.fatale

ále jo, vždyť dospělej se taky neláduje celej den,jak by měl.taky jsou dny,kdy se ve všem ponimráš,nemáš chuť, kor třeba v létě ve vedru. Tak když sní děti jogurt,ovoce,chleba či čeho trochu,tak je to v pohodě, ale ne k svačině zmrzlinu a k večeři hranolky jak někdo evidentně praktikuje...

In reply to by umpopo

přesně tak, nejde o to, co zrovna jedí, ale aby si zvykly, že něco dostanou, co se zrovna jí a že nic extra pro "milostivý dítě" nebude. jenomže to člověk nesmí bejt měkej a to je asi moc těžký pro některý lidi. to je prostě akorát rozmazlování a dítě si to odskáče pozděj samo, je to od rodičů nefér. to, co je zdravý je podle mě hrozně relativní a dost lidí je i ovlivněných reklamou a podplacenýma výzkumama, myslim, že většina rodičů nemá ani páru o tom, co dětem škodí a když náhodou a jedí něco jinýho než ostatní, je hned divnej a trápí děti hladem, nic jim nedopřeje a umře a tak podobně..není to lehký.

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

No asi tak a musela bych naprášit i sebe :s: Protože taky nejsme "vzorová" rodina s časopisů a knížek.

In reply to by adela kochrtova

že vam do toho skacu, nase sousedka zavolala na druhou sousedku socialku ze kazdy vecer kolem 7 hodiny jejich malej rve ze ho urcite tyraji, za par dnu tam ta socialka opravud naklusala a sousedka mela opravud co delat aby slecne vysvetlila ze jejich malej se nerad koupe a dela z toho vzdycky takovej vyrval, tak se s ni domluvila at si pocka a ze ji to nasledne predvede ..pak uz dala pokoj a zenske od vedle zaklepala na celo

In reply to by adela kochrtova

jojo psala k tematu nejake maminky ze na ni prisli sousedi myslim ..:)) no na me nekdo takhle prijit tak ji ukzu dvere ale je zas dobre ze to hlidaj je to fakt slozita situace nekde kde je to potreba jako u toho maleho dominika to nikdo neresil a pritom se to vedelo a u takovych ptakovin se to bere vazne

In reply to by adela kochrtova

Tak tak, třeba bych taky mohla udat sousedku, že dává malýho spávat až v jednáct v noci, ne?? :)

Žádná z nás jistě není vzorová matka, každá máme nějakej návyk, co se ostatním nezamlouvá a ty co si myslí, že jsou dokonalé, budou také jistě dokonalé tchýně :€\€: :a:

In reply to by Barče

Tý jo, taky jsem dřív Báru nedostala do postele dřív jak o půlnoci, ale to bylo tak kolem roka. To bych je tu měla už dávno. To víš, že každý má něco, jen si to některé nepřipouští a to je pak radost s těmi "dokonalými" komunikovat :00:

In reply to by adela kochrtova

:s: Mě malá nechce spávat po obědě a když už jde spát, tak je to s takovým řevem, že se divím, že na nás sousedi už tu sociálku nezavolali ;-). A když byla maličká, ale tak do toho půli, třičtvrtě roku, tak jsme taky hodně ponocovaly, ale zase jsme si to vynahradily ráno ;-).

Jj, s těma dokonalýma je opravdu moc fajn komunikovat......ale zase když se nad to člověk povznese, tak se dobře pobaví }:) :D :s: :a:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

U nás zase sousedka nad náma, kolikrát zazvoní, když něco potřebuje, nebo mi přinese poštu a že vždycky čeká, až malou uslyší běhat, nebo plakat - já vždycky se smíchem dodávám, nebo až mě slyšíte řvát :€): . Tak se jen usměje a je v klidu.....Sousedi od vedle mají malého půlročního klučinu a minulej pátek jsem i vykoukla večer před dveře, jestli nám tam někdo nepoložil mimi, to byl takovej řev :§) :s: .

Malé jsou dva roky a 3 měsíce a ten odpolední spánek už jsem vzala, jedině když vstává ráno moc brzy, tak do toho jdu, ale ani mě to nedělá dobře, že ji musím přemlouvat, a ječet na ni a nutit ji, aby spala....... :help: . Zatím vstává něco málo před sedmou a po večerníčku jde s klidem spát, takže mi to tak vyhovuje....

A k tomu, co jsi psala nahoře, jasně, paštika a oslazený cukrem mě taky nepřipadá vhodné, ale myslím, že by bylo potřeba se na to podívat celkově, jestli se malému věnuje, hraje si s ním, mazlí se a snaží se ho něco naučit. Pokud ne, tak je to hodně špatné.......

In reply to by Barče

Mě malá prořvala první tři měsíce, al eto fakt festovně, nespala ve dne ani v noci, v kočáře řvala tak, že z toho blila, no fakt paráda :00: Takže jsem sousedy taky litovala.
Jo, tak to jo :s: Já se sice do takových debat moc nezapojuju, ale občas jen kroutím hlavou, co z některé vypadne :///:

In reply to by adela kochrtova

Já se taky nerada zapojuju, jen se vždycky zasměju a většinou mě napadne něco o těch dokonalých tchýních ;-) (jednu takovou vlastním :00: :s: ).

My jsme zase museli jezdit dopoledne i odpoledne s kočárem ven, protože jinak nespala :€\€: , ale mě to nevadilo.....Jaký si to uděláš, takový to máš ;)

In reply to by Barče

Hele holky, vy jste blbky 8)
já to nemyslim tak jak to vypadá napsaný asi.
Myslim tim jen můj názor a neřekla jsem nic o tom,že když někomu řve dítě,má doma bordel nebo mu dává čokoládu,že je matka dementní. Jen se pozastavuju nad věcí,kterou sem někdo píše asi taky z nějakejch pohnutek a ne pro pobavení, tak pište spíš jí ne, proč to píše? neví,co jeho dítě má jíst a že svíčková neni vhodná pro kojence a neni nejlepší pro draví dávat mu párek s hořticí ve 2 letech atd mě osobně prostě rozčiluje. Musim se prostě smát,když se třeba naše sousedka snaží zhubnout nad 20ti miniporcema denně uzenýho kolena a chleba se sádlem. Ale už se mi nechce smát nad tim,že to dává svýmu 3letýmu vnukovi. Jen nemám ráda, dokud dítě samo nemůže ovlivnit,to co dělá a jí,když pro něj nedělají rodiče to správný. toť vše. O sociálce jsem nepsala, to jsou špatný dedukce,ta se pomocí nezabývá. Znáte film Štěstí? tak to je asi něco podobnýho.
já bych oný matce pomocnou ruku nabídla a že ne vy, to je mi celkem šumák,každej je nějakej.Tak to jsem tim spíš myslela.
Jinak celkem mi některé vaše reakce připomínají takový to čecháčství, drž hubu a krok,kdo nic nedělá nic nezkazí. :metal:

In reply to by umpopo

Tak tu "blbku" si vyprošuju, myslím, že debata, kterou jsme tu s holkama svedly, tak se netýkala tebe a tvého příspěvku,a le všeobecně některých "chytrých" maminek, které se tu čas od času rozhodnou kázat to "dobré". Nevím, jak často a jak dlouho tu chodíš, ale právě ta poznámka o "dokonalých" ode mě směřovala na více lidí nejen zde, ale i v mém okolí. A s tou sociálkou, ono při napsání o udání, člověka nic jinýho nenapadne :( A zrovna já se nepovažu za jednu ovci ze stáda, ale nepřijde mi, že tím, že tu budeme radit přes net, můžeme někomu vyřešit jeho trable. Pokud to ta maminka nechce řešit sama, stejně s ní nikdo nic nezmůže :n:

