Drzý e-shop

06.11.2014

Ahoj maminky,
stalo se mi že jsem si objednala ozdoby bohužel to byl balík do ruky který je na poště pouze 7 dní a já ho nestihla vyzvednout poštovné a dobírka byly dohromady ve výší 130,- což chápu a neměla bych problém to uhradit danému eshpu nicméně velice sprostým a drzým jednáním mi napsali že chtějí 350?- do 7 dnů jinak mě dají k soudu za co 350,-??? jak se bránit nebudu platit o 200% více nic takového že navýši poštovné v obchodních podmínkách nebylo

Ahoj, tak my mame obchod, kazdopadne mohou to po tobe chtit, jestlu maji nejake svoje obchodni podminky. Nicmene, kvuli 350 Kc se s tebou soudit nebudou. Napis odstoupeni od smlouvy a hotovo. Jinak doporucuji pro priste zavolovat na postu, prodlouzi dobu ulozeni. JO a postup v nasem obchode by byl takovy- nic bychom po dotycnem nechteli, ale priste stejnemu adresatovi rovnou stornujeme objednavku.

celé znění odstavce:
První věta ustanovení § 1831 nového občanského zákoníku zakotvuje, že „odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel.“ I zde se jedná o tzv. procesní lhůtu, což znamená, že pro její zachování postačí, pokud spotřebitel zboží obchodníkovi poslední den této lhůty odešle. Vzájemnou povinnost obchodníka vrátit peníze pak stanoví první věta ustanovení § 1832 odst. 1 nového občanského zákoníku. Konkrétně je zde uvedeno, že „odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky…“ Nově tak dochází ke zkrácení lhůty pro vrácení peněz spotřebiteli, a to z původních 30 dní počítaných od okamžiku odstoupení od smlouvy spotřebitelem, na 14 dní.

Do meilu bych zároveň napsala, že na základě zmiňovaného paragrafu jste odstoupila od kupní smlouvy bez udání důvodu a v zákonné lhůtě a zboží vracíte zpět. Tím, že jste zboží nezaplatila, není vám obchodník povinen vracet částku za zboží, k jejímuž zaplacení nedošlo....
Jiné řešení nevidím ...

Ještě dodatek... odstoupení od smlouvy musíš podat písemně a je na to paragraf v obchodním zákoníku...zkusím dohledat meil, kde jsem ho uváděla...

Pokud nemají v obchodních podmínkách pokutu za nevyzvednutí zásilky(většina obchodů to má :( ) Tak by ses nemusela ničeho bát.
A není nic jednoduššího, když nestíháš, zavolat na poštu a požádat o prodloužení doby uložení, popř. o znovudodání. Popř. bych to vzala jako odstoupení od smlouvy, na což máš ze zákona nárok do 14ti dnů od zakoupení a to bez udání důvodu. V takovém případě poštovné nehradíš. Mě vrátili peníze za zboží včetně poštovného. Prostuduj obchodní podmínky!!!

In reply to by lucininenka

Ale i v případě reklamace máš právo po prodejci požadovat náklady, které ti vznikly v přímé souvislosti s reklamací... Vím z praxe, několikrát jsem lidem proplácela cestovné. Počítá se cena pohonných hmot dle paragonu nebo průměrná cena, není-li paragon. Také je nutné dodat velký techničák pro ofocení, je tam vidět průměrná spotřeba. No a samozřejmě vzdálenost bydliště a obchodu.

In reply to by kavo78

no jo,male už tam nepíšou celou částku včetně poštovného.Já to brala jako příklad,protože je mi jasné,že v kamenném obchodě to vrátit jen tak nemůžu :( odstupuju od smlouvy,ale náklady na poštu jsou můj problém,protože já jsem si nechala poslat zboží,které já nechci... nevím,nejsem si jistá,ale že by e-shopy dopláceli poštu i na vrácené zboží se mi nechce moc věřit :( každopádně odstoupení od smlouvy jde,ale musí se to řešit,neznamená to,že si nevyzvednu balík a tím je to vyřešeno... myslím,že pak může dokonce obchodník chtít dodržet smlouvu a plynou z toho další nepříjemnosti,právě proto si myslím,že tam v té částce bude i nějaká pokuta,protože poslání balíku zpět kvůli nevyzvednutí nepovažuje za odstoupení od smlouvy :(

In reply to by lucininenka

Píšou tam, že celé náklady. Nebo prostě zavolat do obchodu ať to pošlou znovu, že ses nedostala na poštu, pokud jsi ochotna zaplatit další poštovný, což bude asi nižší než pokuta za nevyzvednutí zásilky...
To už bych do toho moc šťourala. Nebo se prostě zajít informovat k právníkovi. Na úřadech jsou i zdarma poradny...

In reply to by kavo78

no já bych se to určitě snažila řešit v klidu-je to prostě chyba pisatelky a podle toho by se měla zachovat,nějakým normálním způsobem se s e-shopem snažit domluvit,buď ať to pošlou znovu a nebo odstoupit písemně od smlouvy... až poté,co oni to odmítnou dál řešit,bych se informovala o dlším postupu.A hlavně se taky omluvit ;)

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky