Jsem na dně,

02.02.2012

mám problém s 6,5letým synem. V září nastoupil do 1. třídy, v srpnu se mu narodil brácha. Jsou to skvělý bráškové. Syn je skvělý kluk, nikdy to nebyl takový ten kluk, kterého kam dáta, tam ho zase najdete. Po měsíci ve škole se mu stala nepříjemná situace, při které byl ponížen spolužákem a po té bohužel i mnou (špatně jsem se zachovala, nyní to už vím), tím to vše začalo. Úplně změnil svoje chování byl agresivní na mě i děti ve škole. doma jsme to asi během měsíce až dvou zvládli, ve škole se to vyhrotilo a změnili jsme školu (byla tam už i neobjektivnost od pedagogů a vypočítavost dětí, možná i šikanaod dětí z výššího ročníku). Na nový škole spočátku dobrý, šel do školy, kam původně šli i jeho spolužáci ze školky, takže konečně je ve škole spokojený, chodí tam rád, zase nám vypráví co bylo a tak. Začíná to být zase ten náš původníchlapeček. Ale už když nás přijímali, říkali, že neradi a v podstatě nás vzali jen kvůli tomu, že museli (jedná se o spádovou školu). Přesto syn někdy,,ujede" a někoho bouchne nebo strčí. Když nás přijímali mluvila paní ředitelka tak, že se jedná o super školu, kde nedali ani jednu poznámku, kde děti do sebe nestrkají, prostě si vůbec neubližují. od minulého týdne je na nás vyvíjen veliký nátlka, abychom změnili školu, dokonce nám to tam již domluvili, aby jsme se tam šli podívat je to taková ta škola, která se tváří jako normální základní škola, ale všichni o ni víme, že je to škola plná dětí, kteří mají problémy s chováním. My jsme řekli razantně NE, že vidíme posun k lepšímu. Podotýkám, že syn nemá problémy se zvládnutím učiva. Navíc za poslední týden si více všímám dětí na chodbě a vidím, jak se děti strkají, mluvím s rodiči a zjišťuji, že jejich děti také mají již nějaké poznámky a to i u syna ve třídě. V úterý jsem dokonce vyslechla rozhovor mezi učitelkou a maminkou v šatně, kdy mamince vytýkala, že její holčička surově zbila a to opakovaně nějakého spolužáka. Takže děti jsou stále děti a občas to přeženou a občas se skrátka poperou. Nyní jsme pozvaní na pondělí před výchovnou komisi do ředitelny. Ale já mám pocit, že to už psychicky nezvládám, dokonce i manžel si toho všiml, je připraven bojovat za našeho syna, ale já prostě nějak už nemůžu. Dneska mi řekl, že už má mého chování dost a že už ho to nebaví a aby to moje chování (říkal, že nemluvím a pořád jen mlčím) neodneslo naše manželství. a to když řekne on nahlas, tak to už je fakt hrozné, on není ten, kdo by něco říkal takhle nahlas. Holky já chci vrátit čas! Podotýkám, že se synem docházíme do k odborníkům a to několika.
Díky všem za přečtení a vyslechnutí. Díky, prosím, držte mi pěstě.

Kliknutím vložíte smajlíky:

Ještě jsem chtěla dodat, že ani kvůli poruše chování, které by diagnostikovala PPP vás škola nemůže nutit k odejití :n: Je to běžný postup ředitelů, nechtějí mít potížistu ;) , tak slíbí, že nebudou dělat problémy, snižovat známku z chování apod., za předpokladu, že změníte školu. Většina rodičů to raději přijme :\/: U nás neexistují žádné spec. školy pro děti s poruchami chování. Maximálně mohou pobýt pár týdnů v nějakém zařízení, které se nápravami poruch chování zabývá, ale stále jsou žáky své školy. Odsuny žáků, které se v praxi dějí, jsou díky tomu, že se vedle poruch chování vyskytují i priblémy s učením a na ty se to navlíkne :00: Bohužel je to o lidech, takže nakonec asi budete muset přihlédnout nejen ke svému právu, ale i k tomu, zda učitelé nebudou dělat synovi ze školy peklo, protože jsou instruováni ředitelem, že se mají postarat o jeho vyštípání. Možná to zní drsně, ale opravdu to takhle funguje. Učím na škole, která díky vstřícnému přístupu vedení i pedagogů má pověst té, která vezme kdejaké problémové dítě - ale ve většině případů ty jinde problémové děti jsou naprosto v pohodě ;)

In reply to by Makvína

to máš asi pravdu, ale i děti, které nemají tuto poruchu potřebují aby se jim učitelka věnovala. Když je pak ve třídě 25dětí a z toho má třeb 5 dětí tuto poruchu, tak jsou zase zanedbáváni ostatní žáci. Ono stačí když má učitelka 25dětí bez této poruchy aby dětem, které to potřebují vše vysvětlila. Bydlim na Kladně a Ondru budeme dávat do velké školy. Co jsem slyšela, tak je třída pro děti s touto poruchou plná. Takže je těchto dětí opravdu hodně :-(.
No a jestli ministr školství prosadí zrušení speciálních (zvláštních škol), tak to bude naprosto otřesné :00: . To aby děti začaly chodit do školy s pepřákem a chodily na sebeobranu

In reply to by Makvína

kde to je? Nebo neznáš takovou školu v HK s takovou pověstí. I kydyž musím přiznat, že si ani nedovedu představit, že bych synovi řekla, že by šel zase jinam, ono se mu tady opravdu líbí a nejhorší je že i nám rodičům, dokud nedělelali problémy. Příjde námto, že opravdu jsou instruktoováni řditelkou a podle toho se chovají i třídní. Bohužel musím uznat, že jichápu, je to její zaměstanvatel, ale...

In reply to by Jassie

Bohužel Hradec je pro mě pole neorané :\/: to by vám ale poradili v té PPP. Každopádně jak píše někdo pode mnou či nade mnou, volejte, ať máte někoho z psychologů na té výchovné komisi. To chování ředitelky je fakt podivné :n: třeba drobný konflikt vašeho syna s nějakým prominentním dítkem (rodiče jsou pro školu důležití z hlediska financí - ať už jako sponzoři či jako vlivní úředníci :00: )a jeho rodiče mohli udělat na ředitelku bububu...

In reply to by Jassie

Myslím, že to, že se synovi ve škole líbí, že je tam spokojený (a že vám zase začal povídat, co bylo ve škole atd.) a že jste se školou byli spokojení i vy, by na té výchovné komisi rozhodně mělo zaznít. Syn, prvňáček, odcházel z původní školy, kde byly náznaky šikany, začalo se to projevovat na jeho chování (děti v této situaci reagují obvykle totálním útlumem nebo naopak agresí). V této nové škole se začal opět rovnat, prostředí této nové školy mu pomáhá, zlepšuje se. To je přece moc dobře, v tom vám škola moc pomohla. Tak, kde se to tedy zamotalo? Vy problém řešíte (SVP, PPP), potřebujete "jen" čas... Ach jo, proč se tohle děje? Škoda, že nejste z Brna, mohla bych vám poradit a pomoci líp.

In reply to by pavla-m

Díky, víš ono taky, když už jsme sem šli žádat o jeho přijetí, tak se do toho ředitelce nechtělo, chápala jsem to z důvodu jeho pověsti, ale oklikou (od p. učitelky ze školky, kam chodil syn a tatéž školka spadá pod tuto školu) dověděla, že to nesouvisí s jeho pověstí ale, že by v tuto dobu nepřijala nikoho, že má pro to důvody, ale bohužel mi je říci nemůže. I později jsem se zkoušela od ni dovědět, ale říkala, že mi to říct nemůže. Tak si myslíme, zda paní ředitelka nemá nějaké normy či co. Ona nám v podtatě řekla, že tím, že jsme spádový a že nemá plný stav dětí (zákon prý mluví o 30 dětí ve třídě), tak nás vzít musí a proto nás vzala. Vypadá to, jako když dala měsíc čas (syn tam je od 12.12.) a teď začal ten nátlak.

Taky mě mrzí, že ten začátek školy se vám takhle zvrtnul. Někdy stačí maličkost. Možná se vám povede to s psycholožkou opět uvést na pravou míru. Rozeberte hlavně původní situaci, ať se dopátráte k příčině. Tam, kde to začalo, by to mohlo i skončit. Jinak ohledně toho chování...je mi jasné, že svého syna znáš nejlíp a vidíš změnu...ale jen z mé zkušenosti - děti se občas chovají v jiném prostředí bez nás úplně jinak. Hraje tam roli moc faktorů. Znám holku, která je doma zlatá a ve škole se pere, šikanuje. Čímž nechci rozhodně říct, že je to případ vašeho syna. On si třeba ani v těch potyčkách nemusí začínat...Může být, že malý třeba ještě neumí řešit spory jinak než pěstmi a musí se to prostě ještě naučit a dozrát. Jen doufám, že mu dají ještě šanci to změnit a že mu sejmou tu etiketu rebela. Jinak je to v čudu...Chtělo by to citlivou učitelku...Přeju ať se z toho bludného kruhu brzy dostanete. :a:

Ahoj, ze strany školy je to dosti podivný přístup :00: Určitě kontaktujte PPP (pedagogicko-psychologická poradna) a poraďte se o řešení. Jednak by mohli mít přehled o případných dalších případech, jednak mají určité "páky". Sice pravomoce ředitele školy jsou velké, ale zrovna zasedání výchovné komise se může psycholog či speciální pedagog (pokud nemá škola svého, tak pro ně bývá důvěryhodný ten z PPP) zúčastnit, takže by neměl dopustit, aby se komise shodla na nějakém podivném řešení. Výchovnou komisi jinka obvykle tvoří někdo z vedení (ředitel či zástupce), třídní učitel, výchovný poradce (což je ovšem jeden z pedagogů, takže není nezávislý) a rodiče, popř. dítě (to dle věku a povahy projednávaného).

za podporu, do PPP jsme objednaní, navštívili jsme již tři psychology a pravidleně docházíme do střediska výchovné péče. Manžel půjde se mnou před tu komisi a syn tam být nemusí, nebo aspoň to tam nepsali a my ho tam neveme. Manžel se chystá vybouchnout. No a pokud na odchodu bude trvat ředitelka, tak musíme jít před komisi na magistrát města. Manžel je odhodlanej tam jít, ale já se bojím, protože ať je to jak chce syn občas někoho strčí nebo šťouchne nebo prostě bouchne pěstí. Ale taky si myslím vždyť to jsou jen děti a ty tohle dělají. Nebo se pletu?

In reply to by Jassie

Ahoj. Vaše situace není jednoduchá, ale je zvládnutelná, určitě. Moc dobré je, že s manželem stojíte na jedné straně (i když Tobě docházejí síly, ale to je normální, komu by v téhle situace síly nedocházely?) - věř mi, ze své praxe znám mnoho případů, kdy to tak nebylo. Musím říct, že se mi absolutně nelíbí jednání ředitelky ZŠ - jak si může dovolit bez vašeho souhlasu kontaktovat jinou ZŠ a domlouvat Vám tam schůzku?! To přece absolutně není možné - jiná situace by byla, kdybyste jí o to požádali, popř. měla vás (nejlépe písemný) souhlas. Ale takhle?! Vím, psala jsi, že jste v PPP objednaní a jak jsem pochopila, snad docházíte i do SVP. Na vašem místě - okamžitě bych kontaktovala PPP - s tím, že jde o urgentní situaci, zasedá výchovná komise a že potřebujete rychlou pomoc. Na výchovnou komisi s vámi může jít psycholog nebo spec.ped. z PPP, popř. psycholog z SVP. Máte na to právo. Nažhavte telefony a volejte. Vím,že je to pro Tebe těžké, i pro syna a Tvého manžela. Ale z Tvého popisu je zřejmé, že jste rodiče, co neschovávají hlavu pod písek a problémy se snažíte řešit. PS: a mámy - to jsou lidé, kteří i když si myslí, že už nemůžou, tak vždycky ještě můžou. :-) :a:
PS: a řeči o tom, jak se ve škole mají všichni rádi, jak si neubližují a milují se až za hrob....děti jsou všude stejné, hádají se, škorpí se, mají se rády, ale i si ubližují. Jde jen o to, jak to která škola zvládá a jak s tím umí pracovat.

In reply to by Jassie

myslim si že by mělo být brán v úvahu výsledek z PPP. Pokud tam stanoví psycholog, že je tvůj syn problémový a má poruchy chování,tak nejspíš budete muset školu změnit. Ale mne se nezdá že by mu měla být tato diagnoza přisouzena. To že se občas popere normální je. Když si vzpomenu na školu, tak se kluci třískali pořád a lítali i židle a lavice :00: .
Myslim si, že u vás to takto řeší z důvodu, že byl z jedné školy vyloučen kvůli chování a oni mají strach, že je nezvladatelný. Že toto je u něj jen začátek. Te je v našem školství normální. Jakmile máš na začátku vroubek, tak se to s tebou veze celou povinnou školní docházku :-(.
Zkus ještě zajít na odbor školství a nebo jim zašli dopis. Mne se tohle jednání nezdá v pořádku. Zajímalo by mne, jaké musí žák udělat přestupky aby byl vyloučen...

In reply to by JaMiOn

Taky mi připadá, že se dneska všechno moc řeší. A všichni jsou vystresovaný. Dřív se děti popraly dostaly poznámku a hotovo. Nepamatuji se že by někdo kvůli tomu měnil školu. A dneska se to strašně řeší. Tím se nechci nihoho dotknout, ale myslím si, že tohle by si měla vyřešit učitelka ne ??? A ne to hnát až bůh ví kam.