Naprosto tě chápu že takové stravování pro dvouleté ditě není vhodné ale ten kdo má doma dítko které nechce jíst (já takové mám) a to téměř nic i po poradě s doktorkou (váhu má celkem v normě) tak mu dá skoro cokoliv jen aby to snědlo. Kdo nezažil nepochopí jaké je to peklo. Rady typu vynechat jedno jídlo nefungují, stejně nemá hlad, odjakživa mi nejí zeleninu ani ovoce (to snad jako mrně - přesnídávky, nastrouhané jablíčko či hruška), takže jsem vděčná když sní ten párek nebo někdy hranolky. Ráno mívá mlíčko ( a to mu v létě budou 3 roky) pak někdy cestou z obchodu kousek rohlíku, na oběd pár lžic pelévky, druhé jen zcela vyjímečně a to tomu taky moc nedá, jak vstane po obědě tak už ho nenutím a když řekne že nic nechce takmu nic nedávám (nikdy to nemělo cenu) a na večeři bud chleba se sýrem, sálámem nebo to co zbylo od oběda a po kopání ještě pije mlíčko (ale to tak 100ml i ráno). Samozřejmě že jí i sladké ale s rozumem, zkoušela jsem i nedat nic sladkého a bylo to stejné. Takže nesuďte dokud sami nepoznáte jaké je to strašné když vám vlastní dítko na jakoukoli nabídku k jídlo odpovída NE,NE,NE a brečí vám u jídla. Nikomu to nepřeju............

In reply to by Pitrinka

Ahojky,ani nevíš jak ti rozumím,mám doma stejnej případ.
Týnce jsou 2 roky a 2 měs. na první pohled vypada vypada dobře jako každé jiné dítě,má 14 kg ale nikdo mi nevěři že malá je nejedlík,dr. mi pořád tvrdí že malá je zdravá jak řípa a že nevadí že nechce jist že děti už jsou takový,jenže ona netuší co proživám při každém pokusu abych do ní dostala aspon lžici oběda nebo kousek banánu...jediné co normálně ji jsou jogurty a sladkosti,samozřejmě sladké dostava s rozumem..ale co mě trápí je že nejí ovoce,tak misto toho davám aspon ovocné přesnidávky,ty mi taky jednou sní jednou ne..No,je to fakt těžký,jak jsi psala kdo to nezažil,bohužel nepochopí.
---------------------------------------
Anička+Kristýnka 3.3.2009

In reply to by anička 87

Taky se přidávám. Jen malé je 21 měsíců a váží deset kilo - takže nic moc a podvýživená taky není...Ale taky mě s tím jídlem strašně štve. Když byla mimino, tak tak krásně bumbala mlíčko, první lžičky byly taky celkem dobrý, ale pak se to nějak zvrtlo a je to čím dál horší :n: Už jsem z ní taky kolikrát nešťastná, ale co nadělám...Když měla jen týdenní výkyvy, že nejedla, tak jsem to brala, ale teď už je to standard.

In reply to by Pitrinka

promiň ale "nějaké sladké ve 2 letech je samozřejmé" teda samozřejmé rozhodně do 3 let taky neni... ale to je vaše věc
určitě je to těžký, když ti nechce jíst,ale napadá mě,jestli to neni tím,že mu právě je nabídnuta varianta třeba párku v rohlíku,místo normálního jídla.ono je to samozřejmě chuťově zajímavý,tak proč by pak jedl mrkev,ale o tom to je,naučit ho jíst a ne dávat alternativy,aby měla matka klid,může jíst málo,ale kvalitně.dobrovolně dítě hlady neumře.Myslim,že když mu dáš normální chutný jídlo jeho věku a nebude ho chtít a nedáš mu alternativu v podobě hranolek,tak ti bude baštit,to co má. Myslim,že to je spíš pohodlnost a nezájem o zdraví a správný návyky dítěte

In reply to by umpopo

Nemysli si že se stravuje jen takhle (hranolky a párek má jen občas a je to to nejkrajnější řešení), vždy dávám přednost normálnímu pro něj vhodnému jídlu ale i kdybych se na hlavu postavila nejí prostě nic a za žádných okolností. Takže taky promiň ale pokud to nezažiješ tak rady tohoto typu nejsou na místě. Opravdu nezabírá nic a hlad taky ne, klidně by nejedl celý den, podotýkám že do roku a půl jedl vše tak jak měl (jogurty, přesnídávky.....) od té doby nic, přesně to samé byl manžel když byl malý (říkala mi to tchýně) a vydrželo mu to do druhé třídy a nic s tím něšlo dělat. Takže musím zatnout zuby a vidržet. Co já bych dala za to aby normálně jedl všechno!!!!!!

ahojky. opravdu má dva roky a jen deset kilo? no teda... každopádně - souhlasím s tebou, strava naprosto nevhodná. :00: abych řekla upřímně, první slovo, které mě napadlo, bylo sračky. paštika, hranolky, rybí prsty... to, co syn tvé kamarádky jí, jsou pouze tzv. prázdné kalorie. žádné živiny, které se svou muší váhou jasně potřebuje. libové masíčko, zeleninka atd. ... jen tuky, cukry, soli, chudák jeho žaludek, ledviny... otázka je, co by na tvou konstruktivní radu / kritiku kamarádka řekla. já také nejím nějak extra super zdravě, obědy vyloženě šidím, ale to proto, že obědvám, když tomík spinká, takže to nevidí a tudíž nevyžaduje. :-) jinak svačiny a tak jíme spolu - ovoce nebo jogurty. žádné sušenky ani jiné sladkosti. na druhou stranu chápu maminky "nejedlíků", že jsou rády za každé (i když nezdravé) sousto. minulý týden jsem kamarádce řekla, že fusak při dvaceti stupních snad už není potřeba a akorát jsem dostala "zpucunk", co že se jí do toho pletu. holčička rudá, zpocená, ubečená... zkoušela jsi je třeba někdy pozvat k vám domů na obídek a nabídnout jejímu malému to, co vaříš ty pro své děcko? třeba by mu to chutnalo a kámošku by to trklo?

Tak doufám, že nedostanu kamenem, ale jestli má doma nejedlíka jako my, tak se ani nedivím, že má kluk takovou stravu. Já se do malé snažím ládovat samé zdravé věci. Prdí mi na to. Ke snídani jí většinou dávám pečivo - sní pár kousků, k svačině většinou jogurt nebo Lipánek (to i někdy sní), z oběda mi sní tak 5 lžiček a to jí to ještě musím nabízet min. na 2x (někdy se oběd protáhne do půl třetí, protože neche jíst ve 12, v jednu ani ve dvě...). Svačina bývá buď ovoce, sušenka nebo tak něco (taky nic moc) a večeře je taky bída - když neudělám puding, tak to většinou nechce (je jedno, jestli je to teplé jídlo nebo chlebík, jogurt s piškotami...Puding jí ale dávat každý den nebudu, protože by ho pak nechtěla, kaše mi nejí. Když má náhodou někdo hranolky nebo párek, to je schopná mu to zblajznout :00:, což nevidím ráda, ale jednou za čas to není tragédie. Samozřejmě miluje bonbóny - ale ty má jen když hezky papá...Naštěstí po roce a půl začala pít aspoň mléko, takže si ho dává většinou malou skleničku ráno, večer a někdy i v noci. Tak jestli to třeba nemá kámoška podobně... :00:

In reply to by umpopo

Já jsem tím jen chtěl říct, že kamarádka to může mít podobně a je to třeba vyržené z kontextu...Ale já ti můžu říct, že z malé fakt občas už kvetu...Jedla by jen bonbóny, brambůrky, tyčinky, párky a podobné nesmysly, ale to jí fakt nechci moc dávat...nevím proč, ale prostě normální zdravé jídlo ji neláká, potvoru...a to upozorňuju, že nijak zvlášť se nestravujeme ani doma. Nejíme ani moc uzeniny atd. - možná právě proto...