In reply to by JaMiOn

no, on nebyl z předešlé školy vyloučen, my odešli sami, protože jsme tam pozorovali a měli i od rodičů jiných dětí poukázano na neobjektivnost pedagogů a dětí. Ale to tady ta nová škola vůbec nebere v potaz, tak např,¨. když jsme žádali o přestup, tak z nové školy volali do té staré, aby se informovali na syna. A ředitel řekl zástupci:,, te´d jsem šel po chodbě a zrovna jsem viděl, jak strčil do spolužačky." Vůbec ho nezajímali důvody, ale takto ho uvedl do nové školy! Díky za podporu, dodáváte mi síli, že není na jednání syna nic nenormálního. Do PPP jsme teprve objednaní, taky nám tady před 14 dny řekli, že počákáme na jejich doporučení, ale ze dne na den se to takto vystupňovalo a to bez ohledu na to, že by syn nějak změnil jednání. Prostě po tom, co nám nabídli tu jinou školu. A od té doby se to takhle hrotí, najednou nosí domu pomalu každý den i poznámky a předtím jen 1-2.

ahoj, to je mi líto že místo radosti z toho, že máš syna ve škole a je šikovný máš takovéto starosti. U citlivých dětí si člověk musí dávat hodně velký pozor jak se v určitých situacích zachová. No už se stalo a zpět to vrátit nejde. Teď to chce jít dál. Píšeš že navštěvujete odborníky. Jaké? chodíš se synem do PPP (pedagogicko-psychologické poradny?).
Vůbec nechápu jak učitelka mohla s takovou jistotou konstatovat že v jejich škole děti nedostávají poznámky, neperou se. To jsou roboti? tomu bych nikdy nevěřila. Děti jsou prostě děti a vždycky a v každé škole budou rozbroje. Pokud tvůj syn nikoho nešikanuje, tak proč bys pro něj měla hledat jinou školu? to trošku nechápu? kord když mu učení jde. Asi bych se zkusila obrátit na odbor školství a tam se optala jak máš postupovat. Nebo opravdu nevim. Ondra půjde do školy v září (nejspíš) a občas přemýšlim nad tím, jak budu řešit občasné excesi....

já se ti ani nedivim, že jsi z toho špatná. Sama bych byla taky. Normálně bojujte. Vždyť i pro toho malýho by nebylo dobrý měnit během první třídy už třetí školu. I ta stupidní komise. To tam musí i malej? Jak mu bude? Já bych zašla ještě jednou za ředitelkou a zkusila si s ní promluvit, že i ostatní se perou a tak. Nebo třídní učitelka se vás nezastane?

ahoj, víš, co bych udělala já? Poslala bych před tu komisi manžela a hotovo. Je to pěkná blbost, jak ti tvrdili, že tam nikdo nedostává poznámky a že se nikdo nestrká a tak... to by nebyli děti přece. Přeju pevné nervy a ať to vše pro vás všechny dopadne jak si přejete ;)

In reply to by ssiissiinnkkaa

Přesně tak děje se to ve školce a pak i ve škole. Jsou to děti a ne roboti. A ta hláška o tom, že jiný děti nedostávají poznámky je nesmyslná...copak oni nezlobí ???
Nebo tam mají režim jak v internátový škole ??? To asi ne.
KAŽDÉ DÍTĚ JE JINÉ a potřebuje jiný režim.
Mě děsně vadí, že když dítě trošku vybočuje hned se ho někde snaží zbavit.

In reply to by Elík 01

to je ale v našem školství klasika. Učitelky (ne všechny) jsou pěkné mrchy a mají rádi jen hodné dětičky (pokud možno holčičky). Je to hnus. Pamatuju si toto ještě z dob co jsem chodila do školy. Doufala jsem že nastala změna. Ale jak je vidět, tak ne :-(

In reply to by JaMiOn

No jo, to je logické - ty hodné holčičky nedělaj problémy, takže se snadněji vychovávají a učí...Rodiče to mají taky tak...Nikdo netouží po tom, aby jeho dítě bylo třeba hyperaktivní :s: :s: Jinak ono těch změn nastalo hodně, ale pořád učí jen lidé...a znám i pár učitelů, kteří rádi i raubíře - tedy tím myslím raubíře, ne sígříky, kteří se baví jen tím, že někomu ubližují... :s: Ale často i tohle chování má někde podstatu a někdy se dá i pochopit - ale ne tolerovat...

Myslím, že by bylo lepší kdyby jste vyhledaly Pedagogicko-psychologickou poradnu a tam by vám poradily co a jak.

Těhotenská kalkulačka

Lunární kalendář pro určení pohlaví dítěte

Uživatelky s nejvíce příspěvky

Vaše fotografie

nevim
Můžu to brát jako pozitivní?
Adopce

Ovulační kalkulačka