tak tvoj ekamarádka je teda dost hustá, měla by se probrat, protože je to fakt blbka, která ničí vlastní dítě

:jawdrop: fuj tak jediné co občas dávám doma malé je pribiňáček ale jinak papká pravidelně a přibývá nám krásně.Chuděrka chlapeček, to je fakt hnus hranolky.....smažený, zmrzlina, bábovky, zmrzlina, tohle dát malé tak mě taky nebude nic chtít jíst to je jasné!!!!U mě malá dostane snídani, pak malou svačinku, pak oběd, pak zase ovoce, pak buď pečivo nebo nějáký jogurtík, potom kousek nějákého sýru a večeři a je spokojená a napapkaná.A vše vařim tak aby to malá mohla baštit a nebo jí dám v nejhoršim kupovanou skleničku.Asi bych si o tom s kamaráskou promluvila nějáko nenápadně :a:

byt tebou, tak se tim moc nezabyvam, je to jeji vec, kazdopadne pokud ji dite vylozene neji, tak vim, ze maminy, co s timhle problem maji, se snazi do ditete alespon neco nacpat...

In reply to by Principessa

Přesně tak. Já tenhle problém naštěstí nemám, malá je docela jedlík, i když ráno toho taky moc nezbaští, ale vím, že když náhodou nemá den, a moc toho nepojí, tak jsem ráda večer i za to, že mi snědla ke svačině perník.....Takže je mě jasný, že bych to řešila tím, že bych byla ráda, že do ní nacpu aspoň něco, jenže to potom to prtě vycítí a snaží se s člověkem cvičit a tím víc se zase povoluje......Takovej koloběh to je...

Kamaráce bych zkusila domluvit, ale myslím s tím nic nenaděláš. Nakonec i já mám kamarádku s podobným problémem. Holčina se v jídle frfňá, k obědu tři lžičky, možná párek by snědla celej (a to její už 6) a teď má rok a půl chlapečka a ten baští všechno.....Za to podle mě člověk moc nemůže, myslím, za množství co je prcek ochotnej sníst.......

In reply to by adela kochrtova

tak holky nezlobte se na mě,ale než zmrzlina a hranolky,to je opravdu lepší nic :( já nejsem tvrdým zastáncem toho nedat cokoliv,když už je dítě starší,ale na druhou stranu ho přeci nebudu ládovat zmrzlinou,když mi nesní normální jídlo?My jsme taky s jídlem přes rok bojovali s jídlem a byl to děs,takže to sama taky znám,ale přeci mu místo masa s kaší k obědu nedám kus bábovky? To je přece cesta do pekla,protože to dítě to brzy zjistí a už nikdy nebude jíst nic normálního,když to berete tak,že lepší prázdné kalorie než žádné.To je přece hloupost :n: :n:

In reply to by lucininenka

Jako asi takhle, je to každýho věc, neříkám, že malou cpu hranolkama a prstama, ale už jsme na ni zkoušeli, že jí nedáme nic, kromě toho správnýho zdravýho jídla a dopadlo to tak, že měla ráno mlíko a večer kaši a za celý den nepozřela nic jinýho a to vydržela tři dny bez problémů, maximálně snědla kousek rohlíku. Ono je to pak těžký, co nabídnout, když nic nechce :-( Člověk se vaří s obědama, dítě sní dvě lžičky a že nechce. Ale o tom by se dalo dlouho diskutovat a každý by měl na to jiný názor, myslím, že tazatelka, když se bude snažit kamarádce něco vnucovat, tak si ji akorát rozhádá, takže bych to neřešila. Jídelníček určitě správný není, ale s tím my ani ona bohužel nic nezmůžem. Závidím ostatním děti jedlíky, co sní obří porce na oběd, protože když vidím, že se malá v jídle jen ponimrá a radši bude držet hladovku, tak jsem z toho občas zoufalá. Snažím se nedat sladkosti pokud nejí normoš jídlo, ale když už nejí několikátý den, tak jí bez váhání vrazím brumíka apod. A co nedám já, dají babičky apod, takže to je občas jak boj s větrnými mlýny :00:

In reply to by adela kochrtova

No to je jako bys psala o moji holce, fakt!!! Je to s ni sileny a jak rikas ty, kdyz ji proste tyden nic nedam, tak ona bude klidne o hladu! No mam z ni dost! No tobe aspon bumba to mlicko, me mala mlicko uz od roka nechce ani videt :-( Jinak jako takhle, samozrejme, ze to neni tak, ze mi nesni kasi a maso a ja ji dam hned babovku, ale kdyz mi to nesni, tak se snazim ji nabidnout neco jinyho, treba uz mene zdraveho, nebo proste pro ni asi chutnejsiho... jinak s tou tchyni je to taky hrozny!!! Jenom k ni vlezeme a uz do ni cpe tuny cokolady, z toho uz mam normalne zimnici a nechci k ni kvuli tomu ani chodit, ale s ni neni rozumna rec! Proste ona nema rada, kdyz deti knouraji a mala uz to vi, tak vzdycky zaknoura a a tchyne je z ni pokakana a proto ji to cpe, vysvetlovani nema u ni zadnej smysl :-(((

In reply to by adela kochrtova

a tak to já zase nedám :) a nikdy jsem nedávala :) taky znám pocity,když se vaříš s jídlem a pak to vyhazuješ,protože se miláček usmyslí,že dneska nic takového papat nebude :) Jak píšu,užívali jsme si vbíc než rok,po roce a půl se trošku srovnala,ale stále to není nic moc,jsou dny,kdy je klidně jen na ovoci a zelenině-to naštěstí miluje a je ochoten jíst v jakémkoliv množství a prakticky kdykoliv.Na druhou stranu prostě když nesní oběd,tak nesní-ale odpoledne nebude zmrzlina/sušenka/koláček.Bez váhání mu teda takové humusy nevrazím,protože to mu opravdu nic nedá,rozhodně to není výchovné a za chvilku bych ho měla přerostlého přes hlavu :) Prostě nechce,nechce,ale žádné sladkosti či jiné pochutiny-až poté co sní normální jídlo :) Nechce oběd,dobrá,nedostane,ale ke svačině dostane ovoce,přesnídávku,jogurt a žádné pamlsky :) Opravdu to funguje,u nás se to osvědčilo,samozřejmě se občas zasekne a prostě nechce,ale taky už to tolik neřeším jako do toho roka a je mi to celkem jedno.Oni ty děti opravdu dobrovolně neumřou hlady-je to spíše o naší psychice a o tom vydržet,nepovolit.A s babičkami je to to samé-když řeknu ne,tak prostě nedostane a to mi můžou říkat jak chtějí,jaká jsem krklavčí matka-u nás je to jednodušší,moje mamka to celkem chápe (se mnou do tří let bojovala s jídlem,s bráchou od tří let :)) a tchán si nedovolí dát něco,co mu řeknu,že nemá dávat :)

In reply to by lucininenka

Tak naše rodina tohle právě absolutně nechápe, když řeknu ne, tak jí to dají za mými zády, takže jaksi nemám šanci to ovlivnit. už jsem se kvůli tomu s máti párkrát rafla. Taky se snažím nedat nic jinýho, ale jak říkám, když už ti třeba fakt tři dny nesní nic jinýho, jak snídani a večeři, tak co dělat? Ovoce a zeleninu taky jí, to samozřejmě, al eteda v zanedbatelném množství, jestli sní jedno rajče denně, to je moc, někdy kus okurku, jabka moc nechce, banány taky, hrozny jo a nic víc. Naučila se všechno cpát psovi, takže ten se má líp jak my :s: Ale jak říkám, neřešíme tu náš případ, myslím, že Bára ještě jí celkem slušně, ale právě jsem četla o spoustě případů, kdy dítě nejí ani to málo, co ta naše, takže v tom myslím, že chápu ty maminy, co dítku dají aspoň něco, byť je to nějakej humáč. Ale třeba bych nedávala párky, paštiku, ani moc salámy ne atd. Lipánka má tak jednou týdně, prostě myslím, že my ji ještě držíme na uzdě, ale je to holt o té mamině, jestli už rezignovala nad tou výživou, protože když vidím, jak se ta naše malá potvora dokáže u jídla vztekat, tak bych ji kolikrát uškrtila jak hada a někdo na to prostě nemá nervy a povolí.

In reply to by lucininenka

No asi tak, už jsem jí taky vyhrožovala kde čím, ale jak se jí snažím prostě něco nutit, tak začne dávit a nebo taky lítá jídlo všude, takže to většinou radši vzdám a má prostě smůlu :///: Dneska taky šla spát bez oběda, pak vstala, snědla tři kousky brambory a konec, šli jsme ven a až o šesti jedla kousek rohlíku a jogurt a nestěžovala si, že by měla hlad. Jsem si kolikrát říkala, že kdybych jedla tak málo jak ona, tak jsem dávno jak Twiggy a nebo mrtvá :s: Ale my jsme s manželem žrouti :!k: Takže po nás to nemá :n:

In reply to by adela kochrtova

tak po nás taky ne :) zrovna jsme dovečeřeli pizzu :) ale já taky zlobila s jídlem asi do tří let.Já si pořád říkám,že se to změní :) U nás to bylo tak-ráno jogurt (ten sní vždy celý),dopoledne půl banánu,před spaním kojení,po spaní celý oběd,odpledne hroznové víno a večer půl přesnídávky :) před spaním ještě kojení :) a to byl úspěch s tou přesnídávkou,včera měl k večeři jen kousek okurky-ty večeře,to jefakt tragédie u nás :)

In reply to by lucininenka

:s: Dobrá véča :s: Já teda co si pamatuju, tak jsem jedla vždycky, taky jsem podle toho vypadala. Manža prý trochu zlobil. Vy ještě kojíte, tak to má taky něco navíc. Mě Bára večeří kaši, právě si říkám, že bych ji chtěla naučit na normoš večeře, ale myslím, že to bude boj. Jen ty obědy kdyby jedla :00: Ona tak uzobne kolikrát od nás, přito má na talíři to samý, ale fakt toho moc není. Přesnídávky mi taky moc nechce. Taky doufám, že se školkou se to zlepší.

In reply to by adela kochrtova

jééé,co já bych zase dala za to,kdyby mi chtěl ty kaše :s: :s: aspoň někdy-taková jednoduchá,rychlá večeře,když přijedem odněkuď pozdě,tak úplně ideální.Bohužel,vždycky to leju do záchoda-já pitomá jí vždycky koupím,kdyby si to náhodou rozmyslel :s: :s: Za kojení jsem ráda,nicméně po prázdninách budu odstavovat,takže už ani to nás nezachrání-naštěstí miluje jogurty a normální mlíko mu taky celkem chutná,i když litry toho teda nevypije :) u nás ani ve školku nedoufám-jednak není místo (u nás brali ze 72 dětí letos 21 :00: ) a jednak nejspíš bude druhé,jak to tak zatím vypadá,takže ho do školky zatím cpát nebudu :)

In reply to by adela kochrtova

to máte docela štěstí,tady u nás je to zabitý,ještě ke všemu,malej je červencovej,příští rok mu budou tři v létě,takže ještě to navíc-a nevezmou nás opravdu jinde.na druhou stranu,já ho tady ani do školky dát nemůžu,potřebuju školku v Plzni,kde zase nemám trvalý,takže to je taky na houby :( nakonec ale asi půjdeme do stavby byráčku,takže lítání kolem bude taky dost a myslím,že ještě ocením,že budu doma na rodičáku :) u nás to nevidím na školku nejdřív ve čtyřech letech a to se ještě budu modlit :00:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Peti, my tu žádný děti nemíváme, možná se to ve školce zlepší. Polívky ty jí, jenže zase cpát ji pořád jen polívkama to je takový na houby, protože my je nejíme. Má období, kdy jí normálně, ale teď teda brutální období vzdoru, kdy prostě stávkuje ve všem a nedonutí ji nikdo a nic. Ale hubená není, takže já to neřeším, když oběd nechce, tak holt dostane až za další tři hodiny sváču, buď nabídnu znovu oběd nebo dám jogurt. Ale moc toho fakt nepojí. ráno mlíko, někdy si dá sváču, nebo spíš kousek rohlíku, pak dvě tři lžičky oběda, sváču (jogurt, pár kostiček chleba), večer kaši. A to během dne nemlsá, sem tam nějakou sůšu když jsme venku, ale nic moc. Ale máme to tak od malička, takže mi to už nenormální nepřijde :s:

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Barča má ve dvou letech 12 kilo, oni jsou kluci větší a těžší sami o sobě. Mlíka dá ráno tak 180. Ale jak říkám, neřeším to jídlo, jen jsme reagovala na to, že chápu, že někomu dítě prostě nejí.

In reply to by lucininenka

To teď vyznělo jakože dělám z komára velblouda :00: , však já opravdu neřeším nás,jen to, že chápu, že jsou děti, kterým prostě jídlo nic neříká. Já právě všem závidím, že jim dítě jí obědy, Bára jí, ale to vařený jídlo nechce. A samozřejmě s tím obdobím vzdoru jsem to nemyslela na to jídlo, to se týká úplně všeho.

tak sama asi víš,že to v pořádku není :) nemůže se divit,že má deset kilo ve dvou letech,jestliže dítě stravuje takovým způsobem,Nevidím,z čeho by dítě mělo přibírat,žádná bílkovina,energie minimální a to co sní nemá žádnou výživovou hodnotu.Takže asi tak :) z tohoto nejen,že nebude přibírat,ale zničí mu tím zažívání,cévy a zadělá na kardiovaskulární choroby :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Tak za tech 10 lzicek bramborovy kase bych byla vdecna!!! To mala mi sni mozna tak jednu :-( Ale ja ji pak necpu zakuskama, proste ji nic jinyho uz nedam, i kdyz ji je to jedno a proste neji :-( Ale muzu ti rict, ze si myslim, ze Adam bude jist ve skolce uuuplne v pohode! Me mala chodi do jeslicek a je tam z ni uplne jinej clovek, pry tam patri mezi nejvetsi jedliky a kdyz pry naky talir vic naplni, tak reknou "dame to Adriance, ta to sni!!!" !!! No ja mam dost, a doma do ni nic nenacpu. Ona proste jak tam vidi jist ostatni deticky, tak papa taky, takze z toho bych strach nemela!!! :one:

In reply to by slunickopetra.18

No kež bys měla pravdu, ale obávám se, že ne...on je Adam ješte k tomu příšerne rozmazlenej, vše doma diktuje, nema rad společnost u stolu, takže rodinnej obed probíhá bez nej a když jde pak "jíst" on, tak se na nej nesmí ani promluvit a málem ani dýchat, navic vubec nechce pujčovat hračky, je zákeřnej a tak...tak to bude muset nastat veliká změna do podzimu, aby se ve školce cítil dobře. :(

In reply to by anonymous_stub (neověřeno)

Ono je to těžký. Mýmu chlapečkovi dála olíznout lžičku krupice, kterou předtím olízla ona potom její syn a nakonec můj. Byla jsem na záchodě. Ona je jinak fajn, mám jí ráda a nějak vím, že mi do toho nic není...ale prostě se na to už nemůžu koukat. Je jasný, že ten kluk nechce normální jídlo, když může jen mlsat. U doktorky byla a ta říkala, zeleninu, maso, výary ...prostě klasika. Ale kamarádka na to má svoji teorii, že žádný dítě nemusí zapadat do tabulky.
Jsem se rozhodla, že malýmu budu nosit obědy a já si dělávám svačiny a tak budu dělat i jemu. Snad to kámoška přijme a trochu se naučí.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky